Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg har vært 100% sykemeldt siden juni. Har derfor ikke fått tatt ut ferie. Hvis jeg blir sykemeldt 100% ut resten av året, kan all ferie overføres til neste år? Jeg finner litt ulike svar rundt forbi, noen sier at kun 12 dager kan overføres, mens jeg også finner dette på nettet: (se vedlagte bilder). Hva stemmer? Anonymkode: 23273...795
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Slik det har vært hos oss i privat sektor , så får en overført 2 uker, og resten tas i år og forskyver sykemeldingen. Men hør med jobb , da dette er en livlig grunn til å overføre ferie. Du vil nok ikke kunne ta ferie når du selv vil med desse ukene, men det må du og få klarhet i Anonymkode: 80228...2d2
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Slik det har vært hos oss i privat sektor , så får en overført 2 uker, og resten tas i år og forskyver sykemeldingen. Men hør med jobb , da dette er en livlig grunn til å overføre ferie. Du vil nok ikke kunne ta ferie når du selv vil med desse ukene, men det må du og få klarhet i Anonymkode: 80228...2d2 Men kan jeg avbryte sykemelding for å ta ferie? 🤔 Hi Anonymkode: 23273...795
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men kan jeg avbryte sykemelding for å ta ferie? 🤔 Hi Anonymkode: 23273...795 Er i samme situasjon, nesten. Var 100% sm i høstferien som jeg hadde satt meg opp på, lederen min trakk de feriedagene tilbake grunnet at det da ville bli opphold i sykemeldingen, og da tror jeg at arbeidsgiver må begynne å betale de første 16 dagene på nytt. Så da har jeg de tilgode. Jeg kan ikke særlig mye av dette, så ikke ta det for god fisk. Men lurt å snakle med arbeidsgiver. Anonymkode: b2a63...37e
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Er i samme situasjon, nesten. Var 100% sm i høstferien som jeg hadde satt meg opp på, lederen min trakk de feriedagene tilbake grunnet at det da ville bli opphold i sykemeldingen, og da tror jeg at arbeidsgiver må begynne å betale de første 16 dagene på nytt. Så da har jeg de tilgode. Jeg kan ikke særlig mye av dette, så ikke ta det for god fisk. Men lurt å snakle med arbeidsgiver. Anonymkode: b2a63...37e Nei, ferie gir ikke opphold i sykmeldingen og fører ikke ril ny arbeidsgiverperiode. Anonymkode: 7a65a...377
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men kan jeg avbryte sykemelding for å ta ferie? 🤔 Hi Anonymkode: 23273...795 Det er helt innafor å avvikle ferie mens du er sykmeldt, dette fyller du ut på nav sine sider når du fyller ut sykmeldingen og søker om sykepenger. Du får forøvrig ikke forskjøvet sykmeldingen, du er syk så lenge du er syk, og frisk etter det. Dersom du ikke kan avvikle ferie fordi du er sykmeldt blir all restferie automatisk overført til neste år.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 Hvis du er 100% sykmeldt og det ikke har vært mulig å avvikle ferien (altså at du har vært så syk at du ikke har kunnet nyttegjøre deg ferien), kan den overføres til beste år. utfordringen er hvis du har fått utbetalt feriepenger for ferie du skulle ha avviklet. Anonymkode: 7a65a...377
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 Det enkle svaret på det er; Kan du ha ferie, så må du ha ferie. Er du for syk til å ta ferie så kan du overføre Anonymkode: 206f7...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå