Gå til innhold

Priser på valper…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt spinnville priser. 

Vi har tenkt og lest oss opp på raser i lang tid. Samtidig satt av penger for å kjøpe en liten valp som er såkalt allergivennlig. Men samtidlige av valpene som er aktuelle ligger jo til dobbel pris av hva de gjorde før corona. Forstår ikke at det er mulig. 
Altfor dyrt med 28-30 000 for en valp.

Markedet må vel snart være mettet og prisene synke?

Anonymkode: 8fba7...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Helt spinnville priser. 

Vi har tenkt og lest oss opp på raser i lang tid. Samtidig satt av penger for å kjøpe en liten valp som er såkalt allergivennlig. Men samtidlige av valpene som er aktuelle ligger jo til dobbel pris av hva de gjorde før corona. Forstår ikke at det er mulig. 
Altfor dyrt med 28-30 000 for en valp.

Markedet må vel snart være mettet og prisene synke?

*samtlige

Skrevet

Jeg håper det, for nå har jo flere og flere begynt å avlive kjæledyrene de skaffet seg under koronaen... Helt forferdelig mentalitet, bruk og kast av liv.

Ser likevel at det er flere som ønsker å sko seg på dette fremdeles, "oppdrettere" som driter i om egen og hannhund er godkjent for avl. Tok dette opp med ei som nå skal sette valper på sin tispe. Jeg trodde hun var noenlunde oppegående, og spurte om hennes tispe og aktuell hannhund var godkjent for avl. Da så hun på meg som et spørsmålstegn og svarte at "nei, men hun stolte faktisk helt på eieren av hannhunden" (en hun ikke kjenner, bare fått kontakt med via nettet, ikke godkjent hannhund, hun visste ikke noe om helsen til denne, kun alder og det eier fortalte). Men det er jo så koooooselig med valper, og så er det jo så fine priser på valper nå, iflg. henne.

Heretter blir det å krysse gaten når jeg ser henne. Heldigvis kun en fjern bekjent, som skal bli enda fjernere.

Var jeg dere, HI, så ville jeg undersøkt om det finnes en hund dere kan overta, som andre er gått lei. Er mange som trenger et nytt og godt hjem nå. Noen venner av meg fikk en utrolig snill hund på den måten. Litt arbeid for å ta igjen en del oppdragelse, men likevel ikke så mye som det ville vært med en valp.

Anonymkode: 594ba...72a

Skrevet

Såkalt allergivennlige hunder er vel som regel en eller annen slags -poo. Husk at dette er bastarder, blandingshunder som egentlig er totalt uforutsigbare. 

Anonymkode: a119c...540

Skrevet

Valper er vel blitt det eneste produktet der lav pris = større sjanse for godt resultat, høy pris = ligg unna, dette produkter holder ikke mål.

Anonymkode: 226a6...268

Skrevet

Ja helt syke priser nå

Anonymkode: c7028...d39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...