Gå til innhold

Marsvin har spist klementin!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to marsvin som pleier å tasse trygt rundt på kjøkkenet. I dag har de greid å få tak i klementin, som vi dessverre ikke tenkte over stod i hyllen. De har spist ca en halv klementin på deling. Jeg ser at det blant annet står på nett at de kan få betennelse i munnen. Er det noen som vet om dette er (akutt) farlig? Skal vi bare følge med dem litt eller må vi ringe dyrlegen?

Anonymkode: 5d6f3...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan spise litt. En halv er nok mye men hadde ikke stresset. Følg bare med på de. 

Anonymkode: 56da8...ad4

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De kan spise litt. En halv er nok mye men hadde ikke stresset. Følg bare med på de. 

Takk for svar 👍. Vet du hva som eventuelt kan skje?

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Takk for svar 👍. Vet du hva som eventuelt kan skje?

Nei. Men vet de kan få ørsmå porsjoner. Hender våre får en halv båt i jula. Aldri tenkt over hva som skjer av for mye. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Men vet de kan få ørsmå porsjoner. Hender våre får en halv båt i jula. Aldri tenkt over hva som skjer av for mye. 

Googlet nå. Det kan gi munnsopp. En hendelse med for mye går nok fint. 

Skrevet

Det går heilt fint 🙂

Anonymkode: f2d87...881

Skrevet

Takk for svar alle sammen ☺️

Skrevet

Tar jo 1 minutt å ringe dyrelegen og spørre...

Anonymkode: d771e...a07

Skrevet

Slutter aldri å fascineres av de som heller spør om sånt her, når man kan ringe dyrlege og få et konkret av at fra en som faktisk vet.

Anonymkode: 601e0...d79

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Slutter aldri å fascineres av de som heller spør om sånt her, når man kan ringe dyrlege og få et konkret av at fra en som faktisk vet.

Anonymkode: 601e0...d79

Hvis du ser på tidspunktet da innlegget ble laget så er det etter stengetid. Det betyr at du lå ringe en veterinær som har «teletorg priser». Og når dyrene ikke fremstår som syke kan det være lurt å spørre andre med erfaring med disse dyrene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvis du ser på tidspunktet da innlegget ble laget så er det etter stengetid. Det betyr at du lå ringe en veterinær som har «teletorg priser». Og når dyrene ikke fremstår som syke kan det være lurt å spørre andre med erfaring med disse dyrene. 

Takk ☺️👍 Det var nettopp det som var grunnen til at jeg postet her. Folk på Dib er litt glad i å anta det verste.

Skrevet

Kan jo hende de har sitrus-allergi?

Anonymkode: e65ff...dc0

Skrevet

Marsvin som tasser rundt på kjøkkenet?? De har fått tak i en klementin i hylla? Bare jeg som reagerer på dette? 🤪

Anonymkode: 907af...3a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Marsvin som tasser rundt på kjøkkenet?? De har fått tak i en klementin i hylla? Bare jeg som reagerer på dette? 🤪

Har du marsvin? De skal jo selvsagt ut av buret og strekke på beina. Og de er overraskende flinke til å klatre/strekke seg. Mandarinene stod nederst i en hylle, så den var ca 15 cm over gulvhøyde.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vi har hamster som løper fritt flere timer hver kveld i stuen. Dyr skal ikke være i bur hele dagen! Vårt hamster våkner rundt 19-20 om kvelden og får da løpe fritt til jeg legger meg rundt midnatt. 

Anonymkode: c28d0...9dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvor skal marsvinet ellers være?

Anonymkode: d771e...a07

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi har hamster som løper fritt flere timer hver kveld i stuen. Dyr skal ikke være i bur hele dagen! Vårt hamster våkner rundt 19-20 om kvelden og får da løpe fritt til jeg legger meg rundt midnatt. 

Anonymkode: c28d0...9dd

Vår dverghamster elsker å løpe i sofaen, leke labyrint mellom sofaputene og sove inntil armlene. 

Anonymkode: 8fda3...265

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja det er bare deg. Alle dyr trenger å være utenfor buret. Marsvin er renslige sosiale dyr. Våre beveger seg fritt i første etg hele dagen om vi er hjemme. De kommer og ber om kos slik hunder gjør. De er også nysgjerrige og elsker å lukte og utforske. Så at de får tak i noe på en hylle er helt normalt. 

Skrevet

Reagerer mer på de som har dyr i bur uten å tenke på hvor jævlig det er for det dyret å aldri få komme ut... 

Anonymkode: 4f39b...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...