Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Skrevet 21. oktober 2021 Synes dere de er en byrde? Anonymkode: f5de0...5f6
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #2 Skrevet 21. oktober 2021 Det kommer an på hva de sliter med, hvor mye de sloter og hvilke gode sider de har. Anonymkode: de8a6...b6c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Skrevet 21. oktober 2021 Har ikke noe imot folk som sliter, men kan dessverre ikke være der for de, så mye som jeg kanskje burde. Jeg sliter egentlig mye selv, med fysisk sykdom, depresjon, alvorlig syk sønn, syk far osv, og har ikke overskudd til å høre om andres elendighet. Jeg snakker ikke med noen om mine "plager", med mindre jeg blir tvunget til det, og svarer alltid overfladisk at jeg har det bra. Så folk rundt meg tror jeg er et overskuddsmenneske, som takler livet helt topp. Og det er sånn jeg vil at folk skal tenke om meg. For folk som sliter, kan fort tappe kreftene fra andre, hvis de hele tiden øser ut om elendigheten sin. Så jeg velger å smile på utsiden, for da får jeg smil tilbake. Anonymkode: 1ae2f...711
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg har ikke noe i mot folk som sliter. Jeg sliter en del selv, men snakker ikke om det. Men jeg synes egentlig at mange sliter seg ut på bagateller. Å slite med at eksen vil ha barna 50% i stedet for 40% feks. Det er et ikke-problem så lenge faren er en dugende far. Å klage på en venninne som gjorde ditt eller datt kam man ta opp med venninnen det gjelder i stedet for alle andre venninner. Å slite med traumer, depresjoner, utmattelse osv er helt tillatt. Men det er altså å slite seg ut på småpjatt jeg ikke orker. Ellers kan man tømme seg til meg. Og det vet alle jeg kjenner. Anonymkode: 662eb...668
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #5 Skrevet 21. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Synes dere de er en byrde? Anonymkode: f5de0...5f6 Folk som sliter er vel like forskjellige som de andre. Noen liker jeg, andre misliker jeg. Enkelte av de folka som sliter, bruker forumet her som sutteklut (og litt som selvskading). Akkurat dem kan det bli fort gjort å mislike, fordi de gnager på ting de syns er leit, men ikke leit nok til å endre på. Anonymkode: 9c465...b25
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #6 Skrevet 21. oktober 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Jeg har ikke noe i mot folk som sliter. Jeg sliter en del selv, men snakker ikke om det. Men jeg synes egentlig at mange sliter seg ut på bagateller. Å slite med at eksen vil ha barna 50% i stedet for 40% feks. Det er et ikke-problem så lenge faren er en dugende far. Å klage på en venninne som gjorde ditt eller datt kam man ta opp med venninnen det gjelder i stedet for alle andre venninner. Å slite med traumer, depresjoner, utmattelse osv er helt tillatt. Men det er altså å slite seg ut på småpjatt jeg ikke orker. Ellers kan man tømme seg til meg. Og det vet alle jeg kjenner. Anonymkode: 662eb...668 Der er jeg på linje med deg. Med de katastrofer og livskriser jeg selv har opplevd, blir jeg nokså hardhudet hvis folk vil fortelle meg om at sønnen deres bor på en hybel som er litt for dyr og at det derfor er synd på ham. Men så flytt, da, for pokker, er det eneste jeg klarer å tenke. Anonymkode: 9c465...b25
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Folk som sliter er ikke en byrde, men folk som SUTRER og bare snakker om hvor negativt alt er, er en byrde. Noen sliter, og er åpne om det, uten at de vrir alt om til "ingen liker meg, jeg er ikke verd noen ting, jeg har ingenting, jeg kan ikke ting, ol." Man må endre perspektiv, negativitet tiltrekker negativitet, på samme måte som positivitet tiltrekker postive handlinger, mennesker, hendelser osv. Det er så enkelt, men likevel vanskelig å forstå for mange. Folk som sliter er ikke slitsomme. Folk som sutrer, er utrolig slitsomme. Ingen orker å høre på det. Anonymkode: 567ef...af5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Folk som sliter er ikke en byrde, men folk som SUTRER og bare snakker om hvor negativt alt er, er en byrde. Noen sliter, og er åpne om det, uten at de vrir alt om til "ingen liker meg, jeg er ikke verd noen ting, jeg har ingenting, jeg kan ikke ting, ol." Man må endre perspektiv, negativitet tiltrekker negativitet, på samme måte som positivitet tiltrekker postive handlinger, mennesker, hendelser osv. Det er så enkelt, men likevel vanskelig å forstå for mange. Folk som sliter er ikke slitsomme. Folk som sutrer, er utrolig slitsomme. Ingen orker å høre på det. Anonymkode: 567ef...af5 Dette ! Akkurat dette!
Polly-Esther Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg jobber med folk som virkelig har det vondt, og de har jeg masse empati for. Men jeg liker ikke og tror ikke det er sunt når folk sutrer og marinerer seg i selvmedlidenhet, nesten uansett årsak. De kommer seg aldri videre, det er frustrerende for dem selv og for omgivelsene. Det er mange som har opplevd de jævligste ting som ikke har denne mentaliteten. Jeg vet ikke hvordan de klarer det, men beundrer og undrer meg over dem.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Folk som sliter er ikke en byrde, men folk som SUTRER og bare snakker om hvor negativt alt er, er en byrde. Noen sliter, og er åpne om det, uten at de vrir alt om til "ingen liker meg, jeg er ikke verd noen ting, jeg har ingenting, jeg kan ikke ting, ol." Man må endre perspektiv, negativitet tiltrekker negativitet, på samme måte som positivitet tiltrekker postive handlinger, mennesker, hendelser osv. Det er så enkelt, men likevel vanskelig å forstå for mange. Folk som sliter er ikke slitsomme. Folk som sutrer, er utrolig slitsomme. Ingen orker å høre på det. Anonymkode: 567ef...af5 Ganske greit oppsummert her. Man kommer heller ikke unna at mange har fullt opp med jobb og unger, hvis all fritid skal gå til å høre konstant om den udugelige mannen eller at verden er mot deg fordi oppvaskmaskinen røyk, så orker til slutt ikke de rundt. Det er noe helt annet å ta med ei venninne på tur som trenger å lufte tankene når mannen er alvorlig syk, for å ta ett eksempel. Anonymkode: 6b1eb...e6a
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg er en sliter! 😂😭😂😭En skikkelig ulykkesfugl. Har 5 store traumer bak meg, kronisk sykdom, flere alvorlige diagnoser. Ja, 9 forskjellige sykdommer har jeg. Alle rundt meg vet hvordan jeg har det. Vi snakker ikke så mye om sykdom, får ikke noe hjelp av de rundt meg heller. Men det er greit. Kanskje ikke så lett for dem å forholde seg til kaoset meg heller. Jeg klager aldri. Syter aldri. En sjelden gang kan jeg si at det er tøft, men det må jeg da få lov til. Alle familier har ett eller annet. Alle strever i ulik grad. Jeg har mange venner, hvis jeg skulle orke å være sammen med dem endag. De rundt meg ser at jeg kjemper. Gjør det beste ut av det. Når det er sagt, så burde man også stille opp for dem som syter og ikke kommer seg opp av kvikksanda på egenhånd. Men strevern burde lytte til råd og hjelp. ❤️ Anonymkode: 078ef...8df
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg liker ikke folk som sliter på liksom. Her ser man ofte at folk sliter i et generelt vanlig liv. Grinete kvinner som har en jobb, familie og bolig, huff så slitsomt. Jeg liker heller ikke personer som synes så synd på seg selv at de skriver 100 tråder i uka om det samme gnålet dag ut og dag inn. Anonymkode: c1dab...c69
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #13 Skrevet 22. oktober 2021 Kommer veldig an på. Noen koser seg med misnøye og gjør ingenting for å komme seg ut av situasjonen selv. Og bidrar selv veldig til at de sliter, selv om de ikke skjønner det selv. Jeg har vondt av dem, men forstår at jeg ikke kan hjelpe dem (fordi de ikke vil/kan endre situasjonen sin). Og jeg blir veldig sliten og lei meg av sånne folk. Så holder meg litt unna. Anonymkode: befdd...a0c
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #14 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg takler dårlig evinnelige påminnelser om hvor tøft folk har det. Det verste er det som inntar martyr rollen og legger skyld på omgivelsene at de ikke får det bedre, blir friske. Norsk helsevesen har helt klart stor forbedringspotensial, likevel orker jeg ikke evinnelig mas og deling av konspirasjonsteorier. Mer realt å si at man har en drittdag pga helsa. Det tåler jeg. Gnål om politikere som burde bli kronisk syke for å kjenne hvordan det er osv stenger jeg fort ute. Anonymkode: 717e2...a75
Himmel og hav Skrevet 22. oktober 2021 #15 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg har nok en begrenset tålmodighet når det kommer til de som er veldig opptatt av hvor fælt de har det og hvordan alt er noen andres/universets skyld og som dyrker misnøye og lidelse.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #16 Skrevet 22. oktober 2021 Alle sliter innimellom, det er veldig sjelden du møter mennesker som bare flyter gjennom livet med enhjørninger og regnbuer og aldri sliter med noe. Så det går ikke an å si at man ikke liker folk som sliter. Jeg liker f.eks søsteren min, veldig glad i henne faktisk, hun er 44 år og har hatt gode dager og tøffe dager, som alle andre. Jeg liker henne godt når hun har gode dager, men jeg liker henne også godt når hun har dårlige. Sykdom, samlivsbrudd osv som hun har vært gjennom har ikke fått meg til å like henne noe mindre altså. Men jeg trekker meg nok litt unna mennesker som velter seg i selvmedlidenhet, som klager og klager over bagateller, som har en negativt syn på livet og som tapper deg for energi med all sin negativitet. Sånne mennesker kan bli utrolig slitsomme og det misliker jeg. Kan ha vondt av dem, som ikke makter å se noe positivt i livet og som graver seg lenger og lenger ned, men jeg har ikke det som trengs for å hjelpe slike mennesker, det du gjør blir aldri bra nok likevel. Anonymkode: c4863...b41
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #17 Skrevet 22. oktober 2021 Synes de er en byrde ja Anonymkode: 0302f...406
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #18 Skrevet 22. oktober 2021 Så man skal bare ha glede og ha det bra for å ikke være en byrde. Livet er ikke sånn. Flott for dere som har det sånn. Anonymkode: f5de0...5f6
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #19 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så man skal bare ha glede og ha det bra for å ikke være en byrde. Livet er ikke sånn. Flott for dere som har det sånn. Anonymkode: f5de0...5f6 Tungt og vanskelig får man ha det alene. For ingen vil vite av det. Anonymkode: f5de0...5f6
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. oktober 2021 #20 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så man skal bare ha glede og ha det bra for å ikke være en byrde. Livet er ikke sånn. Flott for dere som har det sånn. Anonymkode: f5de0...5f6 Hvis du leser tråden en gang til så ser du at det ikke er det som er poenget . Ingen forventer at ting alltid skal være flott hele tiden.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. oktober 2021 #21 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tungt og vanskelig får man ha det alene. For ingen vil vite av det. Anonymkode: f5de0...5f6 Nei . Nå er det slik at enkelte mennesker lever best når de har det vondt /har noe å klage over. Det er disse menneskene som omtales her.
Hannasbananas Skrevet 22. oktober 2021 #22 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Så man skal bare ha glede og ha det bra for å ikke være en byrde. Livet er ikke sånn. Flott for dere som har det sånn. Anonymkode: f5de0...5f6 Du har virkelig en helt egen evne til å lese nøyaktig det du vil lese. 🤦🏻♀️ Her er det en hel haug av nyanserte svar til spørsmålet ditt, men de velger du glatt å overse. Du trenger hjelp - du trenger IKKE å sitte og velte deg i egen selvmedlidenhet og elendighet på et mammaforum.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #23 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Tungt og vanskelig får man ha det alene. For ingen vil vite av det. Anonymkode: f5de0...5f6 Ta nå endelig ikke til deg noe av det som blir sagt. Anonymkode: 5ff9d...a05
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #24 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Tungt og vanskelig får man ha det alene. For ingen vil vite av det. Anonymkode: f5de0...5f6 Du tror du er den eneste her inne som sliter, den eneste i verden som sliter, for sånn får du det til å høres ut. Tenk om alle her inne som sliter skulle mase og klage like mye om det som du. Anonymkode: 5ff9d...a05
Himmel og hav Skrevet 22. oktober 2021 #25 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Så man skal bare ha glede og ha det bra for å ikke være en byrde. Livet er ikke sånn. Flott for dere som har det sånn. Anonymkode: f5de0...5f6 ...og det der er et typisk svar fra en sånn person som sliter ut menneskene rundt deg. Du vet absolutt ingenting om livet til de som svarer deg, men har tydeligvis en tanke om at det er umulig at noen har det så ille som deg. Ingen går gjennom livet uten sorg, sykdom, tunge opplevelser eller vanskeligheter. Langt fra alle blir selvmedlidende, klagende og har blikket så hardt festa på egen navle at de ikke greier å se at også andre kan ha det tungt og vanskelig. Kanskje noen til og med har det verre? Jeg skjønner at du ikke har det godt og at du ikke er helt frisk, men får du det faktisk bedre av all denne klagingen og all den gnuringa du driver med nede i gjørma? Om det eneste du bidrar med i møte med menneskene rundt deg er av samme kaliber som her inne, så skaper du selv antagelig noe av den ensomheten du frykter. Prøv å holde fokuset på andre når du møter dem. Det kan hende det er bra for flere. Øv deg gjerne her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå