Gå til innhold

Liker dere ikke folk som sliter?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så man skal bare ha glede og ha det bra for å ikke være en byrde. Livet er ikke sånn. Flott for dere som har det sånn. 

Anonymkode: f5de0...5f6

Her er eksempel på folk jeg ikke orker. 

Anonymkode: 717e2...a75

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Her er eksempel på folk jeg ikke orker. 

Anonymkode: 717e2...a75

Hvorfor? 

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig for mange og takle.

Jeg har selv hatt et utrolig tøft liv, store traumer fra barndommen, med ting begge foreldrene mine utsatte meg for, som startet allerede da jeg var baby. Har og gått gjennom en del tøffe ting som voksen. Så har jeg flere kroniske fysiske sykdommer. Og det var spesielt da de fysiske sykdommene kom, at jeg mistet en god del venner. For da orket jeg ikke å være med på like mye gøy lenger. Det lille jeg har igjen av familie, har jeg og lite kontakt med.

Og jeg klager ikke, og mye fordi jeg tenker nok på dritten i livet, så da jeg er med venner, ute og gjør andre ting, så vil jeg bare kose meg, ha det hyggelig og tenke på alt mulig annet. Og fordi jeg har 2 barn, så gjør jeg og det jeg kan, for at jeg skal ha det best mulig. 

Men føler at folk takler problemer dårlig. Min ex mann tålte ikke å høre et pip, om min barndom. Den skulle bare ikke eksistere. Og sånn er familien min og. Så familien min vet ekstremt lite om både barndommen min, og sykdommer. For sånt skal ikke prates om.

Anonymkode: f208c...679

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor? 

Les tråden. Svaret finner du garantert hvis du leser med åpne øyne .

Skrevet

Jeg har ikke et problem med folk som sliter, men et problem med folk som bare sutrer og fokuserer på det negative. 

Ja, det ER lov å lufte frustrasjonen og det vanskelige innimellom til gode venner og familie, men ikke hver gang og hele tiden. Og samtalen må være balansert. Litt sånn "åh, det var godt å få ut! Men du da? Hvordan går det med deg og xxx" og så lytte tilbake. Og deretter snakke om noe annet. Både positive og negative ting, men mest hyggelige ting. Du skal altså ikke late som om alt er bra, men ikke begrave deg selv og de rundt deg i det som er kjipt. Det er DA folk ikke orker deg mer.

Anonymkode: 5ac9e...9ff

Skrevet

Jeg møter ikke min og øser ut hvor elendig jeg synes selv jeg har det. Har det vondt alene. 

Og det er vel sånn man skal gjøre det. Folk vil egentlig ikke høre om det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg møter ikke min og øser ut hvor elendig jeg synes selv jeg har det. Har det vondt alene. 

Du velger selv hva du vil lese av tråden , men jeg tror du egentlig nyter negativiteten litt. Det er den du er trygg på og vandt med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er nok en trygghet for deg å skylde på alle andre, for da slipper du å ta ansvar for ditt eget liv. Alle andre har det så enkelt, ikke sant? De har gode venner, god helse og stort nettverk, ikke sant? Alle andre enn deg i hele vide verden, ikke sant?

Anonymkode: 6c08c...838

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvis en god venninne har det vondt, lytter jeg gjerne. Men måten du skriver og svarer på både i denne tråden og andre tråder er litt utmattende. Du synes selv du har det så elendig, men har du egentlig det? Og hva gjør du selv for å ikke ha det så elendig? Skjønner du ikke at der er fokuset ditt som er feil, ikke problemene dine?

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvis en god venninne har det vondt, lytter jeg gjerne. Men måten du skriver og svarer på både i denne tråden og andre tråder er litt utmattende. Du synes selv du har det så elendig, men har du egentlig det? Og hva gjør du selv for å ikke ha det så elendig? Skjønner du ikke at der er fokuset ditt som er feil, ikke problemene dine?

Skjønner. Kanskje du har rett. 

Jeg er ensom og føler meg mye alene. Og som du skriver feil fokus og utmattende.

Sånn jeg forestår det har jeg ikke noe fristende utstråling så kanskje derfor ensom, alene og uten mann. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ensom og føler meg mye alene. Og som du skriver feil fokus og utmattende.

Sånn jeg forestår det har jeg ikke noe fristende utstråling så kanskje derfor ensom, alene og uten mann. 

Hva gir det deg å velte deg i elendighet her inne? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det kan godt være, men det positive er at utstråling kan man faktisk gjøre noe med 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hvis du fokuserer på å skape gode stunder med vennene dine, så har du noe hyggelig å ta med når dagene er dritt. Hvis du kun fokuserer på det som er vanskelig og drar vennene dine ned med deg, så vil du ikke ha noen pusterom i livet du kan tenke tilbake på eller se frem til. 

Det er selvfølgelig greit å gråte på en skulder når det blir for mye. Men hvis du drar dette med deg i alle situasjoner, så blir du veldig tung å være sammen med og ikke minst går du glipp av nettopp disse viktige øyeblikkene som hjelper deg gjennom de tunge dagene. Å støtte noen MÅ ikke være kun å høre på problemer i timesvis. Det kan også være en liten pause, hvor du kan slappe av, tenke på noe helt annet og gjøre noe som føles godt også. 

Anonymkode: 6b1eb...e6a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Største delen av den utstrålingen kommer fra det du tar med deg inn i rommet. Tar du med deg furting og klaging inn i samværet, hva tenker du at den andre skal gjøre? Høre på? Oppmuntre deg? (Det duger ikke, vi her på forumet har prøvd). Kurere deg?

Du er heller ikke så ensom som du later som. Du er mest kresen og kostbar, for når du har mulighet til å oppleve noe hyggelig, så skal du faen skjære meg "teste" om vennene dine er tilstrekkelig forelska i deg. Det er de som må ringe først, det er de som må sørge for at en avtale blir noe av, hvis initiativet kommer fra deg selv gjelds det ikke helt. Og det er familien som må se til at du kommer deg på ferie, og som må tankelese når du vil dit og hvilken værmelding du må ha for å gidde.

Jeg hadde aldri ønska meg en venn som deg, en som sitter og er skuffa før man har rukket å skuffe henne, og som man må bruke krefter på å overbevise. Skal du få gode venner, må du selv være en venn. Og da er det ikke et problem å være en som "sliter", men å være en som bare sliter på liksom og forlanger å bli sett på som martyr av den grunn - det er ikke noen god holdning å ta med seg inn i et eventuelt vennskap eller en annen relasjon.

Anonymkode: 9c465...b25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...