Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Hva slags behandling har dere fått og har det vært til hjelp? Anonymkode: dc02a...784
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Fått diagnosen, men har såpass kontroll på den at jeg ikke er blitt behandlet. Hadde trengt behandling da jeg var barn da, men det er for sent. Anonymkode: da71a...43e
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg er 36 år og fikk egentlig diagnosen i slutten av 20-årene, men valgte å ikke gjøre noe med det da. Men i vår ba jeg om å bli henvist til psykiater igjen. Prøvde først Ritalin (langtidsvirkende) som jeg ikke synes hjalp i det hele tatt, ikke en gang 40mg. Gikk så nylig over til aduvanz (samme som vyvanse) og det hjelper! Tar bare 30mg foreløpig og skal snart prøve å øke føden litt, for å se om jeg får enda bedre effekt. jeg har adhd uoppmerksom type. Sliter enormt med fokus og konsentrasjon. Veldig vimsete. Vanlige hverdagslige ting blir vanskelige. Medisinen hjelper Anonymkode: ed999...597
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er 36 år og fikk egentlig diagnosen i slutten av 20-årene, men valgte å ikke gjøre noe med det da. Men i vår ba jeg om å bli henvist til psykiater igjen. Prøvde først Ritalin (langtidsvirkende) som jeg ikke synes hjalp i det hele tatt, ikke en gang 40mg. Gikk så nylig over til aduvanz (samme som vyvanse) og det hjelper! Tar bare 30mg foreløpig og skal snart prøve å øke føden litt, for å se om jeg får enda bedre effekt. jeg har adhd uoppmerksom type. Sliter enormt med fokus og konsentrasjon. Veldig vimsete. Vanlige hverdagslige ting blir vanskelige. Medisinen hjelper Anonymkode: ed999...597 Øke DOSEN ikke øke føden… hehe Anonymkode: ed999...597
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg er helt i startgropen. Fått diagnose. Adhd uoppmerksom. Ikke startet med medisiner. Hatt kontroll hele livet men mistet kontroll etter siste barn og da overgangsalder startet (fjernet eggstokker) så eksploderte problemene. Konsentrasjonen er et helvete. Har visst hele det voksne livet jeg har det da men ikke brydd meg om å søke hjelp da jeg har fungert greit. Til nå. Følger tråden. Anonymkode: 642af...4ba
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg er helt i startgropen. Fått diagnose. Adhd uoppmerksom. Ikke startet med medisiner. Hatt kontroll hele livet men mistet kontroll etter siste barn og da overgangsalder startet (fjernet eggstokker) så eksploderte problemene. Konsentrasjonen er et helvete. Har visst hele det voksne livet jeg har det da men ikke brydd meg om å søke hjelp da jeg har fungert greit. Til nå. Følger tråden. Anonymkode: 642af...4ba Dette er veldig interessant. Jeg skal til utredning nå og kjente meg igjen i det du sier. Klarte meg bra som barn og ungdom, håndtert konsentrasjonsproblemer ganske greit som ung voksen / voksen, men må etter to barn og endringer i syklus føler jeg meg helt lost. Føler jeg står foran en vegg, og det blir verre. Blir spennende å se om de mener det er adhd eller noe annet. Godt å høre at du får hjelp nå. Anonymkode: 56aee...f35
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er veldig interessant. Jeg skal til utredning nå og kjente meg igjen i det du sier. Klarte meg bra som barn og ungdom, håndtert konsentrasjonsproblemer ganske greit som ung voksen / voksen, men må etter to barn og endringer i syklus føler jeg meg helt lost. Føler jeg står foran en vegg, og det blir verre. Blir spennende å se om de mener det er adhd eller noe annet. Godt å høre at du får hjelp nå. Anonymkode: 56aee...f35 De sier at det kan forverres ved overgangsalder. Endring i hormoner som gjør det. Jeg virker ikke lengre rett og slett. Takk og lov er jeg veldig erfaren i faget mitt og sikker på jobben min. Hadde jeg skulle lære noe nytt nå hadde jeg slitt. Vurderer etterutdanning da, derfor jeg oppsøkte hjelp. Å fullføre et studieløp nå blir vanskelig. Anonymkode: 642af...4ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå