Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Vi har sett oss ut en hytte som har ligget ute en stund nå, tror den er priset for høyt i forhold til beliggenhet og at det er derfor den ikke er solgt. Ikke lagt inn bud og ikke vært noen på visning. Vi har vært og hytta er i god stand. Den er priset til 1 890 000,-. Er det frekt å legge inn bud på 1 300 000,- og se hva selger sier? Vet det er et skambud, men lov å prøve seg? Anonymkode: 71ee6...af2
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Når hytten ligger ute til 1 890 000 så ønsker de nok opp mot 2 mill for den, men har priset den litt lavere for å få inn bud. Hadde jeg skulle selge hytte hadde jeg jo heller satt den ned til f.eks. 1 490 000 og se om det satte igang en budrunde enn å godta et slikt skambud. Klart det er lov å prøve seg, men hos meg hadde du ikke fått napp, men irritasjon. Anonymkode: 85661...e20
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 1 hour ago, Anonym bruker said: Vi har sett oss ut en hytte som har ligget ute en stund nå, tror den er priset for høyt i forhold til beliggenhet og at det er derfor den ikke er solgt. Ikke lagt inn bud og ikke vært noen på visning. Vi har vært og hytta er i god stand. Den er priset til 1 890 000,-. Er det frekt å legge inn bud på 1 300 000,- og se hva selger sier? Vet det er et skambud, men lov å prøve seg? Anonymkode: 71ee6...af2 det er bare unødvendig, be i alle fall 200-250 000 mindre, det er innenfor tenker jeg Anonymkode: 22380...934
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 by ikke be Anonymkode: 22380...934
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Tusen takk for svar dere. Skjønner at det er litt lavt ja. Hytta har stått en stund, og den ligger for høyt i forhold til stedet. Så vi får se. Hi Anonymkode: 71ee6...af2
Kathrine. Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 Bare å prøve. Om dokke seinere vil by meir, så er det liten sjanse for at dei seier "nei takk!" bare fordi dere har fornærmet de.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 En venninne kjøpte nettopp hus. Det var proset til 3,2 millioner. De la inn et skambud på 2, 3 og fikk det til den prisen. Det skjer ikke noe galt om dere prøver dere. De sier nok ei, men kanskje de kommer med et tilbud. Anonymkode: 28ebc...ce1
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): En venninne kjøpte nettopp hus. Det var proset til 3,2 millioner. De la inn et skambud på 2, 3 og fikk det til den prisen. Det skjer ikke noe galt om dere prøver dere. De sier nok ei, men kanskje de kommer med et tilbud. Anonymkode: 28ebc...ce1 Såpass ja, det må jeg si. Skader jo ikke å prøve, sant det. I værste fall blir det jo nei. Hi Anonymkode: 71ee6...af2
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Såpass ja, det må jeg si. Skader jo ikke å prøve, sant det. I værste fall blir det jo nei. Hi Anonymkode: 71ee6...af2 I verste fall blir det et nei OG ikke aksept for evt. høyere bud fra dere. 1,3 når det ligger ute for den prisen er ekstremt frekt og jeg hadde takket nei til bud på takst fra deg hvis du først hadde prøvd deg så lavt. Hadde heller akseptert et bud noe under takst fra noen andre. Det er ikke selger som bestemmer prisantydningen. Anonymkode: c8453...c56
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #10 Skrevet 18. oktober 2021 Altså, det er jo mer enn 30 % under takst. Ikke bare skambud, men også skamfrekt. Anonymkode: c8453...c56
Kathrine. Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): I verste fall blir det et nei OG ikke aksept for evt. høyere bud fra dere. 1,3 når det ligger ute for den prisen er ekstremt frekt og jeg hadde takket nei til bud på takst fra deg hvis du først hadde prøvd deg så lavt. Hadde heller akseptert et bud noe under takst fra noen andre. Det er ikke selger som bestemmer prisantydningen. Anonymkode: c8453...c56 Om selgerne er så sarte og lettkrenka, så er det ikkje den hytta dokke skal ha. Finnes andre hytter der ute. Om ingen kjøper den, så er den nok feilprisa uansett.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #12 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg ville ringt og snakket med megler jeg. Sagt at dere liker hytta, men mener den er priset altfor høyt i forhold til beliggenhet og at det nok er derfor det er så liten interesse for den. Så ville jeg bestemt meg etter den samtalen for hva jeg ville gjort. Anonymkode: 73cc2...488
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #13 Skrevet 18. oktober 2021 Takk for svar alle sammen. Skjønner ikke hvorfor man skulle blitt så sur at man ikke hadde akseptert høyere bud eller prisantydning jeg da. Er jo bare å si nei og ikke tenke noe mer på det. I våres så gikk hyttene i det området fort som fy, folk la ikke ut hyttene på finn.no en gang, men la de ut på facebook sidene i området. Folk kjøpte langt over pris osv, så at drnne ikke er solgt alt er litt rart. Så derfor mener vi og noen venner av oss som har hytte der at den er priset for høyt. Vi kjenner godt til området og har fulgt med lenge. Så er derfor vi tenker å legge inn bud under prisantydning og se om det er noen mulighet. Hi Anonymkode: 71ee6...af2
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #14 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): I verste fall blir det et nei OG ikke aksept for evt. høyere bud fra dere. 1,3 når det ligger ute for den prisen er ekstremt frekt og jeg hadde takket nei til bud på takst fra deg hvis du først hadde prøvd deg så lavt. Hadde heller akseptert et bud noe under takst fra noen andre. Det er ikke selger som bestemmer prisantydningen. Anonymkode: c8453...c56 Seriøst, du er villig til å tape penger bare fordi du hadde blitt fornærmet over skambud. Anonymkode: 1e896...584
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #15 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): I verste fall blir det et nei OG ikke aksept for evt. høyere bud fra dere. 1,3 når det ligger ute for den prisen er ekstremt frekt og jeg hadde takket nei til bud på takst fra deg hvis du først hadde prøvd deg så lavt. Hadde heller akseptert et bud noe under takst fra noen andre. Det er ikke selger som bestemmer prisantydningen. Anonymkode: c8453...c56 Selvfølgelig er det selger som bestemmer prisantydning! Hvem skulle det ellers være? Og de skal selge og ønsker mest mulig for hytta. De selger selvfølgelig ikke billig til noen andre fordi de er fornærma. Anonymkode: 01adc...412
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #16 Skrevet 19. oktober 2021 Den pinlige "frekk"-generasjonen fornekter seg ikke. "Hun var frekk mot meg i storefri"-generasjonen har blitt hytteeiere? Du store min. Og påstår at de ville avvist bud til takst om kjøper tidligere hadde kommet med et "skamfrekt" bud? Det er like modent som å påstå at du ville avslå å selge hytte for gode penger fordi du mente at kjøper "blikka" deg. Selvsagt kan man by langt under, hi, og selger vil enten akseptere eller avvise. Vi har kjøpt til 1,4 mill under opprinnelig pris, selger måtte ha penger inn og vi var eneste interessenter. Anonymkode: d5137...9bf
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #17 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Den pinlige "frekk"-generasjonen fornekter seg ikke. "Hun var frekk mot meg i storefri"-generasjonen har blitt hytteeiere? Du store min. Og påstår at de ville avvist bud til takst om kjøper tidligere hadde kommet med et "skamfrekt" bud? Det er like modent som å påstå at du ville avslå å selge hytte for gode penger fordi du mente at kjøper "blikka" deg. Selvsagt kan man by langt under, hi, og selger vil enten akseptere eller avvise. Vi har kjøpt til 1,4 mill under opprinnelig pris, selger måtte ha penger inn og vi var eneste interessenter. Anonymkode: d5137...9bf Det er da ikke umodent og heller ingen påståelse. Jeg har gjort det selv. Fikk et horribelt skambud. Aksepterte selvfølgelig ikke. Da det ble budkrig og vedkommende hadde høyest bud, valgte vi å selge til budgiveren med nest høyeste bud. Handler hverken om krenkorama eller andre 2021-ord, men om respekt. Du forstår sikkert også at det å kjøpe for 1,4 mill under takst er langt fra normalen. Anonymkode: c8453...c56
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #18 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Det er da ikke umodent og heller ingen påståelse. Jeg har gjort det selv. Fikk et horribelt skambud. Aksepterte selvfølgelig ikke. Da det ble budkrig og vedkommende hadde høyest bud, valgte vi å selge til budgiveren med nest høyeste bud. Handler hverken om krenkorama eller andre 2021-ord, men om respekt. Du forstår sikkert også at det å kjøpe for 1,4 mill under takst er langt fra normalen. Anonymkode: c8453...c56 Det har ingenting med respekt å gjøre. Selger antyder en pris, potensielle kjøpere antyder en pris. Så kommer man til enighet eller ikke. Å selge til nest høyeste fordi man er fornærmet er bare hinsides. Anonymkode: 01adc...412
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #19 Skrevet 19. oktober 2021 Legg inn bud og se hva som skjer! Mulig selger ønsker å bli kvitt hytta raskt og er villig til å forhandle med dere! Anonymkode: b086a...f16
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #20 Skrevet 19. oktober 2021 Igjen, hvorfor snakker dere ikke med megler? Dere kan si at dere mener hytta er priset for høyt pga beliggenheten og spørre hva hytteeier tenker om å selge under den prisen som er satt. Han har snakket med de flere ganger og har noe å si altså. Han kan også gå til hytteeier og si at markedet er ganske dødt, men at det er noen interessenter som mener den er for høyt priset. Da vil det modnes litt i hytteeier før det lave budet kommer, at de kanskje er for høyt priset, og de vil mer velvillig ta imot et lavere bud. Så tar dere det derfra. Det er en grunn til at man betaler tusenvis av kroner til en megler, det er for at denne skal være et mellomledd mellom selger og kjøper. Bruk det mellomleddet. Anonymkode: 73cc2...488
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #21 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er da ikke umodent og heller ingen påståelse. Jeg har gjort det selv. Fikk et horribelt skambud. Aksepterte selvfølgelig ikke. Da det ble budkrig og vedkommende hadde høyest bud, valgte vi å selge til budgiveren med nest høyeste bud. Handler hverken om krenkorama eller andre 2021-ord, men om respekt. Du forstår sikkert også at det å kjøpe for 1,4 mill under takst er langt fra normalen. Anonymkode: c8453...c56 Haha, det er jo bare idiotisk. Ingen vil betale mer enn markedet mener boligen er verdt, og de begynte lavt for å få ut noen følere. Det ble en budkrig og de kastet seg med fordi boligen tydeligvis var verdt den prisen som var satt. Også avviste dere dem fordi dere følte dere lite respektert.... Det er intet annet enn latterlig. Anonymkode: 73cc2...488
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #22 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Igjen, hvorfor snakker dere ikke med megler? Dere kan si at dere mener hytta er priset for høyt pga beliggenheten og spørre hva hytteeier tenker om å selge under den prisen som er satt. Han har snakket med de flere ganger og har noe å si altså. Han kan også gå til hytteeier og si at markedet er ganske dødt, men at det er noen interessenter som mener den er for høyt priset. Da vil det modnes litt i hytteeier før det lave budet kommer, at de kanskje er for høyt priset, og de vil mer velvillig ta imot et lavere bud. Så tar dere det derfra. Det er en grunn til at man betaler tusenvis av kroner til en megler, det er for at denne skal være et mellomledd mellom selger og kjøper. Bruk det mellomleddet. Anonymkode: 73cc2...488 Har snakket med megler, hytta er priset såpass grunnet størrelse og at det er innlagt vann og strøm. Har sagt at vi syns den er priset litt høyt, men har ikke bedt han si det til selger, det var lurt, takk for tips. Hi Anonymkode: 71ee6...af2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå