Gå til innhold

Betale for pose🛍

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er greit å betale for poser?
Jeg tar det som et selvfølge.Jeg vet av erfaring at man kjøper inn posene dyrere enn hva man»selger» de for. Man tjener ikke penger på posene.

Anonymkode: 47335...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja selvfølgelig betale for pose men betale 15 kr på TGR for et handlenett gjør jeg inne. 

Anonymkode: c1821...57f

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja selvfølgelig betale for pose men betale 15 kr på TGR for et handlenett gjør jeg inne. 

Og det er selvsagt greit. Man velger selv om man tar med egen pose eller betaler for de butikken tilbyr.

Anonymkode: 8a022...ca6

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Har de ikke vanlige poser til 1-2 kr og?

Anonymkode: 01dac...dd9

Skrevet

Pose er en vare, dermed betales de for. Om jeg ønsker å kjøpe en pose gjør jeg det, om jeg har med handlenett trenger jeg ikke å kjøpe en pose. 

I matbutikken kjøper jeg igrunn alltid pose for jeg tenger pose til søppel siden all søppel skal i poser. Egentlig er jeg ikke veldig miljøbevist, men jeg vet en pose jeg kjøper i matbutikken er veldig mye mer miljøvennlig enn søppelposene en får kjøpt på rull og 50øre går til ett miljøfond så gjør jeg det. Så da betaler jeg litt mer for en pose somer bedre enn de jeg får på rull til en billigere penge. 
En fruktpose tilsvarer 38 bæreposer en får kjøpt feks, så vil tro det er litt det samme som de posene en får kjøpt på rull. Så jeg har blitt ganske bevist på å ikke ta fruktpose på ting som jeg ikke må ha det på. Jeg er ikke så flink at jeg har gjennbruksnett til dette, men det er ikke så ofte jeg må ta slikt lengre når jeg har blitt mer gjennomtenkt. Bananer trenger ikke en pose, blomkål, brokkoli, papika osv har ofte plast rundt seg så en ekstra pose bare pga at jeg kjøper to stk syns jeg er sløsing. 

Anonymkode: feada...44d

Skrevet

Jeg betaler for pose dersom jeg trenger en pose. Vanligvis har jeg med meg flerbruksnett når jeg handler. De er bedre å bære synes jeg. Kjøper poser når det er tomt for poser til å bruke i søppeldunken. Har prøvd å kjøpe avfallsposer på rull, men de går så lett i stykker så det har jeg sluttet med.

Om noen ha gode tips til poser som er bra til søppel så tar jeg gjerne i mot!

Skrevet

Helt greit å betale for pose, det koster penger å lage, frakte til butikken osv så selvfølgelig må jeg betale for det. En eske med poser koster faktisk en del for butikkene og det er ikke noe de tjener penger på.

Jeg har handlenett som jeg stort sett bruker, men kjøper nok poser i matbutikken til søppelet her hjemme.

Anonymkode: 18135...2ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pose er en vare, dermed betales de for.

Anonymkode: feada...44d

Det er servietter også, likevel forventer folk å få servietter gratis på café/restaurant/McDonalds/...

Apropos:

B2_a4-MIQAANt64.jpg

Anonymkode: 4a458...5ae

Skrevet
Mamsemums skrev (25 minutter siden):

Jeg betaler for pose dersom jeg trenger en pose. Vanligvis har jeg med meg flerbruksnett når jeg handler. De er bedre å bære synes jeg. Kjøper poser når det er tomt for poser til å bruke i søppeldunken. Har prøvd å kjøpe avfallsposer på rull, men de går så lett i stykker så det har jeg sluttet med.

Om noen ha gode tips til poser som er bra til søppel så tar jeg gjerne i mot!

https://www.europris.no/p-avfallsekk-20-pk-45x47-cm-knyt-saplex-161240

Skrevet

Vi begynte å betale for pose for det kom en avgift på de. Altså plastposene, men reagerer når de skal ha betalt for papirposene. 

Anonymkode: bc95e...e16

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi begynte å betale for pose for det kom en avgift på de. Altså plastposene, men reagerer når de skal ha betalt for papirposene. 

Papirposene er dyre i innkjøp for butikken. De koster mye mer å produsere, transportere og oppbevare. Derfor er det helt naturlig at de er dyrere for oss å kjøpe i butikken.

Anonymkode: fb388...05b

Skrevet

Jobber i butikk, og erfarer at hvertfall godt voksne først sier nei til pose , og når de har betalt sier de, kan jeg få en pose! Er ganske frustrerende , er jo for at de ikke vil betale 1 krone for pose! Nå har jeg bjunnt å si at da blir det 1 krone for jeg spurde før du betalte , og gjett om de blir sure. 
Er ikke bra kundebehandling, jeg vet, men synes at dette har det gått sport i…..

De kan kjøpe kremer for mange 100kr, men en pose går ikke an å kjøpe

Anonymkode: d398e...65d

Skrevet

Posene i matbutikken betalet jeg gjerne for. Poser fra andre butikker prøver jeg å unngå. De er som regel små eller har en fasong som gjør dem håpløse å bruke til andre ting siden,  ikke passer de i søplebøtra, de er for små til svømmetøyet osv.

Skrevet

Var på Normal nylig og ble spurt om pose så jeg sa ja takk og fikk sånn tøypose som koster 4kr. Synes det var dårlig gjort å ikke si noe men bare gi.😖😏

Anonymkode: 15c6b...d04

Skrevet

Jeg betaler selvsagt for en pose om jeg trenger den. En annen ting er at jeg synes de fleste butikker har blitt så flinke til å begrense posebruken. Før stappet de ting i en pose uten å blunke på f. eks. parfymerier, klesbutikker ol. Nå spør de så godt som alltid om jeg har plass i den posen/ veska jeg allerede har eller om jeg trenger en pose. Det synes jeg er en fin ting.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jobber i butikk, og erfarer at hvertfall godt voksne først sier nei til pose , og når de har betalt sier de, kan jeg få en pose! Er ganske frustrerende , er jo for at de ikke vil betale 1 krone for pose! Nå har jeg bjunnt å si at da blir det 1 krone for jeg spurde før du betalte , og gjett om de blir sure. 
Er ikke bra kundebehandling, jeg vet, men synes at dette har det gått sport i…..

Jeg er en litt distré og vimsete person og glemmer ofte å spørre etter pose selv. Ikke for å spare penger, men fordi jeg ikke husker det. Og jeg har flere ganger opplevd at den ansatte ikke spør meg heller (da hadde jeg takket ja, jeg trenger nesten alltid pose) og ender opp med å be om pose etter at jeg har betalt. Er du helt sikker på at du alltid spør? Uansett så betaler jeg gjerne for poser, null problem. 

Anonymkode: d1310...679

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Papirposene er dyre i innkjøp for butikken. De koster mye mer å produsere, transportere og oppbevare. Derfor er det helt naturlig at de er dyrere for oss å kjøpe i butikken.

De er dyre i innkjøp, men det er noe butikken selv velger å gjøre. De første posene har også reklame på. Men før avgiften på plastposer kom betalte man ikke for papirposene heller. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Det er jo supre nett, pluss at du da kjøper bare 1 gang. Ikke er det noen som pusher dem på deg heller, forøvrig.

Anonymkode: f053f...75e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Var på Normal nylig og ble spurt om pose så jeg sa ja takk og fikk sånn tøypose som koster 4kr. Synes det var dårlig gjort å ikke si noe men bare gi.😖😏

Du ble spurt. Er du fire år gammel og ikke takler konsekvensen av eget valg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du ble spurt. Er du fire år gammel og ikke takler konsekvensen av eget valg?

Jeg trodde jeg skulle få vanlig pose da. Og for en tone du har😏 Kos deg på denne vakre søndagen 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Bjunnt? 

Anonymkode: c3a90...450

Skrevet

I sverige kostet det 7 kr for en vanlig pose 😮 Så pose er jo billig i Norge.

Anonymkode: 85f16...50e

Skrevet

Da hadde jeg kanskje endelig lært meg til å huske å ta med pose hjemmefra.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Bjunnt???!!

Anonymkode: d8dd7...51c

Skrevet

Ja, jeg ble litt overrasket da jeg så de slå inn 6,50 pr plastpose da jeg handlet på Maximat sist. Så 2 kroner i Norge etter det er jo billig. Har stort sett alltid med meg handlenett, men innimellom er det greit å få pose til tomflasker mm. Til søppel kjøper jeg rull med tynne hvite poser på Europris. 

Anonymkode: 093ae...552

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...