Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Synes dere det er greit Ä betale for poser? Jeg tar det som et selvfÞlge.Jeg vet av erfaring at man kjÞper inn posene dyrere enn hva man»selger» de for. Man tjener ikke penger pÄ posene. Anonymkode: 47335...a52
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021  Ja selvfÞlgelig betale for pose men betale 15 kr pÄ TGR for et handlenett gjÞr jeg inne. Anonymkode: c1821...57f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden):  Ja selvfÞlgelig betale for pose men betale 15 kr pÄ TGR for et handlenett gjÞr jeg inne. Anonymkode: c1821...57f Og det er selvsagt greit. Man velger selv om man tar med egen pose eller betaler for de butikken tilbyr. Anonymkode: 8a022...ca6
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden):  Ja selvfÞlgelig betale for pose men betale 15 kr pÄ TGR for et handlenett gjÞr jeg inne. Anonymkode: c1821...57f Har de ikke vanlige poser til 1-2 kr og? Anonymkode: 01dac...dd9
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Pose er en vare, dermed betales de for. Om jeg Þnsker Ä kjÞpe en pose gjÞr jeg det, om jeg har med handlenett trenger jeg ikke Ä kjÞpe en pose.  I matbutikken kjÞper jeg igrunn alltid pose for jeg tenger pose til sÞppel siden all sÞppel skal i poser. Egentlig er jeg ikke veldig miljÞbevist, men jeg vet en pose jeg kjÞper i matbutikken er veldig mye mer miljÞvennlig enn sÞppelposene en fÄr kjÞpt pÄ rull og 50Þre gÄr til ett miljÞfond sÄ gjÞr jeg det. SÄ da betaler jeg litt mer for en pose somer bedre enn de jeg fÄr pÄ rull til en billigere penge. En fruktpose tilsvarer 38 bÊreposer en fÄr kjÞpt feks, sÄ vil tro det er litt det samme som de posene en fÄr kjÞpt pÄ rull. SÄ jeg har blitt ganske bevist pÄ Ä ikke ta fruktpose pÄ ting som jeg ikke mÄ ha det pÄ. Jeg er ikke sÄ flink at jeg har gjennbruksnett til dette, men det er ikke sÄ ofte jeg mÄ ta slikt lengre nÄr jeg har blitt mer gjennomtenkt. Bananer trenger ikke en pose, blomkÄl, brokkoli, papika osv har ofte plast rundt seg sÄ en ekstra pose bare pga at jeg kjÞper to stk syns jeg er slÞsing. Anonymkode: feada...44d
Mamsemums Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg betaler for pose dersom jeg trenger en pose. Vanligvis har jeg med meg flerbruksnett nÄr jeg handler. De er bedre Ä bÊre synes jeg. KjÞper poser nÄr det er tomt for poser til Ä bruke i sÞppeldunken. Har prÞvd Ä kjÞpe avfallsposer pÄ rull, men de gÄr sÄ lett i stykker sÄ det har jeg sluttet med. Om noen ha gode tips til poser som er bra til sÞppel sÄ tar jeg gjerne i mot!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 Helt greit Ä betale for pose, det koster penger Ä lage, frakte til butikken osv sÄ selvfÞlgelig mÄ jeg betale for det. En eske med poser koster faktisk en del for butikkene og det er ikke noe de tjener penger pÄ. Jeg har handlenett som jeg stort sett bruker, men kjÞper nok poser i matbutikken til sÞppelet her hjemme. Anonymkode: 18135...2ad
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Pose er en vare, dermed betales de for. Anonymkode: feada...44d Det er servietter ogsÄ, likevel forventer folk Ä fÄ servietter gratis pÄ café/restaurant/McDonalds/... Apropos:  Anonymkode: 4a458...5ae
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 Mamsemums skrev (25 minutter siden): Jeg betaler for pose dersom jeg trenger en pose. Vanligvis har jeg med meg flerbruksnett nÄr jeg handler. De er bedre Ä bÊre synes jeg. KjÞper poser nÄr det er tomt for poser til Ä bruke i sÞppeldunken. Har prÞvd Ä kjÞpe avfallsposer pÄ rull, men de gÄr sÄ lett i stykker sÄ det har jeg sluttet med. Om noen ha gode tips til poser som er bra til sÞppel sÄ tar jeg gjerne i mot! https://www.europris.no/p-avfallsekk-20-pk-45x47-cm-knyt-saplex-161240 Anonymkode: 01dac...dd9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #10 Skrevet 24. oktober 2021 Vi begynte Ä betale for pose for det kom en avgift pÄ de. AltsÄ plastposene, men reagerer nÄr de skal ha betalt for papirposene. Anonymkode: bc95e...e16
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #11 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vi begynte Ä betale for pose for det kom en avgift pÄ de. AltsÄ plastposene, men reagerer nÄr de skal ha betalt for papirposene. Anonymkode: bc95e...e16 Papirposene er dyre i innkjÞp for butikken. De koster mye mer Ä produsere, transportere og oppbevare. Derfor er det helt naturlig at de er dyrere for oss Ä kjÞpe i butikken. Anonymkode: fb388...05b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Jobber i butikk, og erfarer at hvertfall godt voksne fĂžrst sier nei til pose , og nĂ„r de har betalt sier de, kan jeg fĂ„ en pose! Er ganske frustrerende , er jo for at de ikke vil betale 1 krone for pose! NĂ„ har jeg bjunnt Ă„ si at da blir det 1 krone for jeg spurde fĂžr du betalte , og gjett om de blir sure. Er ikke bra kundebehandling, jeg vet, men synes at dette har det gĂ„tt sport iâŠ.. De kan kjĂžpe kremer for mange 100kr, men en pose gĂ„r ikke an Ă„ kjĂžpe Anonymkode: d398e...65d
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 Posene i matbutikken betalet jeg gjerne for. Poser fra andre butikker prÞver jeg Ä unngÄ. De er som regel smÄ eller har en fasong som gjÞr dem hÄplÞse Ä bruke til andre ting siden, ikke passer de i sÞplebÞtra, de er for smÄ til svÞmmetÞyet osv. Anonymkode: fb388...05b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 Var pĂ„ Normal nylig og ble spurt om pose sĂ„ jeg sa ja takk og fikk sĂ„nn tĂžypose som koster 4kr. Synes det var dĂ„rlig gjort Ă„ ikke si noe men bare gi.đđ Anonymkode: 15c6b...d04
Himmel og hav Skrevet 24. oktober 2021 #15 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg betaler selvsagt for en pose om jeg trenger den. En annen ting er at jeg synes de fleste butikker har blitt sĂ„ flinke til Ă„ begrense posebruken. FĂžr stappet de ting i en pose uten Ă„ blunke pĂ„ f. eks. parfymerier, klesbutikker ol. NĂ„ spĂžr de sĂ„ godt som alltid om jeg har plass i den posen/ veska jeg allerede har eller om jeg trenger en pose. Det synes jeg er en fin ting. Â
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #16 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jobber i butikk, og erfarer at hvertfall godt voksne fĂžrst sier nei til pose , og nĂ„r de har betalt sier de, kan jeg fĂ„ en pose! Er ganske frustrerende , er jo for at de ikke vil betale 1 krone for pose! NĂ„ har jeg bjunnt Ă„ si at da blir det 1 krone for jeg spurde fĂžr du betalte , og gjett om de blir sure. Er ikke bra kundebehandling, jeg vet, men synes at dette har det gĂ„tt sport iâŠ.. De kan kjĂžpe kremer for mange 100kr, men en pose gĂ„r ikke an Ă„ kjĂžpe Anonymkode: d398e...65d Jeg er en litt distrĂ© og vimsete person og glemmer ofte Ă„ spĂžrre etter pose selv. Ikke for Ă„ spare penger, men fordi jeg ikke husker det. Og jeg har flere ganger opplevd at den ansatte ikke spĂžr meg heller (da hadde jeg takket ja, jeg trenger nesten alltid pose) og ender opp med Ă„ be om pose etter at jeg har betalt. Er du helt sikker pĂ„ at du alltid spĂžr? Uansett sĂ„ betaler jeg gjerne for poser, null problem. Anonymkode: d1310...679
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #17 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Papirposene er dyre i innkjÞp for butikken. De koster mye mer Ä produsere, transportere og oppbevare. Derfor er det helt naturlig at de er dyrere for oss Ä kjÞpe i butikken. Anonymkode: fb388...05b De er dyre i innkjÞp, men det er noe butikken selv velger Ä gjÞre. De fÞrste posene har ogsÄ reklame pÄ. Men fÞr avgiften pÄ plastposer kom betalte man ikke for papirposene heller. Anonymkode: bc95e...e16
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #18 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden):  Ja selvfÞlgelig betale for pose men betale 15 kr pÄ TGR for et handlenett gjÞr jeg inne. Anonymkode: c1821...57f Det er jo supre nett, pluss at du da kjÞper bare 1 gang. Ikke er det noen som pusher dem pÄ deg heller, forÞvrig. Anonymkode: f053f...75e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #19 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Var pĂ„ Normal nylig og ble spurt om pose sĂ„ jeg sa ja takk og fikk sĂ„nn tĂžypose som koster 4kr. Synes det var dĂ„rlig gjort Ă„ ikke si noe men bare gi.đđ Anonymkode: 15c6b...d04 Du ble spurt. Er du fire Ă„r gammel og ikke takler konsekvensen av eget valg? Anonymkode: f053f...75e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #20 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du ble spurt. Er du fire Ă„r gammel og ikke takler konsekvensen av eget valg? Anonymkode: f053f...75e Jeg trodde jeg skulle fĂ„ vanlig pose da. Og for en tone du harđ Kos deg pĂ„ denne vakre sĂžndagen đ Anonymkode: 15c6b...d04
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #21 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jobber i butikk, og erfarer at hvertfall godt voksne fĂžrst sier nei til pose , og nĂ„r de har betalt sier de, kan jeg fĂ„ en pose! Er ganske frustrerende , er jo for at de ikke vil betale 1 krone for pose! NĂ„ har jeg bjunnt Ă„ si at da blir det 1 krone for jeg spurde fĂžr du betalte , og gjett om de blir sure. Er ikke bra kundebehandling, jeg vet, men synes at dette har det gĂ„tt sport iâŠ.. De kan kjĂžpe kremer for mange 100kr, men en pose gĂ„r ikke an Ă„ kjĂžpe Anonymkode: d398e...65d Bjunnt? Anonymkode: c3a90...450
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #22 Skrevet 24. oktober 2021 I sverige kostet det 7 kr for en vanlig pose đź SĂ„ pose er jo billig i Norge. Anonymkode: 85f16...50e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #23 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): I sverige kostet det 7 kr for en vanlig pose đź SĂ„ pose er jo billig i Norge. Anonymkode: 85f16...50e Da hadde jeg kanskje endelig lĂŠrt meg til Ă„ huske Ă„ ta med pose hjemmefra. Anonymkode: 01dac...dd9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #24 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jobber i butikk, og erfarer at hvertfall godt voksne fĂžrst sier nei til pose , og nĂ„r de har betalt sier de, kan jeg fĂ„ en pose! Er ganske frustrerende , er jo for at de ikke vil betale 1 krone for pose! NĂ„ har jeg bjunnt Ă„ si at da blir det 1 krone for jeg spurde fĂžr du betalte , og gjett om de blir sure. Er ikke bra kundebehandling, jeg vet, men synes at dette har det gĂ„tt sport iâŠ.. De kan kjĂžpe kremer for mange 100kr, men en pose gĂ„r ikke an Ă„ kjĂžpe Anonymkode: d398e...65d Bjunnt???!! Anonymkode: d8dd7...51c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #25 Skrevet 24. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): I sverige kostet det 7 kr for en vanlig pose đź SĂ„ pose er jo billig i Norge. Anonymkode: 85f16...50e Ja, jeg ble litt overrasket da jeg sĂ„ de slĂ„ inn 6,50 pr plastpose da jeg handlet pĂ„ Maximat sist. SĂ„ 2 kroner i Norge etter det er jo billig. Har stort sett alltid med meg handlenett, men innimellom er det greit Ă„ fĂ„ pose til tomflasker mm. Til sĂžppel kjĂžper jeg rull med tynne hvite poser pĂ„ Europris. Anonymkode: 093ae...552
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ