Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #51 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Takk, ja, hele vitsen med gamle hus er vel at de er koseligere enn det som er nå for tida? Dersom jeg hadde ønsket moderne hus, hadde jeg heller kjøpt hus av nyere dato. Billigere er det også. Anonymkode: 26571...987 Da var det jo rart at du solgte det gamle, klassiske huset ditt. Anonymkode: e82ea...d5c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #52 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Da var det jo rart at du solgte det gamle, klassiske huset ditt. Anonymkode: e82ea...d5c Hvorfor var det rart? Vi flyttet til et mindre, eldre hus med mindre hage ettersom barna har flyttet. Anonymkode: 26571...987
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #53 Skrevet 19. oktober 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (21 timer siden): Men nøyaktig hva er problemet om det ikke er at du ikke er enig i smaken? Og hva i all verden mener du at min (og din) subjektive oppfatning av hva som er pent er et argument i diskusjonen om «problematisk» modernisering? De eneste argumentene jeg leser i dine innlegg er at du ikke synes det er pent, og jeg kan ikke med min beste vilje klare å forstå problemet. Med mindre du blir tvunget til å ha det slik selv. Problemet er jo at man ødelegger det nostalgiske som er ved gamle hus. Anonymkode: 26571...987
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #54 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Dette er jo noe helt annet enn du skrev i hovedinnlegget. Det du skriver her kunne jeg både vært enig i og det kunne startet en større interessant diskusjon. Anonymkode: e1ac6...87c Er vel helt vanlig at en diskusjon utvikler seg. Men kanskje ikke på et nettforum 😅 Anonymkode: 26571...987
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #55 Skrevet 19. oktober 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (På 18.10.2021 den 10.56): Av alle ting man kan anse som et problem, så problematiserer du andre menneskers smak på interiør? Mener du seriøst at din subjektive mening skal være en regel for hvordan andre velger å innrede egne hjem? Har du aldri baksnakket noen for dårlig smak? Anonymkode: 26571...987
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #56 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Denne linken viser etter min mening et ødelagt hus. Det er i hvert fall langt fra herskapelig, slik megler påstår. Det fremstår som svært moderne, helt flatt og kjedelig og deprimerende i uttrykk, etter min mening. Et slikt hus fortjener å få tatt vare på det historiske uttrykket, og det kan man fint gjøre og likevel gjøre det funskjonelt og "moderne nok". Det ville, etter min mening, vært langt mer verdt enn den nesten sterilt pregløse grå boblen de nå har gjort det til. Men det opprinnelige rekkverket og tilhørende stolper i trappen var fine Anonymkode: e1ac6...87c Helt enig med deg. Nesten litt tragisk. Noen av lampene passer huset mens andre er helt heslige. Sikkert kostbare men passer ikke inn. Som resten. Mange av vinduene er vakre, trappen og stolpene vakre, enig. Deler av huset er kjempefint, spesielt vinkjelleren og loft. Stue og spisestue, hall og alt - fryser når jeg ser det 😅. Anonymkode: 26571...987
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #57 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Spiller det noen rolle om de som kjøpte huset ditt mener at de tilhører en høyere klasse enn du? Hva vil du liksom gjøre med noe sånt, foreta en klassereise og lande over dem igjen? Anonymkode: e82ea...d5c Nei, jeg er ikke opptatt av hvem som har høyest klasse. Jeg tror heller ikke kjøper er opptatt av klasse. Ikke forveksle klassisk med klasse, da har du misforstått. Anonymkode: 26571...987
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. oktober 2021 #58 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Har du aldri baksnakket noen for dårlig smak? Anonymkode: 26571...987 Jeg kan godt være uenig i hva andre synes er pent, men har aldri opplevd det som problematisk og kjent på et behov for å baksnakke dem nei! Selv om jeg mener noe annet enn andre så betyr ikke det at jeg har rett og de tar feil, det betyr bare at vi har forskjellig smak. Jeg liker ikke sauekjøtt, men har ingen problemer med at andre liker det, det blir først et problem om de skulle tvinge meg til å spise det. Om du liker analsex så er ikke det et problem for meg, bare jeg får ha mine preferanser. Det er først et problem om du voldtar meg.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #59 Skrevet 19. oktober 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden): Jeg kan godt være uenig i hva andre synes er pent, men har aldri opplevd det som problematisk og kjent på et behov for å baksnakke dem nei! Selv om jeg mener noe annet enn andre så betyr ikke det at jeg har rett og de tar feil, det betyr bare at vi har forskjellig smak. Jeg liker ikke sauekjøtt, men har ingen problemer med at andre liker det, det blir først et problem om de skulle tvinge meg til å spise det. Om du liker analsex så er ikke det et problem for meg, bare jeg får ha mine preferanser. Det er først et problem om du voldtar meg. Aldri? Virkelig aldri? Tenk deg litt om.......så finner du nok ut at du har baksnakket andres smak, noe annet tror jeg ikke på med mindre du selv er ganske shabby og ustelt. Du liker sikkert ikke lukta av sauekjøtt heller da? Voldtekt, ja, siden du nevner det: Jeg synes at eksempelet over er voldtekt av bolig. Det synes jeg er problematisk. Men det største problemet er det selvsagt eieren som har, ikke jeg. Anonymkode: 26571...987
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #60 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 17.10.2021 den 22.44): Vi solgte et gammelt og ærverdig hus. Kjøperne mente at de er mer klassiske enn oss og at de dermed skulle gjøre endel med huset. Jeg har liksom ikke helt glemt det - dersom man googler klassisk, finner man at det handler om klasse. De har altså mer klasse enn oss som er selgere? Anonymkode: 26571...987 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nei, jeg er ikke opptatt av hvem som har høyest klasse. Jeg tror heller ikke kjøper er opptatt av klasse. Ikke forveksle klassisk med klasse, da har du misforstått. Anonymkode: 26571...987 Det er jo du som forveksler disse to begrepene. Hele tråden startet jo med at du er fornærmet over at du tror at kjøper mener at de har mer klasse enn dere? Anonymkode: 4a0b1...dea
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #61 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvorfor var det rart? Vi flyttet til et mindre, eldre hus med mindre hage ettersom barna har flyttet. Anonymkode: 26571...987 Pass på at du pusser det opp i en stil de gamle eierene liker da. Og ikke vær frekk ved å si at dere har en mindre klassisk stil enn dem Anonymkode: a3c36...453
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #62 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Pass på at du pusser det opp i en stil de gamle eierene liker da. Og ikke vær frekk ved å si at dere har en mindre klassisk stil enn dem Anonymkode: a3c36...453 Åh, de gamle eierne her har ikke gjort en skit på 60 år og var veldig glad for at det var vi som var kjøperne. De vet at vi har fikset hus tidligere og har mottatt vernepris for huset vi solgte. Anonymkode: 26571...987
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. oktober 2021 #63 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Åh, de gamle eierne her har ikke gjort en skit på 60 år og var veldig glad for at det var vi som var kjøperne. De vet at vi har fikset hus tidligere og har mottatt vernepris for huset vi solgte. Anonymkode: 26571...987 Du er jammen litt av en skrue du! Litt festlig denne tråden😊😊😊
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #64 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Åh, de gamle eierne her har ikke gjort en skit på 60 år og var veldig glad for at det var vi som var kjøperne. De vet at vi har fikset hus tidligere og har mottatt vernepris for huset vi solgte. Anonymkode: 26571...987 Bygdas superhelt😂 Anonymkode: a3c36...453
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #65 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er jo du som forveksler disse to begrepene. Hele tråden startet jo med at du er fornærmet over at du tror at kjøper mener at de har mer klasse enn dere? Anonymkode: 4a0b1...dea Åja, nei, det var et spørsmål, ikke en konklusjon. Jeg syntes bare det var morsomt å lese at klassisk og klasse kan virke til å ha samme betydning. Jeg tror slettes ikke at kjøper mente at de er bedre enn oss. Jeg tror de mente at de er kjedeligere. Husk at dette er et diskusjonsforum og at trådstarter ikke nødvendigvis har konkludert, for da hadde vel trådstarter aldri spurt? Jeg var mer ute etter betydningen klassisk og hvordan man bruker ordet klassisk. Anonymkode: 26571...987
amandine Skrevet 19. oktober 2021 #66 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 18.10.2021 den 11.16): Nå siterer du meg feil. Jeg synes det er problematisk at folk kjøper gamle hus for så å gjøre dem moderne. Det handler ikke om hva jeg liker. Jeg liker det meste, i riktig setting. Her kan du se et eksempel: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=229661080 Huset ble solgt for kr 11 300 000 i 2015, og så steg det til kr 27 000 000 i 2017 og nok en gang til kr 35 000 000 (dersom de får det da) i 2021. Hvilken stil har huset? Anonymkode: 26571...987 Huset er klassisk men det er harry og nyrikt innredet. I mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #67 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Bygdas superhelt😂 Anonymkode: a3c36...453 Nå må jeg flire litt. Vi bor ikke i en bygd. Blir man superhelt av å motta en pris? Da finnes det flere supersuperhelter i dette landet ettersom hele 34 personer er tildelt kongens fortjenestemedalje hittil i år. Vernepris er jo ingenting i forhold til noe slik. Anonymkode: 26571...987
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. oktober 2021 #68 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Aldri? Virkelig aldri? Tenk deg litt om.......så finner du nok ut at du har baksnakket andres smak, noe annet tror jeg ikke på med mindre du selv er ganske shabby og ustelt. Du liker sikkert ikke lukta av sauekjøtt heller da? Voldtekt, ja, siden du nevner det: Jeg synes at eksempelet over er voldtekt av bolig. Det synes jeg er problematisk. Men det største problemet er det selvsagt eieren som har, ikke jeg. Anonymkode: 26571...987 Jeg har aldri tenkt så mye over hvordan sauekjøtt lukter, og forstår heller ikke hva det har med baksnakking å gjøre? Tenker du det er naturlig å fortelle andre at «naboen min er skikkelig tulling altså, det lukta sau på kjøkkenet»!? Å sammenligne voldtekt av mennesker med de traumer som følger med, kan på ingen måte sammenlignes med oppussing av hus. Huset får ingen traumer og har ingen formening hverken om det blir pusset opp eller forfaller? Eierens største problem må være at de har mennesker i sin omgangskrets som ikke evner å se at ulik smak i interiør er uproblematisk.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #69 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nå må jeg flire litt. Vi bor ikke i en bygd. Blir man superhelt av å motta en pris? Da finnes det flere supersuperhelter i dette landet ettersom hele 34 personer er tildelt kongens fortjenestemedalje hittil i år. Vernepris er jo ingenting i forhold til noe slik. Anonymkode: 26571...987 Neida. Det var bare behovet du hadde for å ta det med. Det er bo helt irrelevant om du har mottatt en pris eller ikke vel? Anonymkode: a3c36...453
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #70 Skrevet 19. oktober 2021 amandine skrev (1 minutt siden): Huset er klassisk men det er harry og nyrikt innredet. I mine øyne. Enig i at huset er klassisk. Og dermed tilbake til der jeg startet. Er de mer klassiske enn oss som synes det er harry? 😆😆😆 Høyere klasse til og med? 😆😆 Anonymkode: 26571...987
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #71 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Enig i at huset er klassisk. Og dermed tilbake til der jeg startet. Er de mer klassiske enn oss som synes det er harry? 😆😆😆 Høyere klasse til og med? 😆😆 Anonymkode: 26571...987 Dette er ikke sammenlignbart med mindre du viser oss bilder av huset DITT før og etter disse hensynsløse og frekke nye eierne tok over. Anonymkode: 787a4...ac0
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #72 Skrevet 19. oktober 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri tenkt så mye over hvordan sauekjøtt lukter, og forstår heller ikke hva det har med baksnakking å gjøre? Tenker du det er naturlig å fortelle andre at «naboen min er skikkelig tulling altså, det lukta sau på kjøkkenet»!? Å sammenligne voldtekt av mennesker med de traumer som følger med, kan på ingen måte sammenlignes med oppussing av hus. Huset får ingen traumer og har ingen formening hverken om det blir pusset opp eller forfaller? Eierens største problem må være at de har mennesker i sin omgangskrets som ikke evner å se at ulik smak i interiør er uproblematisk. Flere som reagerer på lukta fra fettet av sauen, dermed spurte jeg om det. Dette er en boligtråd, ikke en voldtektstråd! Anonymkode: 26571...987
amandine Skrevet 19. oktober 2021 #73 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Enig i at huset er klassisk. Og dermed tilbake til der jeg startet. Er de mer klassiske enn oss som synes det er harry? 😆😆😆 Høyere klasse til og med? 😆😆 Anonymkode: 26571...987 Jøss.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #74 Skrevet 19. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dette er ikke sammenlignbart med mindre du viser oss bilder av huset DITT før og etter disse hensynsløse og frekke nye eierne tok over. Anonymkode: 787a4...ac0 Å, jeg har ikke bilder av huset dems etter at de overtok altså, så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Jeg har heller aldri kalt dem hensynsløse, ei heller frekke. Jeg har spurt om de var frekke som kalte seg mer klassiske. Jeg har ikke konkludert. For ordens skyld: De er veldig trivelige mennesker 😊 Anonymkode: 26571...987
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2021 #75 Skrevet 19. oktober 2021 amandine skrev (1 minutt siden): Jøss. Ingen humor i kveld? Anonymkode: 26571...987
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå