Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Skrevet 21. oktober 2021 ......Vært utro!! Da hadde det vært så mye lettere for meg å bryte ut! Han driver psykisk vold mot meg, er veldig ufin å snakker nedlatende, kaller meg ting. Å skubber meg når han går forbi... Men jeg klarer ikke å si at jeg vil ut av forholdet.. å jeg tenker på det økonomiske, han har makt over meg der også.. Noen som har vært i lignende situasjon og/eller har noen gode råd? Anonymkode: 80b37...689
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #2 Skrevet 21. oktober 2021 Kontakt nærmeste krisesenter og få hjelp der. Du utsettes for både psykisk og fysisk vold. Det er langt verre enn utroskap noengang vil bli. Så du trenger ikke utroskap som unnskyldning for å gå - du har langt bedre og viktigere grunner for å gå, nemlig vold. Kontakt krisesenteret, de kan hjelpe deg. Anonymkode: 34ad4...273
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Skrevet 21. oktober 2021 Har vært i samme situasjon (minus skubbingen). Måtte bare bestemme meg. Brukte veldig lang tid på å forstå/stå i at jeg ikke trengte en grunn. Var så vant til kjeft, forvrengning, bli lagt skylden på etc. Men det enkle svaret er jo " du gjør det slutt fordi du vil". Vil anbefale deg å planlegge i skjul. Finn deg leilighet. Sett unna penger. Snakk med familie/venner om støtte. Skaff deg en psykolog. Bruk evt krisesenter. Det føles nærmest umulig oppi det hele. Men det er eneste måten å få der bedre. Nå har jeg bra. Skulle bare ønske jeg skjønte det tidligere. At eneste måten å bli fri var å kutte kontakt. Ikke la han få tilgang på meg. Men da måtte jeg bare tåle at han var rasende og snakket stygt om meg til sine. Null selvinnsikt. Slutte å forhandle, forklare, diskutere etc. Bare holdt meg fast i "men jeg vil ikke". Lykke til. Anonymkode: fa8a9...321
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Skrevet 21. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): ......Vært utro!! Da hadde det vært så mye lettere for meg å bryte ut! Han driver psykisk vold mot meg, er veldig ufin å snakker nedlatende, kaller meg ting. Å skubber meg når han går forbi... Men jeg klarer ikke å si at jeg vil ut av forholdet.. å jeg tenker på det økonomiske, han har makt over meg der også.. Noen som har vært i lignende situasjon og/eller har noen gode råd? Anonymkode: 80b37...689 Ja. Jeg har vært i lignende situasjon. Og jeg har råd! Sannheten er at du trenger ikke flere grunner. Det holder at du ikke finner deg i å bli behandlet dårlig lenger. Du fortjener å ha det bra. For meg var det utslagsgivende når en venninne som jeg betrodde meg til (veldig få visste hvordan jeg hadde det) sa til meg: Vil du virkelig at DETTE skal være det bildet barna dine skal ha på hva et normalt forhold og samliv er?! Vil du at det er sånn sønnen din skal behandle sin kjæreste. Og vil du at datteren din skal la seg behandle på samme måte? Spør deg disse spørsmålene selv. Mitt svar var nei. Det var knalltøft å bryte, og det har vært tøffe tak, men nå er jeg i en god og sunn relasjon og ungene mine har en fantastisk rollemodell som kjærlig partner. Anonymkode: 1627d...055
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #5 Skrevet 21. oktober 2021 Hi her. Tusen takk for gode ord å støtte. Har i lang tid, flere år, sakt til meg selv at nå orker jeg ikke mere, men så holder jeg ut litt til, å litt til å litt til... Ønsker meg veldig en egen plass å bo, å har begynt å sett litt rundt. Tror jeg må ha det klart før jeg sier noe.... å han kommer garantert til å bruke barna mot meg, å det er noe av det værste.. Anonymkode: 80b37...689
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #6 Skrevet 21. oktober 2021 Gjør alt klart. Dokumenter så mye du kan av det han gjør. Hvordan er han med ungene? Bruk nettverket ditt. Dette er tøft nok og du trenger støtte i planlegging og når du går. De blir rasende nær de skjønner at man virkelig går. Rart egentlig, så håpløs som man er i hverdagen 🙈 Anonymkode: fa8a9...321
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #7 Skrevet 21. oktober 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hi her. Tusen takk for gode ord å støtte. Har i lang tid, flere år, sakt til meg selv at nå orker jeg ikke mere, men så holder jeg ut litt til, å litt til å litt til... Ønsker meg veldig en egen plass å bo, å har begynt å sett litt rundt. Tror jeg må ha det klart før jeg sier noe.... å han kommer garantert til å bruke barna mot meg, å det er noe av det værste.. Anonymkode: 80b37...689 Ikke la han gjøre det. Bruke de mot deg. Bare la alt han sier prelle av. «Din reaksjon på dette er ikke mitt ansvar. Jeg har ikke ansvar for dine handlinger.» Barna har ikke godt av å vokse opp under slike forhold. Og det vet du innerst inne. Jeg brukte også lang tid. Det er vanskelig når man er så langt inni situasjonen. Det var først når jeg hadde kommet ut av det jeg så hvor ille det egentlig hadde vært. Situasjonen blir liksom vanlig for deg, selv om den er uholdbar og uakseptabel. Anonymkode: 1627d...055
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2021 #8 Skrevet 21. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): ......Vært utro!! Da hadde det vært så mye lettere for meg å bryte ut! Han driver psykisk vold mot meg, er veldig ufin å snakker nedlatende, kaller meg ting. Å skubber meg når han går forbi... Men jeg klarer ikke å si at jeg vil ut av forholdet.. å jeg tenker på det økonomiske, han har makt over meg der også.. Noen som har vært i lignende situasjon og/eller har noen gode råd? Anonymkode: 80b37...689 Herregud. Han er slem og voldelig, men du syns du har for lite grunn til å gå? Er det kun eiendomsretten til pikken hans som holder et forhold sammen, så er det vel lite igjen å samle på! Anonymkode: 29e82...9bb
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg har vært i temmelig lik situasjon, og kom meg vekk til slutt. Det er utrolig vanskelig, så jeg føler virkelig med deg. Jeg har tre barn med denne mannen, og det er vanskelig enda. Jeg bestemte meg for å gå, en dag kom det bare til meg at jeg ikke trengte flere grunner enn jeg allerede hadde. Jeg forstod at alt ikke var min feil, og fant meg eget sted å bo slik at det var klrt før jeg fortalte han det. Jeg fortalte også venner og familie om det først (de nærmeste). Når jeg fortalte han det reagerte han som forventet med å si at jeg ikke ville klare meg uten han osv. Det som skjedde var at livet hans falt i grus etter at jeg dro. Han har mistet omsorgen for barna (BV ble koblet inn), han har havnet utpå med rus(aldri holdt på med slik før). Det er selvfølgelig ikke det jeg ønsket for han, men jeg MÅTTE gå, han var ikke god, og meste sannsynelig ikke frisk, noe som viste seg godt i etterkant også. Håper du kommer deg vekk, HI, du fortjener et godt liv. Anonymkode: 7603a...578
Admin Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Admin
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 Hi her. Takk for at dere deler deres historie med meg, å kommer med vinklinger slik at jeg ser forholdet fra en annen vinkel. Ser tydelig at dette ikke er bra for meg... Måtte jeg bare klare å gå... Anonymkode: 80b37...689
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Hi her. Takk for at dere deler deres historie med meg, å kommer med vinklinger slik at jeg ser forholdet fra en annen vinkel. Ser tydelig at dette ikke er bra for meg... Måtte jeg bare klare å gå... Anonymkode: 80b37...689 Kontakt Krisesenteret, som jeg skrev tidligere, Hi. De er der også for rådgivning, og de er vant med å møte kvinner i samme situasjon som du er i, og de vet hvor vanskelig det kan være å bryte ut. Men de kan være din støtte i veien ut av dette voldelige og skadelige forholdet - hvis du vil. Alt det tar er at du selv tar kontakt med dem og sier at du trenger en samtale der med dem. Her kan du finne telefonnummer til Krisesenteret som er nærmest deg: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Bestem deg for at nok er nok! Ta første steg og ring Krisesenteret! Du kan gjøre det - og det blir starten på et langt bedre liv for deg ❤️ Anonymkode: 34ad4...273
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå