Gå til innhold

Gjør meg gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente på snart 11 år.

Hun er så frekk i munnen og trassig som et lite barn. 
Hun gidder ingenting, vil bare sitte på nettbrett/tlf. Har en venn, men er kanskje 1 gang i mnd.med henne. Ellers av tiden dulter hun etter oss.

Jeg har to jenter fra før og de er som natt og dag i forhold til denne jenta.

Jeg prøver å dra henne med på ting ute, oppfordre henne til å spørre de i klassen om å være sammen, men får til svar at de gidder ikke. Hvis hun er slik mot dem også så skjønner jeg det.

Har snakket med lærer, han sier hun er så snill på skolen og følger godt  med.

Jeg holder på å bli gal, jeg er ikke vant til slik oppførsel. De er oppdratt med samme foreldre og er såå forskjellige.

Tips?

Anonymkode: 5939f...ba9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spurt henne hvorfor hun velger å ikke være sammen med andre barn, da?

Kan det være ting du ikke vet, som påvirker henne? Jeg har sett tilfeller hvor barn har blitt mobbet uten å ville innrømme det, bare trekker seg tilbake og påstår at de ikke gidder.

Hvis hun er på mobilen hele tiden, vet du hva hun gjør der? Har hun kontakt med andre via telefonen?

Har hun andre utfordringer?

Tror det er viktig å huske at lik oppdragelse av alle barna ikke nødvendigvis er riktig oppdragelse for hver av dem. Denne jenta di har tydeligvis andre behov som dine to andre ikke har hatt for å greie å fungere sammen med andre.

Jeg ville forsøkt å finne ut hvordan hun egentlig fungerer på skolen, finne ut hvorfor hun trekker seg unna andre. Og så ville jeg forsøkt å få henne inn i helt andre miljøer utenfor skolen, siden hun tydeligvis ikke føler seg helt tilrette blant de hun går sammen med der.

Anonymkode: fd941...ff3

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jente på snart 11 år.

Hun gidder ingenting, vil bare sitte på nettbrett/tlf. Har en venn, men er kanskje 1 gang i mnd.med henne. Ellers av tiden dulter hun etter oss.

Jeg prøver å dra henne med på ting ute, oppfordre henne til å spørre de i klassen om å være sammen, men får til svar at de gidder ikke. Hvis hun er slik mot dem også så skjønner jeg det.

Jeg holder på å bli gal, jeg er ikke vant til slik oppførsel. De er oppdratt med samme foreldre og er såå forskjellige.

Tips?

Det er helt likt hos oss. Jeg blir ikke så frustrert som du, kanskje fordi vi kun har henne, og jeg ikke har opplevd noe annet.

Hun er sjelden frekk mot oss nå, fordi vi satt oss ned og fant ut hva som plaget henne. Snudde det fra å være strenge til å forsøke å være forståelsesfull. Hun har mange vanskelige tanker som hun har hatt behov for å lufte ut. 

Men hun isolerer seg, tar ikke kontakt med de andre, har problemer med å passe inn. Det er vondt for både henne og oss.

Hun er bare annerledes enn de andre, på en måte. Og hun har opplevd myyye utestenging gjennom skolegangen. Så da er det ikke rart at hun ikke gidder mer.

Når hun var mindre møtte hun alle med et stort smil og åpne armer. Nå skuler hun på folk hun ikke kjenner. Hvem er da problemet? Hun eller de andre? 

Anonymkode: bc41e...8c8

Skrevet

Det er godt mulig hun ikke velger å ha bere en venn. Sannsynligheten for at hun blir utestengt, men later som hun steget seg ute selv fordi det er tøft å snakke om er stor

Anonymkode: a011e...36f

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jente på snart 11 år.

Tips?

Begynn med deg selv. Liker ikke måten du snakker om barnet ditt på. Virker som du har lite kunnskap.. Selvfølgelig kan barn være forskjellige,selvom de har samme foreldre. Les deg opp om trygghetssirkelen. Snakk med helsesykepleier. Hjelp barnet ditt, ikke push. Vis forståelse. Ikke tving henne med på ting hun ikke vil. Hva liker HUN å finne på? 

Virker som det er du som problemet. 

Anonymkode: 81a3d...b30

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jente på snart 11 år.

Tips?

Hørt om straff? Ta fra henne goder... 

Anonymkode: 8f43b...f1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja. En 11-åring som isolerer seg og mangler venner.

Løsning: straff ved å fjerne goder.

Dobbel straff der, altså.

Anonymkode: bc41e...8c8

Skrevet

Jeg tvinger ikke henne med på aktiviteter hun ikke vil. Jeg gjør mer enn gjerne ting hun vil, men det blir heller ikke riktig.

Jeg har snakket med henne om hva som plager henne, men det er egentlig ingenting.

Hun sier bare at de andre gidder ikke noe så jeg vet ikke🤷🏼‍♀️Hun har kontakt med noen av de på tlf.

Jeg aner ikke.Hun har snakket med helsesøster også uten at det kom frem noe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 17.10.2021 den 15.30):

Du, middelalderen sendte duepost og vil ha deg tilbake!

Anonymkode: f4048...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...