Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #26 Skrevet 24. oktober 2021 Det kan gå begge veier og er umulig å forutsi. Noen kan bli bedre og andre blir verre, og utvikler astma og andre allergier i tillegg. Har man først blitt verre er det irreversibelt, og utvikler man astma og flere allergier vil man igjen være mer utsatt for enda flere allergier og forverring. Jeg ble allergisk som barn mens vi hadde både hund og katt. Dette utviklet seg hos meg og ble så ille at medisiner ikke hjelper, jeg har fått astma, og allergi mot alt som har pels og i tillegg pollen. Kan aldri besøke noen med dyr og må ta forholdsregler ved besøk av noen som har dyr hjemme. Det er i verste fall farlig og man kan dø av allergisjokk. Dette må jeg sannsynligvis leve med resten av livet. Kunne kanskje vært unngått om det var blitt tatt på alvor med en gang Anonymkode: a7577...a59
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2021 #27 Skrevet 24. oktober 2021 Hva med et annet dyr? Vi har også en med allergi mot katt, og da dessverre huden og ikke spyttet slik at Sibirkatt, nakenkatt osv også var utelukket (vi fikk teste ut ved å besøke, men han reagerte allergisk). I stedet endte vi opp med allergivennlig hund (lånte en i samme rase i en uke, null reaksjon). Nå er det en del mer jobb med hund enn katt, og jeg er egentlig et kattemenneske selv, men hele familien er veldig glad for valget. Sønnen vår, som altså er allergisk mot katt og ønsket seg katt veldig, er også den som er flinkest av barna til å gå tur med hunden. Vi valgte en liten rase som ikke krever så voldsomt mye (må selvfølgelig ha turer hver dag og litt mental trening, men er ellers rolig og grei og veldig kosete). Anonymkode: b13cb...3a9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #28 Skrevet 25. oktober 2021 the amazing spidermamma skrev (På 24.10.2021 den 0.41): Dette er ikke lurt! Allergi kan ofte bli verre ved stadig eksponering. I tillegg blir man mer disponert for å utvikle andre allergier, og også astma. Da får du valget mellom å medisinere barnet ditt kanskje stadig mer etter hvert som allergien blir verre eller å kvitte dere med en katt som alle er blitt glade i. Jeg må si at jeg synes det er synd at "alle i huset er enige om" at dere vil ha katt, for det betyr at dere lager falske forhåpninger for en som veldig gjerne vil ha katt, men som etter all sannsynlighet ikke bør ha det. Hilsen allergiker som er veldig glad i katter, men som har lært seg å beundre dem på avstand. "Alle er enige om" betyr ikke at vi overhodet har laget noen forhåpninger, det betyr bare at alle har lyst på katt. Anonymkode: 8f6da...cf7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #29 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 24.10.2021 den 12.47): Hva med et annet dyr? Vi har også en med allergi mot katt, og da dessverre huden og ikke spyttet slik at Sibirkatt, nakenkatt osv også var utelukket (vi fikk teste ut ved å besøke, men han reagerte allergisk). I stedet endte vi opp med allergivennlig hund (lånte en i samme rase i en uke, null reaksjon). Nå er det en del mer jobb med hund enn katt, og jeg er egentlig et kattemenneske selv, men hele familien er veldig glad for valget. Sønnen vår, som altså er allergisk mot katt og ønsket seg katt veldig, er også den som er flinkest av barna til å gå tur med hunden. Vi valgte en liten rase som ikke krever så voldsomt mye (må selvfølgelig ha turer hver dag og litt mental trening, men er ellers rolig og grei og veldig kosete). Anonymkode: b13cb...3a9 Hund er ikke aktuelt, det er heldigvis ingen i huset som liker hunder særlig godt😅 Bur dyr blir mye styr, og fisk lite "kos". Katter er jo best. Men vi har jo gått utfra at det er uaktuelt pga allergi, men så hører man jo om folk som sier det går fint osv. Så måtte jo bare høre litt før vi avfeier det helt. Anonymkode: 8f6da...cf7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2021 #30 Skrevet 25. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 2021-10-23 den 0.54): Å ikke ha katt i møbler er ikke noe problem da. Har hatt katt i alle år, og de har aldri fått lov til å ligge i møblene. De har hatt egne senger og brukt vinduskarm. Han har høyseng, og opp dit hadde ikke katten greid å komme om den ville heller. Anonymkode: 8f6da...cf7 Selvfølgelig kommer katten seg opp i høysengen... Mamma sin katt sover på toppen av høyskapet, ikke akkurat noen stige opp dit, men opp kommer den jammen Katter har forskjellig personlighet, og noen katter holder seg nok vekk om de har fått nei og blitt løftet ned noe ganger, men andre katter bryr seg overhodet ikke om hva du mener når du ikke er der. Anonymkode: 6ef53...1a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå