Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Jenta vår skal feire bursdag i dag og har invitert hele klassen. Det er tre stykker som har gitt beskjed at de kommer(jeg skreiv at det var fint om de sa ifra hvem som kunne komme). Hun går i 3 klasse. Jeg får litt vondt i meg, hun tror de ikke liker henne nå(selv om hun er sammen med alle ellers). Flere som har opplevd det?Jeg tenker vi må jo feire uansett🎂 Anonymkode: 8dc3e...7d3
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 Du må sende melding til hver av foreldrene.. "Hei. Kommer Eline i bursdagen etterpå? Håper hun kommer. 😊" Har skjedd maaaange ganger at barna og foreldrene glemmer bursdagen. Ikke for å være slemme, men glemmer det. Flere ganger at jeg får svar, etter at jeg har etterlyst svar. :"Oi! Ida har glemt å si at det er bursdag! Hun kommer." osv.. Du må være litt frampå. Du må skrive i invitasjonen at de må svare deg uansett, om de kommer eller ei. ❤️❤️ Anonymkode: c4e8e...5d4
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 Har dere foreldre en Facebook gruppe? Der pleier foreldre å gi en heads up på at det kommer invitasjon i sekken. Da får alle foreldre det med seg. Invitasjonen din blir litt usynlig. Jeg hadde sendt meld til foreldrene som ikke har svart på invitasjonen nå på morran jeg. Spurt om de kommer. Da er det stor sjans for at flere dukker opp. ❤️ Anonymkode: c4e8e...5d4
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg er i litt overkant interessert i barnebursdager hehe. Vil at alle barn skal få mange venner som dukker opp. Lurer på om det er vanlig hos dere å feire bursdager midt i uka? Kan det være grunnen til at få har svart at de kommer? Send meld til foreldrene nå på morgenen. ❤️Ikke la dette gå under radaren. Anonymkode: c4e8e...5d4
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #5 Skrevet 20. oktober 2021 Vi pleier aldri å si fra om vi kommer, gir bare beskjed om vi ikke kan. Det kan godt være at mange ikke har fått med seg at dere ønsker beskjed uansett. Bursdag i uken er helt vanlig og ingen grunn til at de ikke skal komme. Så lenge de ikke gir beskjed om at de ikke kommer så hadde jeg regnet med at de kommer. Lykke til. Anonymkode: 7b3a0...52b
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #6 Skrevet 20. oktober 2021 Veldig vanlig å ikke gi beskjed om de kommer, dessverre😅. Folk er faktisk flinkere å gi beskjed om de ikke kan komme. Så er det alltid noen som har glemt å gi innbydelsen til foreldrene. Kos dere med bursdag! Anonymkode: 88fcb...273
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #7 Skrevet 20. oktober 2021 Som jeg hater disse bursdagene som er på en ukedag. De er nesten umulig å få til. Min går på ridning og svømming. Begge deler elsker hun og hun vil ikke gå glipp av dette. Mandag ridning. Tirsdag hentes av bestemor som ikke har bil fordi vi jobber sent. Onsdag svømming. Torsdag er leksedag (ukeslekse må fullføres). Å droppe feks ridning for en bursdag er veldig uaktuelt da det er et dyrt kurs. Da må du nesten regne med at få kan komme når du gjør det slik. Det har ikke noe med ditt barn å gjøre, det passer ikke mandag til onsdag, torsdag kunne vi vurdert men helst ikke da heller. Anonymkode: 1243c...d0b
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #8 Skrevet 20. oktober 2021 Send melding og sjekk Anonymkode: a6683...cf2
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #9 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Som jeg hater disse bursdagene som er på en ukedag. De er nesten umulig å få til. Min går på ridning og svømming. Begge deler elsker hun og hun vil ikke gå glipp av dette. Mandag ridning. Tirsdag hentes av bestemor som ikke har bil fordi vi jobber sent. Onsdag svømming. Torsdag er leksedag (ukeslekse må fullføres). Å droppe feks ridning for en bursdag er veldig uaktuelt da det er et dyrt kurs. Da må du nesten regne med at få kan komme når du gjør det slik. Det har ikke noe med ditt barn å gjøre, det passer ikke mandag til onsdag, torsdag kunne vi vurdert men helst ikke da heller. Anonymkode: 1243c...d0b Snakk om å gjøre eget barn utilgjengelig. Viktigst med dyre aktiviteter og flashing av penger? Jeg har fire barn og det har uten tvil vært flest bursdager i ukedager. Litt styrete til tider ja, men sånn er det å ha barn da. Anonymkode: a0597...691
Blop Skrevet 20. oktober 2021 #10 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg ba om svar uansett om de kunne eller ikke kunne komme. Etter svarfristen sendte jeg en mld til de som ikke hadde svart.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #11 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Som jeg hater disse bursdagene som er på en ukedag. De er nesten umulig å få til. Min går på ridning og svømming. Begge deler elsker hun og hun vil ikke gå glipp av dette. Mandag ridning. Tirsdag hentes av bestemor som ikke har bil fordi vi jobber sent. Onsdag svømming. Torsdag er leksedag (ukeslekse må fullføres). Å droppe feks ridning for en bursdag er veldig uaktuelt da det er et dyrt kurs. Da må du nesten regne med at få kan komme når du gjør det slik. Det har ikke noe med ditt barn å gjøre, det passer ikke mandag til onsdag, torsdag kunne vi vurdert men helst ikke da heller. Anonymkode: 1243c...d0b Og jeg har hatet bursdagsfeiringer i helger da vi har andre planer. Det blir uansett alltid feil for noen. HI: Det er helt vanlig å bare sende melding hvis barnet IKKE kommer. Selv om du skriver at du ønsker at foreldrene skal gi beskjed uansett, så er det ikke sikkert de har registrert det. Spesielt om man har mange barn og det på et år fort kommer 40-50 invitasjoner, så registrerer i hvert fall ofte jeg bare dato, klokkeslett og sted, jeg leser faktisk ikke invitasjonen. Det kan være at barnet selv bare gir beskjed også og jeg aldri ser selve invitasjonen. Jeg tror nok de fleste kommer, men du kan jo sende ut en sms og spørre. Anonymkode: bc8a6...38a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #12 Skrevet 20. oktober 2021 Blop skrev (11 minutter siden): Jeg ba om svar uansett om de kunne eller ikke kunne komme. Etter svarfristen sendte jeg en mld til de som ikke hadde svart. Samme gjør jeg. 😊 Anonymkode: c4e8e...5d4
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #13 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi pleier aldri å si fra om vi kommer, gir bare beskjed om vi ikke kan. Det kan godt være at mange ikke har fått med seg at dere ønsker beskjed uansett. Bursdag i uken er helt vanlig og ingen grunn til at de ikke skal komme. Så lenge de ikke gir beskjed om at de ikke kommer så hadde jeg regnet med at de kommer. Lykke til. Anonymkode: 7b3a0...52b Pleier dere ikke si ifra at dere kommer? 😳 Her et de fleste foreldrene flinke til å sende en meld. Takker for invite, sier at barnet gleder seg til å komme. Når man sier at man kommer, slipper avsenderen å lure på om dere kommer eller ei, om dere har fått beskjed osv. Pluss at det er stas for barnet når jeg leser at Ida kommer i bursdagen og gleder seg. Og enda en positiv ting med å si ifra at man kommer, vi foreldre får bedre kontakt. Da blir det litt meldinger fram og tilbake. Takk for invitasjonen, takk for beskjed, barna gleder seg, ha en fin dag, osv. Anonymkode: c4e8e...5d4
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #14 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Pleier dere ikke si ifra at dere kommer? 😳 Her et de fleste foreldrene flinke til å sende en meld. Takker for invite, sier at barnet gleder seg til å komme. Når man sier at man kommer, slipper avsenderen å lure på om dere kommer eller ei, om dere har fått beskjed osv. Pluss at det er stas for barnet når jeg leser at Ida kommer i bursdagen og gleder seg. Og enda en positiv ting med å si ifra at man kommer, vi foreldre får bedre kontakt. Da blir det litt meldinger fram og tilbake. Takk for invitasjonen, takk for beskjed, barna gleder seg, ha en fin dag, osv. Anonymkode: c4e8e...5d4 Ouf, jeg vil helst ha minst mulig kontakt med foreldrene i klassen til min sønn, han går i 7. klasse. Vi kan snakkes der det passer, men jeg gidder ikke å sende meldinger frem og tilbake, det har jeg aldri gjort. Jeg sier kun fra om min sønn ikke kommer i bursdag, med mindre noe annet er spesifisert i invitasjonen. Anonymkode: 0974d...548
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #15 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Pleier dere ikke si ifra at dere kommer? 😳 Her et de fleste foreldrene flinke til å sende en meld. Takker for invite, sier at barnet gleder seg til å komme. Når man sier at man kommer, slipper avsenderen å lure på om dere kommer eller ei, om dere har fått beskjed osv. Pluss at det er stas for barnet når jeg leser at Ida kommer i bursdagen og gleder seg. Og enda en positiv ting med å si ifra at man kommer, vi foreldre får bedre kontakt. Da blir det litt meldinger fram og tilbake. Takk for invitasjonen, takk for beskjed, barna gleder seg, ha en fin dag, osv. Anonymkode: c4e8e...5d4 Jeg blir stresset bare av å lese dette 😅 Jeg er overhodet ikke behov for mye kontakt med foreldrene til de i klassen til ungene mine, litt med barnas venner da de var yngre selvfølgelig, men ikke resten. Dette varierer kanskje litt fra hvor man bor og hvor mange barn det er vanlig at folk har? Her er det i hvert fall helt vanlig å kun gi beskjed om barnet ikke kommer. Og jeg har merket meg at de det er første/eneste barnet er mer "på" rundt dette med både bursdager, kontakt med andre foreldre osv enn de med mange barn. Anonymkode: bc8a6...38a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #16 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Snakk om å gjøre eget barn utilgjengelig. Viktigst med dyre aktiviteter og flashing av penger? Jeg har fire barn og det har uten tvil vært flest bursdager i ukedager. Litt styrete til tider ja, men sånn er det å ha barn da. Anonymkode: a0597...691 Det er ikke viktig i det hele tatt. Det er jo nettopp fordi vi har tatt oss råd til dette kurset det er viktig å være med. Hadde vi hatt masse penger hadde det kanskje ikke gjort noe å gå glipp av en time. Svømmingen har endelig startet opp etter lang nedstengning pga covid. Svømming er livsviktig å lære seg og kursene er fulle. Det er så enkelt å få med alle i bursdag ved å tenke over at mange har fulle uker og unngå mandag til torsdag der de aller fleste aktiviteter er. Spiller ingen rolle hvor mange barn du har og hvor mange aktiviteter de går på. Vi velger å prioritere kurs vi har betalt for. Selvsagt er bursdager viktig, og takk og lov skjønner de aller fleste foreldre at fredag til søndag er dager det er størst sjanse for at flest blir med. Vi dropper gjerne en tur på hytta for en bursdag. Det kan vi gjøre når som helst. Fritidsaktiviteter kommer før bursdag. Barna får selvsagt bli med å bestemme og de velger fritidsaktiviteter. Anonymkode: 1243c...d0b
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #17 Skrevet 20. oktober 2021 Har du fått beskjed om at noen ikke kommer da? Hvis ikle ville jeg antatt at de kom Anonymkode: 65a9b...5ee
Mrs Remington Skrevet 20. oktober 2021 #18 Skrevet 20. oktober 2021 Vi pleier bare å si fra dersom barnet ikke kommer. Dersom barna skal feire det utenfor hjemmet er det viktig med påmelding men dersom hjemme er det ikke vanlig å si fra på forhånd. Jeg tror du kan ta det helt med ro. De fleste klassene har vel også FB grupper hvor invitasjonene blir delt der. Har dere FB gruppe? Isåfall kan du forsøke å få noen svar der. Lykke til med selskapet!
Mrs Remington Skrevet 20. oktober 2021 #19 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke viktig i det hele tatt. Det er jo nettopp fordi vi har tatt oss råd til dette kurset det er viktig å være med. Hadde vi hatt masse penger hadde det kanskje ikke gjort noe å gå glipp av en time. Svømmingen har endelig startet opp etter lang nedstengning pga covid. Svømming er livsviktig å lære seg og kursene er fulle. Det er så enkelt å få med alle i bursdag ved å tenke over at mange har fulle uker og unngå mandag til torsdag der de aller fleste aktiviteter er. Spiller ingen rolle hvor mange barn du har og hvor mange aktiviteter de går på. Vi velger å prioritere kurs vi har betalt for. Selvsagt er bursdager viktig, og takk og lov skjønner de aller fleste foreldre at fredag til søndag er dager det er størst sjanse for at flest blir med. Vi dropper gjerne en tur på hytta for en bursdag. Det kan vi gjøre når som helst. Fritidsaktiviteter kommer før bursdag. Barna får selvsagt bli med å bestemme og de velger fritidsaktiviteter. Anonymkode: 1243c...d0b I "vår" klasse er det tatt opp på foreldremøter at bursdager i helger ikke er ønskelig. Det er kun ukedager som er aktuelle for feiringer. Videre er det bestemt at bursdagsfeiringer går foran alt annet av fritidsaktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #20 Skrevet 20. oktober 2021 Mrs Remington skrev (Akkurat nå): I "vår" klasse er det tatt opp på foreldremøter at bursdager i helger ikke er ønskelig. Det er kun ukedager som er aktuelle for feiringer. Videre er det bestemt at bursdagsfeiringer går foran alt annet av fritidsaktiviteter. Ja da er det jo greit da. Dere om det. Om det ikke er enighet om dette så må man tåle at folk ikke kan. Vi hadde uansett ikke fulgt regelen at bursdag kommer før fritidsaktiviteter. Anonymkode: 1243c...d0b
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #21 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Pleier dere ikke si ifra at dere kommer? 😳 Her et de fleste foreldrene flinke til å sende en meld. Takker for invite, sier at barnet gleder seg til å komme. Når man sier at man kommer, slipper avsenderen å lure på om dere kommer eller ei, om dere har fått beskjed osv. Pluss at det er stas for barnet når jeg leser at Ida kommer i bursdagen og gleder seg. Og enda en positiv ting med å si ifra at man kommer, vi foreldre får bedre kontakt. Da blir det litt meldinger fram og tilbake. Takk for invitasjonen, takk for beskjed, barna gleder seg, ha en fin dag, osv. Anonymkode: c4e8e...5d4 Vi pleier å takke for invitasjonen uansett, men det har hendt at vi har glemt å svare en gang eller to. Vi har aldri glemt en bursdag og aldri glemt å svare om vi ikke kommer. Her er det ikke tradisjon for å spørre om svar uansett så mange er på autopilot og svarer bare om de ikke kan komme komme. De gangene det har vært viktig for oss å vite på forhånd (der vi f.eks. skal ha billetter til noe) har vi sendt en påminnelse. Er det mange delte hjem er det en mulighet for at invitasjonen ikke alltid når begge foreldrene. HI - om det ikke er vanlig å svare om man kommer tror jeg rett og slett de fleste har glemt det. Vi har sendt en påminnelse de gangene det har vært viktig å få svar. Det hadde jeg gjort om det var viktig å vite antallet i forkant eller om jeg var usikker om mange av dem ikke kom selv om de ikke hadde svart. Ser at det også er en diskusjon her angående bursdager i hverdager og helger. For oss har det helt klart vært en fordel med bursdager i hverdagene. Slik vi opplever det er det enklere for folk å gjøre tilpasninger i hverdagen slik at man kan komme. De fleste setter også bursdag før vanlig fritidsaktivitet (som f.eks en fotballtrening). De som har feiret i helgene har fått flere avbud. Noen har avtalt hyttetur, noen er hos far eller mor som bor langt unna eller ikke følger opp bursdagene, andre skal passes av bestemor som ikke har bil eller har samling med fritidsaktiviteten sin osv. Det vil uansett alltid være noen som ikke kan så det er umulig å få det til passe for alle. Om det er slik at de fleste inviterte går på en aktivitet som barnet ikke går på (og man dermed ikke har oversikt over) hører man gjerne om det skjer noe spesielt i tidsrommet man har tenkt å invitere til bursdag (eller arrangement for klassen om man er klassekontakt). Her var en gutt som ga headsup om en invitasjon en dag der de fleste inviterte hadde en viktig bortekamp i fotball. De flyttet da bursdagen til en dag flere kunne komme. Anonymkode: 53d85...a97
Mrs Remington Skrevet 20. oktober 2021 #22 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja da er det jo greit da. Dere om det. Om det ikke er enighet om dette så må man tåle at folk ikke kan. Vi hadde uansett ikke fulgt regelen at bursdag kommer før fritidsaktiviteter. Anonymkode: 1243c...d0b Det er jo ikke alle det passer for og da legges bursdag til feks søndag klokka 17, slik at HELE helga ikke blir ødelagt. Bursdagsfeiring en lørdag klokka 13, det er litt pyton men vi gjør så godt vi kan å oppfylle invitasjonene. Synes du har en merkelig innstilling, som skriver at svømming er livsviktig. Det er riktig at det er livsviktig men det lar seg gjøre å lære seg svømming i helgene også, krever igrunnen ikke så mye annet enn litt oppfølging fra foreldre, dessuten har de svømming på skolen når de går i 3. klasse.
Iiiiik Skrevet 20. oktober 2021 #23 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Det er ikke viktig i det hele tatt. Det er jo nettopp fordi vi har tatt oss råd til dette kurset det er viktig å være med. Hadde vi hatt masse penger hadde det kanskje ikke gjort noe å gå glipp av en time. Svømmingen har endelig startet opp etter lang nedstengning pga covid. Svømming er livsviktig å lære seg og kursene er fulle. Det er så enkelt å få med alle i bursdag ved å tenke over at mange har fulle uker og unngå mandag til torsdag der de aller fleste aktiviteter er. Spiller ingen rolle hvor mange barn du har og hvor mange aktiviteter de går på. Vi velger å prioritere kurs vi har betalt for. Selvsagt er bursdager viktig, og takk og lov skjønner de aller fleste foreldre at fredag til søndag er dager det er størst sjanse for at flest blir med. Vi dropper gjerne en tur på hytta for en bursdag. Det kan vi gjøre når som helst. Fritidsaktiviteter kommer før bursdag. Barna får selvsagt bli med å bestemme og de velger fritidsaktiviteter. Anonymkode: 1243c...d0b Du er jo veldig selvsentrert hvis du tror at dine prioriteringer passer for alle andre. Rundt oss er det flere som sier at helger er vanskelige for bursdager, fordi mange drar bort i helgene. Dessuten er det jo stevner i turn, svømming osv i helgene, og håndballkamper spilles ofte i helg. For mine barn har hovedregelen vært at trening velges bort når de er invitert i bursdag, mens kamper og stevner går foran bursdag. Jeg har minnet ungene mine på at de jo vil at de inviterte kommer i bursdagen, og at de dermed bør ha god grunn hvis de takker nei. HI - jeg vil tro foreldrene tenker de bare må gi beskjed hvis ungene ikke kommer. Det går allikevel fint an å sende en mld og si at du er usikker på hvor mange du skal dekke på til, og at du derfor lurer på om Trine og Lise kommer.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #24 Skrevet 20. oktober 2021 Iiiiik skrev (4 minutter siden): Du er jo veldig selvsentrert hvis du tror at dine prioriteringer passer for alle andre. Rundt oss er det flere som sier at helger er vanskelige for bursdager, fordi mange drar bort i helgene. Dessuten er det jo stevner i turn, svømming osv i helgene, og håndballkamper spilles ofte i helg. For mine barn har hovedregelen vært at trening velges bort når de er invitert i bursdag, mens kamper og stevner går foran bursdag. Jeg har minnet ungene mine på at de jo vil at de inviterte kommer i bursdagen, og at de dermed bør ha god grunn hvis de takker nei. HI - jeg vil tro foreldrene tenker de bare må gi beskjed hvis ungene ikke kommer. Det går allikevel fint an å sende en mld og si at du er usikker på hvor mange du skal dekke på til, og at du derfor lurer på om Trine og Lise kommer. Her sier du mot deg selv. DU er jo like selvsentrert i helger. Hvorfor er det vanskelig for deg i helger mens jeg er selvsentrert fordi det er vanskelig i uker? Og hvorfor er kamper viktigere enn feks et kurs vi har måttet spare til for å få råd til. Hvem avgjør når en aktivitet kan trumfe bursdag og ikke? Håper du selv evner å se bristene i din argumentering. Anonymkode: 1243c...d0b
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #25 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg sender alltid en påminnelse om svar til alle som ikke har svart. Er alltid noen som er for viktige til å ikke lese hele invitasjonen hvor det står "Gi beskjed om du kommer eller ikke innen xxxx). Av de som ikke svarer er min erfaring at det er 50/50 som kommer og ikke kommer, så gidder ikke gjette. Er ikke gly for et barn å komme i en bursdag hvir det ikke er dekket opp til en fordi foreldrene ikke har giddet å svare ja. Er ei heller gøy for bursdagsbarnet med tomme plasser fordi de ikke gidder å svare nei. Det tar 5 sekunder å sende en svarmelding. Å ha litt kontakt med klassens foreldre er en del av det å ha barn. Anonymkode: dabe9...36c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå