Gå til innhold

Skal jeg si noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn forteller ofte om episoder på SFO der det samme barnet plager det samme barnet. Mitt barn er ikke utsatt for noe av det. Hun føler seg litt utrygg med dette barnet og forsøker å unngå det. Men hun forteller stadig om episoder når de voksne ikke følger med. Det er kommentarer, utfrysning, vise stygg finger og gjemme feks en sko eller votter. Jeg regner egentlig med at SFO følger opp dette, men burde jeg bare si at mitt barn stadig forteller historier som jeg synes er ugreit og at de må følge mer med. Mitt barn rammes altså ikke. Jeg kjenner ikke foreldrene til noen av de barna det gjelder. 

Anonymkode: a9c47...7fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det burde du. Hva hvis det var ditt barn som ble mobbet? Ville du ikke visst om det?

Anonymkode: cc70e...3c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det burde du. Hva hvis det var ditt barn som ble mobbet? Ville du ikke visst om det?

Anonymkode: cc70e...3c7

Jeg tenker jo at det sikkert er noe som følges opp alt. Så spørsmålet er om jeg skal bekrefte dette meg å si hva mitt barn forteller? For dette må jo være noe de er oppmerksom på? Eller? Tror du at dette ennå ikke er oppdaget?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker jo at det sikkert er noe som følges opp alt. Så spørsmålet er om jeg skal bekrefte dette meg å si hva mitt barn forteller? For dette må jo være noe de er oppmerksom på? Eller? Tror du at dette ennå ikke er oppdaget?

Er vel bedre å si ifra uansett om de er klar over det eller ikke, vil jeg tro. 

Anonymkode: c1d6e...e4e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er vel bedre å si ifra uansett om de er klar over det eller ikke, vil jeg tro. 

Anonymkode: c1d6e...e4e

Da tar jeg det opp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da tar jeg det opp. 

Bra du vil ta det opp, HI.

Jeg tenker at det er en selvfølge å ta opp dette. Det er ikke uvanlig at den typen mobbing går under radaren, eller om de er klar over at noe pågår, at de ikke har forstått omfanget av mobbingen og de stygge handlingene. Jeg vet om eksempler på dette, hvor barn har innrømmet å ha blitt mobbet i årevis, uten at noen hadde fanget det opp.

Jeg tenker at det er viktig for alle at dette tas opp, for datteren din kommer her med en viktig opplysning - nemlig at det skjer mye mobbing når de voksne ikke følger med eller ikke kan få det med seg. Det betyr at de som bør vite enten ikke vet eller ikke vet omfanget... eller verre, at de vet, men ikke gjør nok med det.

Videre tenker jeg det er viktig å ta opp fordi din datter sier hun føler seg utrygg rundt barnet som er stygg med det andre barnet. Det er hun mest trolig ikke alene om. Både hun, det barnet som blir utsatt for mobbingen og de andre barna har rett til å være og føle seg trygge. Og barnet som mobber trenger tydeligvis oppfølging for å slutte med mobbingen.

Flott at du tar det videre, Hi :)

Anonymkode: 81e59...762

Skrevet

Ja, ta det opp! Jeg synes du bør videreformidle det du vet til personalet på SFO (lederen). Det er kjempeviktig og viser at du bryr deg. Vi må stå sammen mot mobbing!

Anonymkode: e990b...c15

Skrevet

JA! Dette bør du absolutt ta opp! 

Jeg takker deg på vegne av det mobbede barnet. ❤️ Og de andre barna som føler seg utrygge.

Tror nok ikke lærerne fikk med seg at jeg ble mobbet på skolen heller, og jeg var et fryktelig sjenert barn som ikke turte å si fra verken til lærere eller foreldrene mine eller noen som helst! Skulle ønske noen hadde visst, og sagt fra. Vet ikke om det hadde hjulpet, det var ikke så mye fokus på sånt den gangen.

Anonymkode: 68e21...791

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Mitt barn forteller ofte om episoder på SFO der det samme barnet plager det samme barnet. Mitt barn er ikke utsatt for noe av det. Hun føler seg litt utrygg med dette barnet og forsøker å unngå det. Men hun forteller stadig om episoder når de voksne ikke følger med. Det er kommentarer, utfrysning, vise stygg finger og gjemme feks en sko eller votter. Jeg regner egentlig med at SFO følger opp dette, men burde jeg bare si at mitt barn stadig forteller historier som jeg synes er ugreit og at de må følge mer med. Mitt barn rammes altså ikke. Jeg kjenner ikke foreldrene til noen av de barna det gjelder. 

Selvfølgelig sier du i fra. I dag. Tenk deg dette barnet vokser opp og lurer på hvorfor ingen hjalp det. Du må si ifra. I dag. 

Anonymkode: c8c24...f14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...