Gå til innhold

Dere som har underutviklet bryst og fått hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Lurer på om andre her har underutviklet bryst (ikke “bare“ små bryst)

Hvordan gikk du frem for å få bekreftet at brystene faktisk er underutviklet?

Ble du henvist til en plass? 
Privat eller offentlig?

Hva ble gjort?

Dersom du fikk/betalte for silikon, hvordan er det når brystet var flatt fra før?

Dersom du har barn; hvordan oppførte brystene seg iforhold til amming?🤪 

Har aldri hatt ønske om store bryst men slik det er nå er selvbilde helt ødelagt. 

Håper noen har erfaring og kanskje kan svare på noen av spørsmålene💐

Anonymkode: f222e...dc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjorde jeg for 16 år siden. Tror det var lettere før. Jeg dro til fastlegen, hun henviste meg til det som da het Colosseumklinikken i Oslo, og de godkjente at jeg skulle få dekket silikon. Betalte ca 900kr i egenandel. Så akkurat det var enkelt.

Siden jeg var underutviklet, var det jo lite hud å gå på. Implantatene ble lagt under muskelen for finest resultat. Og jeg vil jo ikke skremme deg her, men det var vondt, ekstremt vondt. For hvert eneste pust jeg tok var det store smerter. 
Husker ikke helt hvor lenge det var så vondt, men i noen dager, så ble det raskt bedre. 

Ammet ett barn etterpå, det var ikke noe problem. 

For min del, til tross for at det var umenneskelig vondt, hadde jeg gjort det samme igjen, for jeg vet jo akkurat hvordan det tærer på selvbildet. Jeg la ikke inn mye, kan ikke huske hvor mange gram. Det går ikke an å se med det blotte øyet at jeg har silikon, kun om man ser arrene. 

Anonymkode: 3f59f...d90

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette gjorde jeg for 16 år siden. Tror det var lettere før. Jeg dro til fastlegen, hun henviste meg til det som da het Colosseumklinikken i Oslo, og de godkjente at jeg skulle få dekket silikon. Betalte ca 900kr i egenandel. Så akkurat det var enkelt.

Siden jeg var underutviklet, var det jo lite hud å gå på. Implantatene ble lagt under muskelen for finest resultat. Og jeg vil jo ikke skremme deg her, men det var vondt, ekstremt vondt. For hvert eneste pust jeg tok var det store smerter. 
Husker ikke helt hvor lenge det var så vondt, men i noen dager, så ble det raskt bedre. 

Ammet ett barn etterpå, det var ikke noe problem. 

For min del, til tross for at det var umenneskelig vondt, hadde jeg gjort det samme igjen, for jeg vet jo akkurat hvordan det tærer på selvbildet. Jeg la ikke inn mye, kan ikke huske hvor mange gram. Det går ikke an å se med det blotte øyet at jeg har silikon, kun om man ser arrene. 

Anonymkode: 3f59f...d90

Tusen takk for svar!

Antar det innebærer mye smerter ja, men er “heldigvis“ vant med mye smerter i kroppen så tåler mye. 
Men skjønner det blir noen veldig tøffe dager i starten.  
Jeg bryr meg ikke om arr eller 100% naturlig resultat, bare å få føle et snev av kvinne, da dette har plaget meg daglig i 25 år.

Jeg har barn og skal ikke ha flere, så amming er ikke noe tema videre. 
Men å amme har ikke fungert hos meg tross inherdige forsøk. Men husker jeg kunne ha smertefull brystspreng etter fødel, og da fikk jeg ut tilsammen 10ml. Hadde kun en ‘slurk’ som satt i brystvorta🙈

Men ja, lurer jo på dette med silikon pga huden. Lite strekk i den idag, for å si det sånn. 

Har time hos fastlegen i neste uke (av andre årsaker) og tenkte å ta opp tema. 

Anonymkode: f222e...dc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...