Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Hvorfor? Føles som et skritt frem og tilbake. I dag lå jeg til 1730 og gråt siden jeg sto opp. Anonymkode: 34141...19d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Håper du ikke har barn og at du kun har deg selv å ta vare på Anonymkode: 4dc15...f69
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 Hva gjorde du i går? Spiste du mye dårlig mat, drakk du alkohol, spiste mye godterier, eller spiste uregelmessig? Var du ute i dagslys i går? Når la du deg? Var det andre ting som påvirket deg i går? Alt slikt spiller inn på formen, også den psykiske formen. Når man sliter vil det uansett være slik innimellom, at man får noen dårlige dager. Da er det viktig å finne ut hvorfor, der det er en årsak bak (som f.eks. de første tingene jeg nevnte), og så bli bedre fremover på å ta hensyn til hvordan det påvirker psyken. Men uansett vil man ha dårligere dager innimellom, og da gjelder det å akseptere at i dag er dritt, men samtidig gjøre det man kan for at dagen kan bli litt bedre og/eller legge litt tilrette for at morgendagen skal bli litt bedre. Det er fremdeles mye du kan gjøre i dag for å få det bedre. Spis et ordentlig og sunt måltid, ta en dusj, bytt på senga eller vask noen klær - noe som viser deg selv at du tar var på deg selv, uansett hvor lite det er du greier. Og ta kontakt med behandleren i morgen, hvis du ikke har time raskt, i så fall kan du også kontakte legen din. I morgen er en helt ny dag, gjør den bedre. Bare litt bedre enn i dag er en fremgang Anonymkode: ae2f9...f01
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg tror du bare må akseptere at det er sånn det er med psykisk sykdom. Det er ikke som med et vondt kne man kan operere og etterpå er man frisk. Psykisk sykdom er vanskelig å kurere, det blir ikke borte selv om man har et par gode dager. Men ta vare på de gode dagene, husk de også på de dårlige dagene og jobb for å få flere av de gode. Ingen har bare gode dager, ikke psykisk friske heller, så det er ikke et mål egentlig. Men å få flere gode dager er et mål, og det må du jobbe mot. Anonymkode: 37213...a8e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Hva gjorde du i går? Spiste du mye dårlig mat, drakk du alkohol, spiste mye godterier, eller spiste uregelmessig? Var du ute i dagslys i går? Når la du deg? Var det andre ting som påvirket deg i går? Alt slikt spiller inn på formen, også den psykiske formen. Når man sliter vil det uansett være slik innimellom, at man får noen dårlige dager. Da er det viktig å finne ut hvorfor, der det er en årsak bak (som f.eks. de første tingene jeg nevnte), og så bli bedre fremover på å ta hensyn til hvordan det påvirker psyken. Men uansett vil man ha dårligere dager innimellom, og da gjelder det å akseptere at i dag er dritt, men samtidig gjøre det man kan for at dagen kan bli litt bedre og/eller legge litt tilrette for at morgendagen skal bli litt bedre. Det er fremdeles mye du kan gjøre i dag for å få det bedre. Spis et ordentlig og sunt måltid, ta en dusj, bytt på senga eller vask noen klær - noe som viser deg selv at du tar var på deg selv, uansett hvor lite det er du greier. Og ta kontakt med behandleren i morgen, hvis du ikke har time raskt, i så fall kan du også kontakte legen din. I morgen er en helt ny dag, gjør den bedre. Bare litt bedre enn i dag er en fremgang Anonymkode: ae2f9...f01 Jeg gjorde nok en del av de tingene du skrev det. Spiste biff med fløtepoteter og peppersaus og en pose chips. Drakk ikke alkohol. Var ikke i seng før 04. Var ikke på tur og fikk ikke dagslys sånn. Skal gjøre som du tipser om. Dusje og bytte på sengen og spist laks og wok. Følte vel litt jeg rotet vekk en fin værsdag. Var sol her. Arbeidsdag igjen i morgen. Anonymkode: 34141...19d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg tror du bare må akseptere at det er sånn det er med psykisk sykdom. Det er ikke som med et vondt kne man kan operere og etterpå er man frisk. Psykisk sykdom er vanskelig å kurere, det blir ikke borte selv om man har et par gode dager. Men ta vare på de gode dagene, husk de også på de dårlige dagene og jobb for å få flere av de gode. Ingen har bare gode dager, ikke psykisk friske heller, så det er ikke et mål egentlig. Men å få flere gode dager er et mål, og det må du jobbe mot. Anonymkode: 37213...a8e Takk. Ja, prøver på det og fylle med gode ting, men ser jeg klarer ikke det hele tiden. Så blir litt nederlag. Anonymkode: 34141...19d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 Herregud for noe syt. Ta deg sammen! Anonymkode: 9db3f...d18
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Herregud for noe syt. Ta deg sammen! Anonymkode: 9db3f...d18 Synes du bør sette deg ned og lese om psykisk helse, les deg opp om empati med det samme, også prøver du en gang til👍 To ting til, man sparker ikke en som ligger nede og har du ikke noe vettig å si, la det være. Anonymkode: d1b21...7c5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor? Føles som et skritt frem og tilbake. I dag lå jeg til 1730 og gråt siden jeg sto opp. Anonymkode: 34141...19d Å ja... Anonymkode: 97892...7f0
Admin Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 Tråden er ryddet for hets og svar til dette. Admin
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #11 Skrevet 17. oktober 2021 Faste rutiner er tingen. Hopp rett i dusj når du står opp. Gre håret, smør deg inn med hudkrem og bodylotion. Ta på deg litt alrighte klær. Gjør noe du liker. Se på tv, lese, høre på musikk, ett eller annet. Gå en tur hver dag. Prøv å drikke mye vann og spis noen lunde sunt. Viktigst av alt.. Ikke legg deg kl 04. Jeg kjenner meg igjen.. ❤️ Legg deg kl 23 noen dager etter hverandre. Du kommer til å merke STOOOOR forskjell! Begynn med søvnen. ❤️❤️Legg deg og stå opp til samme tid hver dag. Man kan ikke snu alt på én dag. Begynn med søvnen. Etterhvert pusteøvelser. Hjelper faktisk. ❤️ Anonymkode: b2a9c...b84
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #12 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvorfor? Føles som et skritt frem og tilbake. I dag lå jeg til 1730 og gråt siden jeg sto opp. Anonymkode: 34141...19d Det kommer bedre dager kjære deg ❤️ Anonymkode: 77e02...49b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #13 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Faste rutiner er tingen. Hopp rett i dusj når du står opp. Gre håret, smør deg inn med hudkrem og bodylotion. Ta på deg litt alrighte klær. Gjør noe du liker. Se på tv, lese, høre på musikk, ett eller annet. Gå en tur hver dag. Prøv å drikke mye vann og spis noen lunde sunt. Viktigst av alt.. Ikke legg deg kl 04. Jeg kjenner meg igjen.. ❤️ Legg deg kl 23 noen dager etter hverandre. Du kommer til å merke STOOOOR forskjell! Begynn med søvnen. ❤️❤️Legg deg og stå opp til samme tid hver dag. Man kan ikke snu alt på én dag. Begynn med søvnen. Etterhvert pusteøvelser. Hjelper faktisk. ❤️ Anonymkode: b2a9c...b84 Tusen takk ❤️ Skal prøve å få rutine på søvnen og ellers prøve det du sier. Takk! Anonymkode: 34141...19d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #14 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det kommer bedre dager kjære deg ❤️ Anonymkode: 77e02...49b Tusen takk ❤️ Håpet det! Anonymkode: 34141...19d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå