Gå til innhold

Skilsmissehus. Rare og mystiske greier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vi bor er det ett hus som stadig kommer for salg, ca hver andre, tredje år. Vi bor i mannens barndomshjem og han har kjent til huset siden hun var liten. Og etter nøye undersøkelser (vi ble nysgjerrige og undersøkte) så har ALLE som har bodd i det huset blitt skilt og solgt huset. Dette er fra mannen var liten. De første han husker bodde der var det selvmord. Tragisk historie. Og etter det har det vært nyinnflyttere ca hver tredje år. Når vi teller så er det altså 13 par som har flyttet inn og så skilt seg og solgt. Er ikke det bare veldig merkelig? På folkemunne heter det bare skilsmissehuset. Nå har et ungt nygift par fra Oslo flyttet inn. Jeg ser på de og håper de bryter forbannelsen. Vet dere om noen slike rare hus, steder der det ser ut til å se det samme igjen og igjen?

Jeg er overbevist om at det er noe med huset og tomta altså. 
Bare en fundering over merkelige ting. 

Anonymkode: 4d1a9...933

Skrevet

Jeg har opplevd såpass mye som ikke kan forklares med det vitenskapen vet til nå, så jeg kan godt tro at det er noe med det huset/eiendommen.

Jeg synes faktisk du og mannen bør si noe til det unge, nygifte paret som har flyttet inn nå. Så er det opp til dem om de ønsker å gjøre noe med det eller ikke.

Anonymkode: 4db7e...de2

Skrevet

Nei, selvsagt er det ikke huset eller tomta. Ting er bare tilfeldig... 

Anonymkode: 1a5c5...fcf

Skrevet

Vet det er et hus på Konnerud som blir solgt stort sett hvert år. vet ikke om det er skilsmisse men familiene flytter videre. Etter å ha bodd der et års tid. Det er klart det er noe med huset..

Anonymkode: b81f2...8a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har opplevd såpass mye som ikke kan forklares med det vitenskapen vet til nå, så jeg kan godt tro at det er noe med det huset/eiendommen.

Jeg synes faktisk du og mannen bør si noe til det unge, nygifte paret som har flyttet inn nå. Så er det opp til dem om de ønsker å gjøre noe med det eller ikke.

Vi trenger neppe å si noe. De finner nok raskt ut at huset deres heter skilsmissehuset. Det er et landemerke. Så folk kommer garantert å si, å ja, dere bor i skilsmissehuset. Det er liksom navnet. Mannen fortalte at de alltid var redd huset i barndommen, muligens pga selvmordet som ble begått der. Selv synes jeg at huset er guffent. Følelsen av at jeg blir overvåket fra vinduene. Mulig jeg også er påvirket av historier. Men jeg føler ubehag om jeg må gå forbi der alene på kvelden. Hun ene som har flyttet ble jeg godt kjent med, hun sa at hun aldri trivdes i bygda vår. Jeg er overbevist om at det er huset som sugde energien ut av henne. Hun flyttet tilbake der hun kom fra. Fortsatt kontakt og hun kan si at hun grøsser når hun ser bilder fra det huset nå. Eiendommen er en fantastisk perle. Huset selges alltid i juni/juli. Når alt står i blomst og ser vakkert ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vet det er et hus på Konnerud som blir solgt stort sett hvert år. vet ikke om det er skilsmisse men familiene flytter videre. Etter å ha bodd der et års tid. Det er klart det er noe med huset..

Anonymkode: b81f2...8a5

Jeg tror jeg har hørt om det huset. Har en venninne der som noen ganger deler link av det samme huset og skriver, nå selges det IGJEN. Vi har spekulert litt i det huset. Mener det er et tilsvarende hus til høyre for Lierbakkene retning Oslo på E6. Tante kalte det alltid spøkelseshuset da jeg var liten. Sa at ingen orket bo der pga spøkelser. Ganske nytt brunt hus men sto bare tomt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror jeg har hørt om det huset. Har en venninne der som noen ganger deler link av det samme huset og skriver, nå selges det IGJEN. Vi har spekulert litt i det huset. Mener det er et tilsvarende hus til høyre for Lierbakkene retning Oslo på E6. Tante kalte det alltid spøkelseshuset da jeg var liten. Sa at ingen orket bo der pga spøkelser. Ganske nytt brunt hus men sto bare tomt. 

E18 er det vel?? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Vi trenger neppe å si noe. De finner nok raskt ut at huset deres heter skilsmissehuset. Det er et landemerke. Så folk kommer garantert å si, å ja, dere bor i skilsmissehuset. Det er liksom navnet. Mannen fortalte at de alltid var redd huset i barndommen, muligens pga selvmordet som ble begått der. Selv synes jeg at huset er guffent. Følelsen av at jeg blir overvåket fra vinduene. Mulig jeg også er påvirket av historier. Men jeg føler ubehag om jeg må gå forbi der alene på kvelden. Hun ene som har flyttet ble jeg godt kjent med, hun sa at hun aldri trivdes i bygda vår. Jeg er overbevist om at det er huset som sugde energien ut av henne. Hun flyttet tilbake der hun kom fra. Fortsatt kontakt og hun kan si at hun grøsser når hun ser bilder fra det huset nå. Eiendommen er en fantastisk perle. Huset selges alltid i juni/juli. Når alt står i blomst og ser vakkert ut. 

Jeg tenker likevel at det riktige er å fortelle dem om husets historie, også det med selvmordet, og at tidligere eiere har fortalt at de føler det er noe negativt med huset. Så kan du heller le litt av deg selv når du forteller det, og le når du sier at kanskje de burde sørge for å få en husrens på huset, slik de holdt på med i Åndenes makt på tv.

Da vil de gjerne være mer oppmerksom om de også begynner å oppleve negative ting i huset som de ikke forstår. Å bare oppdaget at det kalles skillsmissehuset vil trolig ikke få dem på tanker om at det kanskje er noe annet med huset.

Når det er såpass ille at du og mannen har undersøkt husets historie i 40 år bakover i tid, så synes jeg dere også bør si noe til det paret som nå flytter intetanende inn.

Skrevet

Var 4 utleieleiligheter her, der det var konstant gjennomtrekk av folk i tre av leilighetene. Ingen bodde der lenger enn ett år. I den fjerde bodde samme familien hele tiden. Det endret seg omsider etter mange år, da den "fjerde familien" flyttet.

Mulig det ikke var leilighetene det var noe galt med...

Anonymkode: 7ca52...edf

Skrevet

Her i nabolaget har vi dessverre et selvmordshus. I det paret som bygde det tok mannen sitt eget liv etter noen år mens kona var på jobb. Hun solgte huset noen år etter og flyttet. Da flyttet en ny familie inn. Etter å ha bodd der noen år kom kona hjem fra jobb en kveld og da hadde mannen begått selvmord. Nå bor familie nummer tre i huset. De er fullt klar over historien til huset. 

Anonymkode: 012cd...cc0

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, selvsagt er det ikke huset eller tomta. Ting er bare tilfeldig... 

Anonymkode: 1a5c5...fcf

Nei, selvsagt er det ikke tilfeldig. Det er huset. 

Anonymkode: 2c41d...c74

Skrevet

‘Skilsmissemyra’ har vi her i byen😂

Anonymkode: 9254b...5cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

‘Skilsmissemyra’ har vi her i byen😂

Anonymkode: 9254b...5cc

Haha. Det er vel noe helt annet. Der jeg vokste opp var det skilsmissetunet. 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Her vi bor er det ett hus som stadig kommer for salg, ca hver andre, tredje år. Vi bor i mannens barndomshjem og han har kjent til huset siden hun var liten. Og etter nøye undersøkelser (vi ble nysgjerrige og undersøkte) så har ALLE som har bodd i det huset blitt skilt og solgt huset. Dette er fra mannen var liten. De første han husker bodde der var det selvmord. Tragisk historie. Og etter det har det vært nyinnflyttere ca hver tredje år. Når vi teller så er det altså 13 par som har flyttet inn og så skilt seg og solgt. Er ikke det bare veldig merkelig? På folkemunne heter det bare skilsmissehuset. Nå har et ungt nygift par fra Oslo flyttet inn. Jeg ser på de og håper de bryter forbannelsen. Vet dere om noen slike rare hus, steder der det ser ut til å se det samme igjen og igjen?

Kanskje de sliter sånn med dårlige naboer at det går på forholdet løst? 

Anonymkode: 98ad8...00b

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Ja, det er nok huset og tomta... Er du seriøs?

Anonymkode: 804bf...00d

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Haha. Det er vel noe helt annet. Der jeg vokste opp var det skilsmissetunet. 😂

Eller skilsmisseåsen. Det er helt vanlig, alltid en del utskifting i nye felt. Tilfeldigvis har akkurat dette huset endt opp med mange av de, ikke så rart heller, da mange skiller seg og naturlig nok er gjerne huset noe man selger etter skilsmisse.  

Anonymkode: 7efaf...f4d

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Nei, de trenger ikke si en dritt. La nå de kose seg, de trenger ikke vite noenting. Det er jo tilfeldig. 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Nei, selvsagt er det ikke tilfeldig. Det er huset. 

Anonymkode: 2c41d...c74

🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 36b65...d3b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.10.2021 den 14.50):

Det huset i Lierbakkene er nok det huset der kona gikk fra mannen rett etter at det var ferdigbygd. Og mannen orket aldri å flytte inn. Så det har altid stått tomt. Er ihvertfall det ryktene sier. 

Anonymkode: 41bf9...5f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det huset i Lierbakkene er nok det huset der kona gikk fra mannen rett etter at det var ferdigbygd. Og mannen orket aldri å flytte inn. Så det har altid stått tomt. Er ihvertfall det ryktene sier. 

Jeg har hørt om «det huset» i Lierbakken siden jeg var liten. Holder en knapp på at det bare Lier asyl, folk har pekt opp mot åsen når de kjører forbi, så ble det plutselig ett av husene der i stedet. Det var tross alt litt beryktet sykehus der en gang i tiden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Aaaaaah. Det er greia. Vi har alltid trodd det har spøkt der. 😂😂😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg har hørt om «det huset» i Lierbakken siden jeg var liten. Holder en knapp på at det bare Lier asyl, folk har pekt opp mot åsen når de kjører forbi, så ble det plutselig ett av husene der i stedet. Det var tross alt litt beryktet sykehus der en gang i tiden. 

Lier psykriatiske lå i Lierbyen da. Ikke i Lierbakkene. Nå skal de bygges leiligheter der sykehuset var. Blir spennende å se hvor mange av de boligene folk later som det spøker i….

Til HI: at folk skiller seg er helt vanlig. I alle fall etter boligkjøp om de må pusse opp og styre med alt mulig. Hvis huset er gammelt kan oppussing knekke mange ekteskap. Vi kjøpte et gammelt hus og måtte pusse opp mye. Jeg ville det skulle går fort, han var lat. Det ble så mye krangel til slutt at vi ble skilt to år etter at vi kjøpte huset

Anonymkode: 957e0...4a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Lier psykriatiske lå i Lierbyen da. Ikke i Lierbakkene. Nå skal de bygges leiligheter der sykehuset var. Blir spennende å se hvor mange av de boligene folk later som det spøker i….

Til HI: at folk skiller seg er helt vanlig. I alle fall etter boligkjøp om de må pusse opp og styre med alt mulig. Hvis huset er gammelt kan oppussing knekke mange ekteskap. Vi kjøpte et gammelt hus og måtte pusse opp mye. Jeg ville det skulle går fort, han var lat. Det ble så mye krangel til slutt at vi ble skilt to år etter at vi kjøpte huset

Selvsagt mange faktorer. Synes bare det er rart at ALLE som har bodd der siste 35 år har skilt seg. Denne tråden var ment som litt meningsløst snakk om rare ting. Ikke noe man må bevise eller motbevise. Ser noen tar det jeg skriver ekstremt seriøst. Jeg synes bare det er underlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt mange faktorer. Synes bare det er rart at ALLE som har bodd der siste 35 år har skilt seg. Denne tråden var ment som litt meningsløst snakk om rare ting. Ikke noe man må bevise eller motbevise. Ser noen tar det jeg skriver ekstremt seriøst. Jeg synes bare det er underlig. 

Man husker ofte de som skiller seg, ikke de som bare flytter. 
Vi hadde et hus som vi kalte UFO-huset. En gammel sveitservilla hvor noen påstod det stadig landet UFOer og at den gamle mannen som bodde der var en slags vert for romvesener. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Man husker ofte de som skiller seg, ikke de som bare flytter. 
Vi hadde et hus som vi kalte UFO-huset. En gammel sveitservilla hvor noen påstod det stadig landet UFOer og at den gamle mannen som bodde der var en slags vert for romvesener. 

😂😂😂 Jeg kjenner jeg elsker slike historier. Skal undersøke om vi har flere slike rare hus i bygda. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Joda, men folk surrer jo sammen noen artige historier så fort det er snakk om spøkelser og søker bekreftelser der de kan. Det huset alle snakker om er det faktisk noen som har sjekket opp. Ikke mer spennende historie enn at mannen som skulle flytte inn fikk problemer med byggetillatelser og huset derfor stod tomt en lengre periode. I og med det stod tomt, tok folk seg inn og det ble derfor boltret igjen etter mye bråk. Han har bodd der i 20 år nå og blir stadig ringt opp av folk som lurer. Så kjedelig og udramatisk. Derfor tipper jeg denne historien, surret sammen med det er ett hull i gjerdet på Lier, og alt snakket om spøkelser og ånder i forbindelse med Lier asyl, ga en aldri så liten fra «en fjær til fem høns» situasjon. Det er min teori 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...