Gå til innhold

Hvordan beregne taco?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage taco til 80 stk. Noen som vet hvor mye som må kjøpes inn av hvert??

Anonymkode: 9a550...869

Fortsetter under...

Skrevet

Ta det du vanligvis bruker og gang opp til 80 pers pluss litt til

Anonymkode: bf6b4...c1c

Skrevet

Vi hadde nettopp taco til 20 stykk nå i helgen, ungdommer og voksne. Da gikk det 1,5 salathode, 2 rødløk, 1,5 agurk, 4 paprika, 2 pk cherrytomater, 3 bokser mais, 1,5 beger rømme, guacamole av 4 avokado (og 3 tomater), 4 glass tacosaus, 1,2 kg ost, 6 karbonadedeiger, 5 poser tacokrydder og ca 60 lefser (jeg kom ut av tellingen). Ikke alt ble spist opp, men nesten. Hvis du ganger dette med 4 burde du ha nok mat. Er det mange barn, kan du kanskje beregne litt mindre mat. Vi hadde bl.a. fem tenåringsgutter her, og de spiser jo godt.

Anonymkode: d3bcf...9d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi hadde nettopp taco til 20 stykk nå i helgen, ungdommer og voksne. Da gikk det 1,5 salathode, 2 rødløk, 1,5 agurk, 4 paprika, 2 pk cherrytomater, 3 bokser mais, 1,5 beger rømme, guacamole av 4 avokado (og 3 tomater), 4 glass tacosaus, 1,2 kg ost, 6 karbonadedeiger, 5 poser tacokrydder og ca 60 lefser (jeg kom ut av tellingen). Ikke alt ble spist opp, men nesten. Hvis du ganger dette med 4 burde du ha nok mat. Er det mange barn, kan du kanskje beregne litt mindre mat. Vi hadde bl.a. fem tenåringsgutter her, og de spiser jo godt.

Og bønnestuing, det glemte jeg. Noen er vegetarianere også. Coop sin oppskrift der er god. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Takk for svar👍 

Er bare tenåringer dette så må nok lage litt ekstra da tror jeg😉  men supert utgangspunkt👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 19.10.2021 den 22.25):

1,5 beger rømme til 20 stk? 

Vi er 2 voksne og en 9 åring, vi spiser nesten 1 rømme på deling.. 

2 løk på 20? 

Jeg hadde klina til med 4 rømmer, 3 agurker, 4 mais, 4 løk. Resten så bra ut. 😁

Anonymkode: c60c0...026

Annonse

Skrevet

Enig,lite rømme! Jeg og samboer spiser 1 rømme tilsammen 🙈 

Anonymkode: 71b9b...af8

Skrevet

Fordelen med Taco er at du kan kjøpe inn masse, og heller unngå å åpne alt. Ville kjøpt inn masse, masse rømme, ost, tortillalefser/skjell. Tacosaus Og stekt opp kilovis med kjøttdeig

Også grønnsaker kan kuttes opp etter hvert hvis det blir lite. 

Anonymkode: 2aa35...889

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

På den andre siden har dere vår familie der ingen spiser rømme på taco. Derimot spiser vi gjerne 1/2 avokado hver hvis de er store.

Anonymkode: fb43f...592

Skrevet

Men egentlig ville jeg revurdert menyen. Taco er utrolig tungvint til så mange. Og dyrt.. En pakke kjøttdeig er nok for 3? Og det er et forsiktig estimat 

Gryterett og godt brød anbefales. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Stussa også på rømmen. Jentungen her spiser nesten en boks rømme alene når vi har Taco.  Håper jo ikke hun er snittet av befolkningen,  men kan jo fort være et par til av hennes sort blandt de 80, og da sliter du med 2 beger rømme altså 😅 

Samme med mais. Vi er 4 i familien,  vi bruker 1,5 bokser mais til Taco.  (Små bokser)  Nok en gang jentungen som er storforbruker,  men kan jo finnes flere som henne...

Enig med de over her - handle inn masse, du trenger jo ikke åpne/kutte alt 😊

Anonymkode: 13f6d...cac

Skrevet

Synes også estimatet over er lite... Vi spiser lite rømme på tacoen og kun pappaen i huset som vil ha ost på, så det går det lite av. Men - vi er 5 personer og spiser 2 små bokser med mais og 1,5 agurk 

Enig med de over - skal dere lage taco til 80 ungdommer må du ha mye av alt! Spesielt kjøtt, ungdommer tar mye kjøtt!

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

1,5 beger rømme til 20 stk? 

Vi er 2 voksne og en 9 åring, vi spiser nesten 1 rømme på deling.. 

2 løk på 20? 

Jeg hadde klina til med 4 rømmer, 3 agurker, 4 mais, 4 løk. Resten så bra ut. 😁

Anonymkode: c60c0...026

Det gikk faktisk ikke mer, hadde to beger i en skål og det var en god del igjen etterpå. Men vet at en god del ikke liker rømme av de tenåringene som var her. Når du sier der var løken omtrent tom, så kunne nok hatt en ekstra der 😊

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men egentlig ville jeg revurdert menyen. Taco er utrolig tungvint til så mange. Og dyrt.. En pakke kjøttdeig er nok for 3? Og det er et forsiktig estimat 

Gryterett og godt brød anbefales. 

Blir nok taco ja. Er valgt av ungdommene så her må man bare høre etter😅👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...