Gå til innhold

Jeg vil skilles

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gå ifra mannen.

Jeg skal ikke gå inn på grunnene. Vi har nok begge vårt å stri med. Men kort fortalt så tenker ikke jeg at vi har en fremtid. I årenes løp har jeg og mistet det jeg hadde av følelser.

Mitt problem nå, hvordan gjør jeg dette så skånsomt som mulig for han?

ja, vi har barn. Og når det kommer til de, vil nok de få det mye bedre når jeg og pappaen går fra hverandre. 

Barnefordelingen er klar. Dette har vi allerede snakket om. Og, på en måte bør ikke dette komme som lyn fra klar himmel på han. Jeg har tatt det opp tidligere. Da sa jeg at jeg ikke lenger var sikker på vår fremtid, og at jeg ønsket bedring og forandring for oss alle. Men da tok han det så tungt at jeg kjenner jeg gruer meg til å «slippe bomba». 

Hvordan fortalte dere til deres partner at dere ønsket å gå?

Anonymkode: bf5d4...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det mest skånsomme i det lange løp er å bare fortelle det som det er. Fortell det i rolig atmosfære og på en ordentlig og saklig måte. Det ER tungt og det blir tungt. Du kan være klar til å hjelpe han ved å henvise til rette instanser. 

Da jeg gikk fra samboer etter 18 år ble det tungt for han. Jeg måtte derfor være sterk og rettferdig for oss begge. Der han ville gi bæng og ikke ville tenke på fremtiden måtte jeg sørge for at vi fikk best mulige avtaler for oss alle fire, både det økonomiske og det praktiske. I tillegg støttet jeg han mye psykisk. En god stund etterpå var jeg redd han skulle ende sitt liv. Men en klok fastlege sa til meg no sånt som at han (samboer) eier sitt eget liv og det er bare han som kan bestemme over det og hva han velger å gjøre med livet sitt er opp til han. Det gikk veldig bra med han. Han kom seg fortere "opp på hesten" igjen enn meg. Vi har fått til et godt samarbeid til tross for at har fått en svært sjalu ny kjæreste, mye tror jeg på grunn av at samlivsbrudd ble så rettferdig og i ordnet former som det gjorde.

Du kjenner din samboer best og vet kanskje best hvordan dette bør gjøres. Høres ut som grunnlaget for samtalen allerede er lagt. Det blir nok et lite sjokk, nå skjer det liksom, men trøsten blir at sjokket ikke blir så stort som det kunne blitt.

Lykke til både med samtalen og med det nye livet.

Anonymkode: 43e1c...82e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...