Gå til innhold

Kan kjenne noe hardt i brystet, nedenfor brystvorten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke som en kul, men en mer litt avlang kant, mini pære. 
Har ikke hatt det før. Ikke i overgangsalder, ingen mens pga spiral i flere år. 
Leser at kreftkuler har mer knudrete overflate som brokkoli. 
Noen som har kjent det slik i brystet?

Anonymkode: 2f693...2ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kuler i brystet kan være mye annet enn kreftsvulst, heldigvis er de fleste kuler og klumper av mer uskyldig art som f.eks. cyster, fibromatøst vev og slikt. Likevel bør du kontakte legen og bli undersøkt for å utelukke at det er noe farlig med akkurat din kul. 

Anonymkode: c9e64...094

Skrevet

Alle kuler i brystet skal undersøkes hos lege, uten unntak. Sannsynligvis er det ingenting farlig. Jeg har selv funnet fibroadenom to ganger - helt ufarlig tilstand - men må likevel undersøkes.

Anonymkode: 195eb...f94

Skrevet

Neste ledige legetime er i slutten av november 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Bestill den, så ringer du legekontoret når de åpner og spør om det er noen mulighet for å få den tidligere. 

Anonymkode: 0263f...dea

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Da må du jo ringe legekontoret i dag og få en hastetime. Det et antagelig ingenting, men du skal ikke vente i over en mnd med å få den sjekket. 

Anonymkode: 9be60...8ca

Skrevet

Du får Ø-hjelp ved funn av kul.

Skrevet

Ikke meningen å skremme deg. Min kul var som du beskrev. Jeg hadde brystkreft. Ring, og få fremskyndet timen. Jeg er frisk i dag. 

Anonymkode: c3448...b7e

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Men hvis du sier du kjenner en kul, så regner jeg med at du får en time fort.

Anonymkode: e2200...5f5

Skrevet

Måtte vente til slutten av november. Damen i luka mente at dette kunne umulig være noe farlig og uansett var en mnd tidlig nok😅 

Har sendt melding til fastlegen idag likevel.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke meningen å skremme deg. Min kul var som du beskrev. Jeg hadde brystkreft. Ring, og få fremskyndet timen. Jeg er frisk i dag. 

Anonymkode: c3448...b7e

Jeg må trykke fingeren litt inn, da kjenner jeg at det ligger noe hardt. Men kan ikke «ta rundt det» om du forstår. Er som en kant.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Måtte vente til slutten av november. Damen i luka mente at dette kunne umulig være noe farlig og uansett var en mnd tidlig nok😅 

Det der hadde jeg tatt videre, hun har ingenting med å si at det umulig kan være farlig. skremmende at sånne folk tar i mot telefoner fra pasienter.

Anonymkode: e2200...5f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det var veldig påståelig og bastant sagt av en helsesekretær som ikke har undersøkt deg, eller undersøkt nok bryster til å kunne avgjøre hvilke kuler som "høres" farlige ut. Bra du sendte melding til fastlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...