Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Pga at hun skåret på moderat depresjon på en test hos legen. Hun sliter med følelse av utmattelse, klarer ikke å holde på maten hun kjemper ned (er ofte/hele tiden kvalm) og tar lett til tårene. Hun studerer og bor alene i en by langt borte og jeg føler meg så hjelpesløs. Jeg har ingen erfaring med depresjon og vet ikke hvordan jeg kan hjelpe. Jeg har tilbudt meg å ta permisjon og komme til henne for en periode, men det vil hun ikke. Hun vil heller ikke begynne på antidepressiva om det ikke er helt nødvendig, hun har bekjente som visstnok ble ‘helt rare’ av de. Er det noen her som har tips og råd til både henne og meg om hva jeg kan gjøre? Vi har et godt forhold, men hun har tendenser til å trekke seg tilbake når hun sliter. Anonymkode: ca288...da1
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 Dra til henne. Man føler seg verdiløs og til bry når man er deprimert..klarer ikke be om hjelp. Ser ikke hva man kunne fått hjelp til. Alt er håpløst. Men vi trenger støtte fra våre nære. Hadde bare sagt at jeg har ordnet permisjon og nå kommer jeg for å være litt med deg. Da blir det lettere for deg å vurdere hva hun trenger. Samtaleterpi er nok lurt Anonymkode: a9dd9...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå