Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #51 Skrevet 18. oktober 2021 Men anbefaler deg å prøve å være litt hyggelig i tonen, selv om han er så frekk som han er Anonymkode: d84e2...ba2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #52 Skrevet 19. oktober 2021 4-18 varsel er et varsel, ikke en oppsigelse. Det skal gi deg 14 dager på å fikse det varselet handler om, og blir det da ikke fikset, så kan han si deg opp. Jeg synes også at det er merkelig at han sender varselet ei uke etter at han har skrevet det. Det skal sendes samme dag. Og er det sendt på mail, så har du jo datoen det er sendt Anonymkode: dbfe4...345
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #53 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): (jeg hadde hatt sex med ham, men ikke omvendt) Forklar. Du voldtok ham? Anonymkode: f084c...b00
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #54 Skrevet 19. oktober 2021 Etter å ha tenkt meg om tipper jeg det som har hendt er at avsluttning på nav-garanti, uten at noen annen er inngått, ble regnet som oppsigelse fra din side med oppsigelsesfrist 3 mnd. De 3 mnd er over i utgangen av oktober og brevet er bare en påminding om tidspunktet djvskal være ute. Hva står det om deposotum og garanti i avtalen? Anonymkode: d7461...a6a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #55 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Men kan han lovlig kaste meg ut på 14 dager? Når kontrakten sier 3mnd.? Skal sies at han liker å kontakte meg full midt på natta om ham vil ta opp ting. Ikke at det har noe å si på loven, men føler det viser hva slags type han er. Anonymkode: 4d870...583 Hvis det er brudd på en kontrakt, så trenger man ikke å gi deg 3 mnd.. Anonymkode: 705d0...9e8
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #56 Skrevet 19. oktober 2021 Kjip situasjon, men å være frekk i meldingene til huseier hjelper nok neppe saken din. At han har godtatt at du har bodd der uten garanti er han vel lei av - og å skylde på syk saksbehandler blir for tynt, er det viktig noe garanti er ber du om at noen andre der fikser det før fristen går ut. Ikke tre måneder etterpå. Anonymkode: 551b3...dc0
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #57 Skrevet 19. oktober 2021 Typisk nok kommer det flere opplysninger etter hvert. Han er vel drit lei av at ting tar tid. Anonymkode: 27edb...f3e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #58 Skrevet 19. oktober 2021 Dersom saksbehandler er syk og har ferie så snakker man selvsagt med nav og ber en annen skrive garantien slik at den blir levert til huseier innen fristen går ut på den gamle. jeg skjønner huseier godt jeg. Istedenfor å mase om telt bør du kanskje heller sjekke leiemarkedet og finne deg en ny leilighet. Anonymkode: 772f7...472
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #59 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Det har vært mye frem og tilbake med NAV. Huseier vet dette og jeg har vært ærlig hele veien om ting som omhandler huseier. Han har aldri sagt jeg skal kastes ut før denne mailen plutselig kom. Jeg har sendt han bilde bevis på at jeg var hos NAV og signerte. Så han vet jeg var der fredag 8/10 og han sendte da melding om at han forventet papirene fra NAV i løpet av den neste uken. Men allerede mandagen (11/10) etter har han tydeligvis sendt ut oppsigelse. Mailen kom i dag. Og tydeligvis har ikke NAV sendt den til han, siden han fortsatt ikke har den. Skal jeg kastes ut av den grunn? Anonymkode: 4d870...583 Jeg forstår ikke helt gangen i dette. Hvordan kan en epost sendt 11.10 og komme frem 18.10? Er det brev/post du mener? Det står at det har vært kluss tidligere. Er det du som hadde denne saken? https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144415112-har-fått-utkastelsesordre-på-14-dager-11-dager-igjen Om det er mye kluss har han vel gått lei. Når man leier ut ønsker man jo helst at det skal gi glatt. At man har depositum i orden, at leien kommer til riktig tid og at leiligheten behandles bra. Det at det er mye frem og tilbake med NAV og at du har vært uten depositum i ca 2,5 måneder uten helt å klare å planlegge for det og ta tak så forstår jeg at huseier blir skeptisk. Når han at på til har problemer med lekkasje i en annen leilighet blir dette klusset enda mer belastende. Det virker også som om han bor i huset og da får han alt sammen enda tettere på. Er det lett å leie ut der du bor slik at huseier tror det er enkelt å få inn nye leietagere i midten av et semester? Han har jo i tillegg lekkasjer som sikkert gjør leiligheten mindre attraktiv. Da er det jo dumt å kaste ut en leietager som betaler leien. Det er jo også mulig at huseier bare er umoden og impulsiv. Det er jo veldig spesielt at han vil prate med deg midt på natten når han er full. Du må etterlyse garantien fra NAV og høre med dem om når den er sendt. Senere bør du også sette deg ned sammen med NAV og høre med dem hva de kan gjøre for at det ikke skal bli så mye frem og tilbake med NAV. Og så må du selv prøve å planlegge slik at ny garanti er planlagt undertegnet og sendt ut før den andre går ut. Ta med deg noen du stoler på og spør om et møte med huseier. Hør hva det er han reagere så kraftig på og hvorfor han ønsker å kaste deg ut nå som alt er i orden og ikke i sommer da det ikke var det. Kanskje dere kan være enig om at det var dumt at ting ikke har vært så enkelt som det burde, men at du heretter skal klare forpliktelsene dine. Vil uansett ikke tro han kan kaste deg ut med så kort varsel og ettersom du har barn er det enda strengere. Om det er slik at du synes huseier er ubehagelig, uforutsigbar og går over grenser bør du se deg om etter en annen leilighet. Er det slik at mye av det dårlige forholdet dere i mellom bunner i kluss fra deg/NAV vil andre huseiere også reagere på dette så da er det ikke sikkert det blir bedre å flytte inn hos noen andre. Anonymkode: cc06e...033
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #60 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Forklar. Du voldtok ham? Anonymkode: f084c...b00 Neida, det var bare hans "logikk"... 🤪 Jeg hadde ikke noe som helst med mannen å gjøre. Uavhengig av all annen galskap hos ham, så hadde han ikke vært i nærheten av å være en mann jeg hadde ønsket noen som helst fysisk nærhet med, minst av alt noe som lignet på sex. I hans hode var visst han fritatt for ansvar hvis han sa at jeg hadde hatt sex med ham (han påstod at vi hadde hatt sex og samleie gjentatte ganger, hvor han hadde kjørt meg hardt, visstnok), men at han ikke hadde hatt sex med meg. Mulig han mente at det ikke var han som hadde tatt initiativ til det og at han derfor skulle frikjennes for utroskap. Altså, den utroskapen som bare fantes oppi hans eget hode, siden vi aldri hadde noen som helst fysisk kontakt eller noen annen personlig relasjon. Han mente dessuten at han var jo ikke så dum at han ikke tok for seg når jeg bød meg frem så villig. Kona hørte alt. Og hun fulgte visst hans logikk, at jeg hadde hatt sex med ham, men han ikke med meg, og derfor var han uskyldig, selv når han "innrømmet" påstått heftig sex med meg. Og dermed kunne hun få ut litt av sin galskap med å kjefte på meg fra andre siden av gaten ("tøff i trynet"). G a l s k a p satt i system i parallell alkoholisme hos dem begge to. Tragiske folk. Anonymkode: 1fea2...e8f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #61 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Aendte denne til han. Anonymkode: 4d870...583 Du gjør deg ingen tjeneste med å svare sånn. Anonymkode: 9587e...407
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #62 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Oppsigelsen skal være skriftlig. Oppsigelsen skal være begrunnet. Oppsigelsen skal opplyse om at leieren kan protestere skriftlig til utleieren innen 1 måned etter at oppsigelsen er mottatt. Oppsigelsen skal opplyse om at dersom leieboeren ikke protesterer innen fristen, taper hun sin rett til å bestride oppsigelsen, og at utleieren kan begjære utkastelse etter tvangsfullbyrdelsesloven. En oppsigelse som ikke fyller de fire formkravene over, er ugyldig og uten rettsvirkning selv om du ikke har protestert på den. Har du derimot flyttet ut i henhold til oppsigelsen, anses oppsigelsen som akseptert. https://www.leieboerforeningen.no/rettigheter/nyttig-a-vite/oppsigelse-av-leieforhold/ Anonymkode: a7262...50b Dette er ikke en oppsigelse som du ser, det er en heving av leieavtalen. Det er noe annet. Anonymkode: d84e2...ba2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #63 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Neida, det var bare hans "logikk"... 🤪 Jeg hadde ikke noe som helst med mannen å gjøre. Uavhengig av all annen galskap hos ham, så hadde han ikke vært i nærheten av å være en mann jeg hadde ønsket noen som helst fysisk nærhet med, minst av alt noe som lignet på sex. I hans hode var visst han fritatt for ansvar hvis han sa at jeg hadde hatt sex med ham (han påstod at vi hadde hatt sex og samleie gjentatte ganger, hvor han hadde kjørt meg hardt, visstnok), men at han ikke hadde hatt sex med meg. Mulig han mente at det ikke var han som hadde tatt initiativ til det og at han derfor skulle frikjennes for utroskap. Altså, den utroskapen som bare fantes oppi hans eget hode, siden vi aldri hadde noen som helst fysisk kontakt eller noen annen personlig relasjon. Han mente dessuten at han var jo ikke så dum at han ikke tok for seg når jeg bød meg frem så villig. Kona hørte alt. Og hun fulgte visst hans logikk, at jeg hadde hatt sex med ham, men han ikke med meg, og derfor var han uskyldig, selv når han "innrømmet" påstått heftig sex med meg. Og dermed kunne hun få ut litt av sin galskap med å kjefte på meg fra andre siden av gaten ("tøff i trynet"). G a l s k a p satt i system i parallell alkoholisme hos dem begge to. Tragiske folk. Anonymkode: 1fea2...e8f Dere er åpenbart ikke i vater noen av dere.... Anonymkode: d84e2...ba2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #64 Skrevet 19. oktober 2021 Herregud. Slik du svarer i denne tråden hi så skjønner jeg at huseier vil bli kvitt deg. Du er jaggu ikke i vater selv. Anonymkode: 1c6e7...9c6
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #65 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er ikke en oppsigelse som du ser, det er en heving av leieavtalen. Det er noe annet. Anonymkode: d84e2...ba2 Det han har skrevet er et varsel. Ikke en heving. Overskriften hans sier at det er et 4-18 varsel, ikke en heving. Da må nesten leietaker forholde seg til det Anonymkode: dbfe4...345
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #66 Skrevet 19. oktober 2021 Uansett er det kun Namsmannen som kan gjennomføre utkastelse. Anonymkode: 2d8d3...bdf
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #67 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg ser noen kanskje har misforstått hvem som er hi og hvem som ikke er det. Jeg viste til loven til huseier og han endret mening, men vi ble enig om at jeg flytter uansett. Men har da mye lenger tid på det. Jeg har aldri vært frekk mot huseier med mindre det er nødvendig. Dere har ingen aning om hvordan han har holdt på hele den tiden jeg har bodd her. Så når jeg blir urettferdig behandlet og han gjør ting som er i mot loven så reagerer jeg. Jeg nekter å ha det på meg at jeg gjør alt galt når han holder på som han gjør. Loven er på min side i denne saken også, men jeg gidder ikke mer. Så jeg flytter. Hi Anonymkode: 4d870...583
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #68 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg ser noen kanskje har misforstått hvem som er hi og hvem som ikke er det. Jeg viste til loven til huseier og han endret mening, men vi ble enig om at jeg flytter uansett. Men har da mye lenger tid på det. Jeg har aldri vært frekk mot huseier med mindre det er nødvendig. Dere har ingen aning om hvordan han har holdt på hele den tiden jeg har bodd her. Så når jeg blir urettferdig behandlet og han gjør ting som er i mot loven så reagerer jeg. Jeg nekter å ha det på meg at jeg gjør alt galt når han holder på som han gjør. Loven er på min side i denne saken også, men jeg gidder ikke mer. Så jeg flytter. Hi Anonymkode: 4d870...583 Nå har han plutselig plaget deg eller noe under hele tiden du har bodd der? Anonymkode: 9587e...407
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #69 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 19.10.2021 den 19.03): Dere er åpenbart ikke i vater noen av dere.... Anonymkode: d84e2...ba2 Jeg har vært og er i vater hele tiden Han drukkenbolten av en alkoholiker og kona, som også drakk nesten like mye, de var ikke i vater noen av dem. Ikke min feil at de forsøkte å dra meg inn i egen galskap. Den logikken han hadde var jo ren galskap, og hun var med på hans logikk. Kjæresten jeg hadde på den tiden trodde jeg hadde overdrevet når jeg beskrev hvor ille de var og hva huseier sa til meg. Inntil kjæresten min overhørte alt dette da jeg skulle flytte derfra. Etter det ble han redd for min sikkerhet, for han mente at huseier/kona ikke var stabile og kunne være troende til hva som helst i ettertid. Så det er mye rare folk der ute som aldri burde leie ut boliger. Anonymkode: 1fea2...e8f
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #70 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg ser noen kanskje har misforstått hvem som er hi og hvem som ikke er det. Jeg viste til loven til huseier og han endret mening, men vi ble enig om at jeg flytter uansett. Men har da mye lenger tid på det. Jeg har aldri vært frekk mot huseier med mindre det er nødvendig. Dere har ingen aning om hvordan han har holdt på hele den tiden jeg har bodd her. Så når jeg blir urettferdig behandlet og han gjør ting som er i mot loven så reagerer jeg. Jeg nekter å ha det på meg at jeg gjør alt galt når han holder på som han gjør. Loven er på min side i denne saken også, men jeg gidder ikke mer. Så jeg flytter. Hi Anonymkode: 4d870...583 Jeg tror det kan være lurt at du flytter, HI, som jeg også skrev etter du fortalte deg at han driver og kontakter deg på nattetider. Da har han ikke gode hensikter, eller han er så ute og kjøre på andre måter selv at det på sikt er umulig å forholde seg til for deg fremover. Lykke til i boligjakten din Anonymkode: 1fea2...e8f
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #71 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nå har han plutselig plaget deg eller noe under hele tiden du har bodd der? Anonymkode: 9587e...407 Han har ikke plaget meg i den forstand. Men han prøver seg alltid på ting som ikke er i kant med loven. Jeg har latt være og engasjere meg i frykt for å bli kastet ut. Nå trenger jeg ikke frykte det mer så jeg forteller han nå hva som er lov og ikke og viser til loven. Av den grunn tok han vekk den 14 dagers utkastelsen og vi ble enig om at jeg flytter og bruker tid på det. For jeg nekter å leve med en huseier som er urimelig og tror at jeg er naiv. Jeg har flere vitner på hva han har sagt og gjort den tiden jeg har bodd her. Grunnen til at jeg ikke har sagt noe er at jeg elsker leiligheten og den ligger i det perfekte området. Men nå skal jeg uansett flytte og da gir jeg faktisk faen i hva huseier får for seg av løgner og tull. Jeg har sagt klart ifra nå og han har ingenting han skulle ha sagt. Jeg kan velge og gå til sak og vinne, men hva er vitsen? Jeg bor ikke her lenger med en som alltid skal finne ting å ødelegge folk på. Broren hans bodde her i huset, er flere leiligheter. Han flytta og advarte meg om sin egen bror. Dere kan tro hva dere vil, jeg orker ikke bry meg lenger. Jeg trodde jeg brydde meg om hva Forum damer mener, men etter å ha lest svarene deres så innser jeg at dere må ha triste liv som sparker folk når de ligger nede og i tillegg legger all skyld på dem. Jeg er ikke helt uskyldig i dette, men jeg har aldri brutt loven eller manipulert mennesker. Så takk for meg Anonymkode: 4d870...583
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #72 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror det kan være lurt at du flytter, HI, som jeg også skrev etter du fortalte deg at han driver og kontakter deg på nattetider. Da har han ikke gode hensikter, eller han er så ute og kjøre på andre måter selv at det på sikt er umulig å forholde seg til for deg fremover. Lykke til i boligjakten din Anonymkode: 1fea2...e8f Takk 😊 Ja, han er definitivt ikke en type jeg vil ha som huseier. Nå lyver han i tillegg på meldinger som jeg kan bevise. Jeg gleder meg faktisk til en ny start, dette har tæret på ganske lenge. Tusen takk for at du er en av de snille på dette forumet ❤❤ Anonymkode: 4d870...583
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2021 #73 Skrevet 20. oktober 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Takk 😊 Ja, han er definitivt ikke en type jeg vil ha som huseier. Nå lyver han i tillegg på meldinger som jeg kan bevise. Jeg gleder meg faktisk til en ny start, dette har tæret på ganske lenge. Tusen takk for at du er en av de snille på dette forumet ❤❤ Anonymkode: 4d870...583 Han forsøker nok å lage en annen historie nå, en som er litt mer flatterende for ham selv. Ikke bry deg om det. Fortsett å forholde deg saklig og ha minst mulig med ham å gjøre inntil du har flyttet ut. Et tips til fra meg - når du flytter, sørg for at du tar bilder av alt etter at du har vasket ned. Og jeg mener ALT! Bad, også nærbilder av sluk, lister, vask, dusjkabinett osv. Samme på kjøkkenet. Har du leid med hvitevarer, ta bilder inni disse også. Ta bilder av tak, gulv, vegger, dører, inni andre skap, vinduer osv. etter at alt er tatt ut av leiligheten og vasket. Hvis han da i ettertid forsøker seg på å skape problemer med å påstå at du har ødelagt noe eller ikke vasket godt nok, så har du beviser på at det han påstår ikke stemmer. Fort gjort å gjøre med mobilen. Ha gjerne med deg en annen person når du skal ha overlevering av nøklene/leiligheten, gjerne en mann han ikke kjenner til, eller en som har en naturlig autoritet - denne skal ikke si noe, bare holde seg litt i bakgrunn og være vitne. Da har du også et vitne på at huseier tok over leiligheten uten å påpeke noe galt, og da blir det enda vanskeligere for ham å ev. forsøke seg på noe djev...skap etterpå. Jeg har leid i mange år, og har alltid hatt et godt forhold til alle jeg har leid av. Men det ene stedet jeg bodde for noen år tilbake, der var det altså så mye rart, kom borti tre slike huseiere på få år, så glad jeg flyttet derfra, for det var folk som trodde de kunne utnytte andre. Heldigvis ikke truffet på slike etterpå Dette forumet er på godt og vondt, det er mange gode her inne også. Kunsten er å forholde seg til de som er konstruktive og greie, og overse de andre (ikke alltid like lett). Takk for gode ord Bare kjekt om mine dårlige erfaringer kan komme til nytte for andre, nå deg Anonymkode: 1fea2...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå