Gå til innhold

Oslotur med datter på 10 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør vi finne på? Skal være der fra lørdag formiddag til søndag ettermiddag. Er det trygt å gå i Slottsparken på dagtid? Er det noen steder vi bør holde oss unna? Er ikke så kjent i Oslo, så er redd for at jeg skal rote oss inn i utrygge strøk😅 Skal på Folketeateret på lørdagskveld og må gå gjennom sentrum til hotellet vårt etterpå🤨

Anonymkode: 841c2...396

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oslo Reptilpark var supert da jeg og min (da) 10-åring var på Oslo-tur. 

Anonymkode: 26f40...938

Skrevet

Det kommer jo ellers an på hva dere liker! Reptilparken er fin, Astrup-Fearnley-museet er stas, det kan være gøy å gå på Operataket, Frognerparken og Botanisk hage er fine om høsten (begge har også hyggelige kaféer) - eller hva med shopping og lunsj på Grünerløkka?

Uansett er Oslo stort sett trygt, uansett hvor du går, og på dagtid er det ihvertfall trygt selvom du skulle komme til å rote deg bort! Slottsparken er helt uproblematisk.

På kvelds- og nattetid kan det være greit å unngå området rundt og overfor Gunerius - ikke at det er farlig, men det er ikke spesielt hyggelig. Langs Akerselva nederst på Vaterland og oppover mot Grünerløkka, og området rundt Legevakten er også greit å styre unna - på kvelden/natta altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...