Gå til innhold

Hvor viktig er parkeringsplass på egen eiendom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en enebolig, men det er ikke parkeringsplass på eiendommen, men på en fellesplass i nærheten.

Dette har ikke vært et kjempeproblem egentlig, men nå vurderer vi elbil og har behov for å kunne lade.

Huset skal selges om 1 år ++, og det vil koste oss ca 200.000,- og fikse dette.

Er dette verdt det. For oss er behovet en kort periode, men vil dette også påvirke salg? Lading av elbil blir jo mer og mer viktig.

Anonymkode: 02d5e...cc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt enebolig uten parkering på egen eiendom.

Anonymkode: 4948d...14f

Skrevet

Hadde aldri kjøpt hus uten parkering på tomta

Anonymkode: 2d5f4...ee7

Skrevet

Parkering på egen tomt er helt nødvendig. Hadde aldri kjøpt hus uten.

Anonymkode: 1a1cd...ace

Skrevet

Det er viktig og definitivt verdt det.

Anonymkode: 1f596...62d

Skrevet

Hvis dere hadde bodd i en form for blokk, rekkehus, flermannsbolig, hvor nabolaget var lagt opp til at alle hadde felles parkeringsplass/garasjeanlegg så hadde jeg ikke gjort noe for å endre det. 
(Annet enn å installere elbillader i egen garasje). 

I enebolig derimot, tenker jeg at garasje, eller i det minste innkjørsel, med parkeringsplass til biler er en selvfølge. Hus uten parkeringsplass hadde jeg aldri vurdert å kjøpe.

Med mindre dere bor sentralt i en storby, hvor bussen stopper like ved huset flere ganger i timen, og butikk/skole/barnehage med mer ligger innen noen få minutters gangavstand. Da er det sikkert en del kjøpere som ikke har eller vil ha, egen bil, og da ville jeg heller brukt 200k på noe annet. 

Anonymkode: 7a23f...02f

Skrevet

Altså, i Oslo så er det ikke så uvanlig at man ikke har parkering på egen tomt, selv om man eier en enebolig. Jeg tror du må vurdere det ut i fra hvilket strøk huset ligger og hvor attraktivt det er i seg selv.

Men elbilparkering kommer til å være attraktivt uansett tror jeg. 

Anonymkode: 15f1f...b95

Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt en enebolig uten parkering på egen tomt.

Anonymkode: 421fc...bc2

Skrevet

Her i kommunen er det ett hus uten parkering ved huset. De får ikke solgt, og må leie ut. De som leier, er sånne som "mellomlander" der, i påvente av annen bolig i skolekretsen eller akutt husnød ved samlivsbrudd o.l. så tror nok dere vil få igjen for den utgiften.

Anonymkode: 03643...5cb

Skrevet

I storby er vel dette vanlig. Så da vet man det. Er det mer landlig så forventer jeg parkering på egen tomt. Det er for meg egentlig et must. 

Anonymkode: 8ce9f...bd4

Skrevet

Det som er mer attraktivt for dere er nok det samme for andre. Jeg hadde installert, da får dere jo både ladet og parkert på egen tomt.

Skrevet

For meg er det viktig. Vil tro at ettersom det er enebolig vil målgruppen også være barnefamilier. Selv har jeg tre barn å hadde aldri kjøpt ett hus uten parkeringsmuligheter på tomten. Grunnen er at jeg ikke orker tanken på å være handlegater og barn frem og tilbake x antall turer. Jeg bærer nok som det er om jeg ikke skal bære alt til ig fra bilen også.

Anonymkode: 6580b...40e

Skrevet

Det bør være plass til minst 2 biler på egen tomt når man har enebolig. Hadde aldri kjøpt hus uten det. 

Anonymkode: ec73d...0d7

Skrevet

Jeg ville ikke vurdert enebolig uten egen parkering. Selv ikke i en storby. Jeg må ha mulighet til å parkere der jeg vil, ikke der det er ledig. 

Anonymkode: afccb...26f

Skrevet

Det er dealbreaker, må ha plass til våre to biler og minst en gjest.

Anonymkode: fc315...094

Skrevet

I vår gate, bestående av rekkehus, så har vi garasjeanlegg. Er 3 eneboliger i gata, de er også tilknyttet anlegget. Er ikke lov å kjøre inn i gata hvis det ikke nødvendig.

Anonymkode: 8946e...c47

Skrevet

For meg er det veldig viktig, hadde ikke vurdert å kjøpe uten tilhørende parkeringsplass. Jeg orker ikke tanken på å skulle bære x antall poser med vått regntøy, våte dresser ol fra en parkering som ikke er i umiddelbar nærhet da jeg har småbarn. Greit om parkeringen ligger rett rundt hushjørnet, men ikke lenger. I tillegg å skulle bære handleposer, småbarn som streiker osv. 

Skrevet

Jeg fikk kjøpt drømmeboligen fordi dette er viktig for folk. Vi har tinglyst rett til parkering på naboens tomt (og det fungerer utmerket). Huset er nydelig, med spektakulær sjøutsikt og fin beliggenhet. Det var 50 stykker på visning. Vi var de eneste som la inn bud. Har inntrykk av at dette ved parkeringen ble en dealbreaker for mange.

Anonymkode: 7c89d...3fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I vår gate, bestående av rekkehus, så har vi garasjeanlegg. Er 3 eneboliger i gata, de er også tilknyttet anlegget. Er ikke lov å kjøre inn i gata hvis det ikke nødvendig.

Anonymkode: 8946e...c47

Vet det finner flere "billøse" felt med felles parkering litt unna husene, men det er for spesielt interesserte altså. Mange som overhodet ikke ville vurdert noe sånt.

Anonymkode: 421fc...bc2

Skrevet

Hi her. Vi har garasje, men på rekke sammen med flere. Det er ikke mulig med strøm der og det er grunnen for at vi nå vurderer dette.

Vi bor ikke et sted der det er høye priser på hus og får nok ca 2,5 for huset. Da blir 200.000 for en parkeringsplass litt. Er veldig usikker på om dette vil øke verdien. Dette er jo kanskje penger vi ønsker å bruke på neste hus hvis vi ikke får det igjen. 

Men etter å ha lest kommentarer her så bekrefter dere det jeg tenker. At flere ikke vil vurdere huset så da er det kanskje lurt.

Anonymkode: 02d5e...cc8

Skrevet

Hvis det er mulig å lage parkering på egen eiendom tror jeg ikke det har så mye å si for salg av huset at det ikke er det i dag. Jeg er ikke sikker på at dere får igjen de 200.000 i verdiøkning på huset når dere selger. 

Anonymkode: f4fe7...6d5

Skrevet

Jeg ville spurt en lokal eiendomsmegler om verdivurdering og samtidig spurt om de tror det vil lønne seg, de kjenner det lokale markedet best.

Har du sjekket alle kostnader? Må dere for eksempel byggemelde dette? 

Skrevet

For meg ville det vært veldig negativt at det hverken var parkering på egen tomt eller mulighet for strøm i garasjen. Og da tenker jeg ikke bare på lading av elbil, men også på mulighet for å bruke motorvarmer. Så et hus der jeg ikke hadde noen av disse mulighetene ville ikke blitt vurdert.

For øvrig synes jeg det var et godt råd Fornax ga deg. Snakk med en lokal eiendomsmegler.

Skrevet

Det er UTROLIG viktig. Enebolig og kan ikke parkere? Helt uaktuelt.

Anonymkode: c1b3f...708

Skrevet

Kommer vel an på hvordan en bor, men her blir det ikke bygget hus uten gjesteparkering en gang. Naboen har smått med plass, og når alle barna er på besøk parkerer to av dem på vår tomt. Det går greit, men jeg er glad det ikke er omvendt. Jeg hadde ikke vært komfortabel med at gjestene våre tok seg til rette hos naboen.

Et hus uten parkering på tomta ville jeg bare vurdert om muligheten til å anlegge parkeringsplass var tilstede. Det ville kostet meg en sum, og det ville virket inn på hva jeg ville gitt for huset.

Anonymkode: 14a94...516

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...