Gå til innhold

Hva bruker du denne «osten» til?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt forskjellig.

Slår en svin indrefile flat, smuldrer den over sammen med urter, ruller sammen, har bacon rundt og inn i ovnen.
I diverse salater.
I omeletter.
Og så videre

Anonymkode: 4d3b4...7c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Litt forskjellig.

Slår en svin indrefile flat, smuldrer den over sammen med urter, ruller sammen, har bacon rundt og inn i ovnen.
I diverse salater.
I omeletter.
Og så videre

Anonymkode: 4d3b4...7c4

Nam! Hørtes godt ut med den første der 😋 Glad for at jeg spurte. 
Legger bare merke med at det står: «apetina orginal med ost». Litt nysgjerrig på hva det egentlig er da, og bruksområde? 

Anonymkode: 9bc2d...585

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nam! Hørtes godt ut med den første der 😋 Glad for at jeg spurte. 
Legger bare merke med at det står: «apetina orginal med ost». Litt nysgjerrig på hva det egentlig er da, og bruksområde? 

Anonymkode: 9bc2d...585

Det står vel ikke original med ost? Original white cheese- "hvit ost" ikke "med ost"

Anonymkode: 355a3...b64

Skrevet

Jeg bruker den i vanlige grønne eller blandet salater, til rosenkål med pinjekjerner, inni en stekt kyllingfilet etc

Anonymkode: 355a3...b64

Skrevet

"Ost"? Det er jo en ost, men ikke ekte feta, siden det er et beskyttet navn og må produseres i Hellas. 

Jeg bruker den i salater,kyllinggrateng, focaccia, jeg har også laget den bakte feta, hvitløk, tomat og pastaoppskriften som var så populær. 

Anonymkode: 2cde6...740

Skrevet

Oja, klassisk ost. Du signaliserer at du er hva overklassen hvis du kjøper den 😄

Jeg kjøper kun den i olje, synes den du viser blir litt smakløs 

Anonymkode: d6abf...c9c

Skrevet

Hvis man vil ha god fetaost så anbefaler jeg å kjøpe det i typiske innvandrerbutikker . Der får du ost av fin kvalitet her i Norge . 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Hvis man vil ha god fetaost så anbefaler jeg å kjøpe det i typiske innvandrerbutikker . Der får du ost av fin kvalitet her i Norge . 

Enig!

Feta er veldig godt til salat, som tilbehør til pitabrød, i pai osv, pleier å bruke det når jeg lager pizza bianco - blander inn i rømmen sammen med hvitløk, chili og urter. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (13 minutter siden):

Enig!

Feta er veldig godt til salat, som tilbehør til pitabrød, i pai osv, pleier å bruke det når jeg lager pizza bianco - blander inn i rømmen sammen med hvitløk, chili og urter. 

Ikke sant! Jeg bruker det ofte i omelett . Da sammen med litt chilli og andre urter.

Skrevet

Denne bruker jeg ikke siden smaken er sur. Alltid usikker på om den er dårlig. Men bruker feta på kjøtt i ovn, i salater. Bittelitt over pizza osv. 

Anonymkode: b7601...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...