Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg kjenner mer og mer på en "bitterhet" over alle årene som går uten at vi finner på noe. Vi har vært sammen i 25 år og har flere herlige barn, men mannen blir mer og mer satt og skal bare være hjemme. Jeg er sosial av meg og liker å gå ut å spise, dra på helgetur osv. Han vil aldri noen ting. Vi har de ti siste årene aldri vært på kino, aldri på restaurant her hjemme osv. Vi drar på sommerferie og der kan han spise ute for der treffer han ikke kjente for det er jo "stress". Jeg kan ikke ha besøk av venner for da syns han det er stress hjemme og han går heller aldri til kompiser. Han blir sur om ungene tar venner med i stua feks for da må han hilse på dem. Jeg ser for meg når alle ungene er flyttet ut så sitter vi der...alle vennene glemmer oss for vi takker nei til alt. Jeg sier det ofte men han bare fnyser det vekk og lover bedring men ikke noe skjer. Hva søren gjør jeg? Anonymkode: 42e45...252
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Jeg kjenner mer og mer på en "bitterhet" over alle årene som går uten at vi finner på noe. Vi har vært sammen i 25 år og har flere herlige barn, men mannen blir mer og mer satt og skal bare være hjemme. Jeg er sosial av meg og liker å gå ut å spise, dra på helgetur osv. Han vil aldri noen ting. Vi har de ti siste årene aldri vært på kino, aldri på restaurant her hjemme osv. Vi drar på sommerferie og der kan han spise ute for der treffer han ikke kjente for det er jo "stress". Jeg kan ikke ha besøk av venner for da syns han det er stress hjemme og han går heller aldri til kompiser. Han blir sur om ungene tar venner med i stua feks for da må han hilse på dem. Jeg ser for meg når alle ungene er flyttet ut så sitter vi der...alle vennene glemmer oss for vi takker nei til alt. Jeg sier det ofte men han bare fnyser det vekk og lover bedring men ikke noe skjer. Hva søren gjør jeg? Anonymkode: 42e45...252 Takk ja på egne vegne og fortsett ditt sosiale liv. Hvis han vil råtne i eget hjem så kan du dessverre ikke forhindre det, men du kan bestemme at han ikke får dra deg ned i dritten sammen med ham. Det fine med at han alltid er hjemme er jo at du alltid kan si ja til ting fra nå av for han er jo hjemme uansett og kan ta seg av barna. Ut å leve livet, kvinne! Anonymkode: 97230...f44
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Gud, jeg føler med deg! Jeg var gift med en sånn mann selv og holdt på å gå på veggen. Og selv om jeg er enig i at du selv må ta ansvar for ditt eget sosiale liv, så er det allikevel fullstendig utmattende å leve med en mann som ikke vil noen ting. Man blir frustrert, sint og utålmodig, i tillegg til å føle seg ignorert og tråkka på, for han gidder jo ikke å strekke seg en millimeter for å imøtese dine behov? I ditt tilfelle går det jo også ut over barna. Har mannen en diagnose, sosial angst eller lignende, eller er han bare lat og selvopptatt? Anonymkode: 7d616...bfd
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 Dette høres jo ikke normalt ut i det hele tatt, har han noen diagnose? Takk ja og gå på ting selv, inviterer venninner og la for guds skyld ungene ta med venner hjem. Det må han bare tilpasse seg altså. Du kan ikke tvinge han med på kino og restaurant, der må du bare finne noen andre å gå med. Men antagelig kommer ikke dette forholdet til å vare når ungene klarer seg selv... Anonymkode: c2b92...d49
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 Er det ilke sosdial amgst som er svaret for alle damer som oppfører seg sånn? Anonymkode: 58423...30c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk ja på egne vegne og fortsett ditt sosiale liv. Hvis han vil råtne i eget hjem så kan du dessverre ikke forhindre det, men du kan bestemme at han ikke får dra deg ned i dritten sammen med ham. Det fine med at han alltid er hjemme er jo at du alltid kan si ja til ting fra nå av for han er jo hjemme uansett og kan ta seg av barna. Ut å leve livet, kvinne! Anonymkode: 97230...f44 Men hvorfor må det være dritt ? Han må jo få lov til å like andre ting. Om hun vil ut/på besøk osv er det helt i orden, men det må da være like ok å ikke like det/ville det? Han nekter jo ikke henne å gjøre noe Anonymkode: c7d12...ca3
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #7 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men hvorfor må det være dritt ? Han må jo få lov til å like andre ting. Om hun vil ut/på besøk osv er det helt i orden, men det må da være like ok å ikke like det/ville det? Han nekter jo ikke henne å gjøre noe Anonymkode: c7d12...ca3 Greia er vel at de har mindre og mindre til felles, når de som par aldri gjør noe sammen. Mannen min er også mye mer sosial enn meg, har et mye større behov for å treffe venner og komme seg ut av huset. Men vi gjør jo ting sammen likevel. Selv om jeg ikke er med hver gang han er ute, er jeg med av og til. Denne uken har han to planlagte venne-avtaler, i tillegg til at han gjerne går tur sammen med en kompis en kveld eller to. Jeg har ingen. Det er helt okei, for forrige uke var vi ute og spiste med venner på lørdagen og hadde besøk av et nabopar en kveld. Så vi gjør ting sammen, selv om jeg på langt nær har samme behov som han for å møte folk og trives alene hjemme også. Hi beskriver jo en situasjon hvor mannen ikke vil være med på noen ting, og heller ikke synes det er greit å folk på besøk. Det er klart man som par kan overleve lenge på å bare se filmer sammen og oppdra barna, men de fleste trenger litt mer enn det altså, og å være sammen med andre mennesker er faktisk ganske viktig for de fleste. Anonymkode: c2b92...d49
Luksusdyret Skrevet 19. oktober 2021 #8 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Men hvorfor må det være dritt ? Han må jo få lov til å like andre ting. Om hun vil ut/på besøk osv er det helt i orden, men det må da være like ok å ikke like det/ville det? Han nekter jo ikke henne å gjøre noe Anonymkode: c7d12...ca3 Jo, han nekter henne å ha besøk av venner i deres felles hjem, og nekter ungene å være i stua med gjestene sine.
Luksusdyret Skrevet 19. oktober 2021 #9 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Greia er vel at de har mindre og mindre til felles, når de som par aldri gjør noe sammen. Mannen min er også mye mer sosial enn meg, har et mye større behov for å treffe venner og komme seg ut av huset. Men vi gjør jo ting sammen likevel. Selv om jeg ikke er med hver gang han er ute, er jeg med av og til. Denne uken har han to planlagte venne-avtaler, i tillegg til at han gjerne går tur sammen med en kompis en kveld eller to. Jeg har ingen. Det er helt okei, for forrige uke var vi ute og spiste med venner på lørdagen og hadde besøk av et nabopar en kveld. Så vi gjør ting sammen, selv om jeg på langt nær har samme behov som han for å møte folk og trives alene hjemme også. Hi beskriver jo en situasjon hvor mannen ikke vil være med på noen ting, og heller ikke synes det er greit å folk på besøk. Det er klart man som par kan overleve lenge på å bare se filmer sammen og oppdra barna, men de fleste trenger litt mer enn det altså, og å være sammen med andre mennesker er faktisk ganske viktig for de fleste. Anonymkode: c2b92...d49 Dette. Når man er et par, er man ikke bare to foreldre til x antall barn og samarbeidspartnere i Familien AS med viss oppgavefordeling.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #10 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Dette høres jo ikke normalt ut i det hele tatt, har han noen diagnose? Ikke vær så forbanna dum! Hvorfor må alt være en diagnose... Anonymkode: 0027b...562
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå