Gå til innhold

Hvor ofte har din 8 klassing prøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er store forskjeller fra vår klasse til de andre parallell klassene .. 

Anonymkode: b1591...d1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omtrent aldri, men han har ikke fremmedspråk da. De har litt mer moderne vurderingsformer i de fleste fag nå, heldigvis, og det er generelt lite vurderinger og mer fokus på læring. Jeg er lærer selv i vgs og unngår også stort sett tradisjonelle prøver.

Anonymkode: 8ca35...4b6

Skrevet

Til nå har det vært 2-3 hver uke. Da altså alle former for innleveringer med karakter og vurdering i tillegg til prøver. På oversikten over planlagte aktiviteter ser det ut til å fortsette slik.  Denne uken har de 2 prøver.  

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden):

Til nå har det vært 2-3 hver uke. Da altså alle former for innleveringer med karakter og vurdering i tillegg til prøver. På oversikten over planlagte aktiviteter ser det ut til å fortsette slik.  Denne uken har de 2 prøver.  

Herregud, det er jo helt vilt! Jeg hadde seriøst vurdert å bytte skole om det var mitt barn. De lærerne der har jo åpenbart ikke satt seg inn i de nye læreplanene og forskriftene i det hele tatt. Dette må jo dere som foreldre ta opp på foreldremøtet, for sånn skal det faktisk ikke være.

Skrevet

En prøve fra skolestart til nå. En gloseprøve i spansk 

Anonymkode: 612cf...3e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Herregud, det er jo helt vilt! Jeg hadde seriøst vurdert å bytte skole om det var mitt barn. De lærerne der har jo åpenbart ikke satt seg inn i de nye læreplanene og forskriftene i det hele tatt. Dette må jo dere som foreldre ta opp på foreldremøtet, for sånn skal det faktisk ikke være.

Vi skal ta det opp ja . Det er virkelig i meste laget og det blir liksom ikke tid til så mye annet enn skole og trening .

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Vi skal ta det opp ja . Det er virkelig i meste laget og det blir liksom ikke tid til så mye annet enn skole og trening .

Gjør det, og henvis til ny vurderingsforskrift som sier at man skal minst mulig formelle vurderinger, men heller ha fokus på læring, utvikling og fremovermeldinger. 

Skrevet

2 til3 vurderinger/innleveringer/prøver i uka.... 🙄

Anonymkode: 3bd3c...1b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...