Gå til innhold

Dilemma om å lage trapp ned til kjelleren eller ikke.🤔

Anbefalte innlegg

Har utleieleilighet i kjeller med bad, stove/kjøkken. Leier ikke ut lenger og bruker plass til oppbevaring og gjesterom/overnatting dersom eldste datter på 12 har overnatting. Spørsmål er om me bør lage trapp ned til stue, ulempen da er at vi mister stueplass. Har kun eit Tv i hus og Tv med Playstation oppe i ei lita loftstue som alle tre barna har på deling. Har planer om å rydde i kjellerstue og gjere det som eit oppholdsrom for unger med venner.Det som er kjedelig slik det er nå er at de må gå ut og inn når det skal brukes 🤔 Fordel når vi blir eldre og kan flytte ned dit sjølv, evt leie ut.

Anonymkode: abfa8...389

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Har utleieleilighet i kjeller med bad, stove/kjøkken. Leier ikke ut lenger og bruker plass til oppbevaring og gjesterom/overnatting dersom eldste datter på 12 har overnatting. Spørsmål er om me bør lage trapp ned til stue, ulempen da er at vi mister stueplass. Har kun eit Tv i hus og Tv med Playstation oppe i ei lita loftstue som alle tre barna har på deling. Har planer om å rydde i kjellerstue og gjere det som eit oppholdsrom for unger med venner.Det som er kjedelig slik det er nå er at de må gå ut og inn når det skal brukes 🤔 Fordel når vi blir eldre og kan flytte ned dit sjølv, evt leie ut.

Ville laget trapp. Du mister stueplass men samtidig får du jo utvidet plass med kjellerstue osv. Kjekt å kunne ha mer boltreplass for hele familien, tenker jeg, og siden du har yngre barn vil dette være noe for mange år fremover. Og inneplass trengs mest om vinteren, og da er det godt å slippe å gå ut og inn.

Anonymkode: 8b521...378

Når barna vokser til er det jo gull med kjeller så jeg ville absolutt satt inn trapp. 

Du kan jo sette inn en trapp det er mulig å lukke inne og sette inn dør på toppen av senere om du ønsker å holde muligheten for utleie åpen.

Anonymkode: 41273...6fc

Ja, men får jo uansett kjellerstue. Forskjellen er at ein må gå ut og inn istedenfor trapp gjennom huset. Fordelen er at eldste får litt meir fred for yngre søsken . Tenker litt på utgiftene og. 🤔

Annonse

Slik du beskriver det ville jeg droppet trapp. En trapp tar mye plass både oppe og nede og det er ikke så mange år til eldste blir så gammel at fet vil være mer stas å ha leilighet i kjelleren enn å fortsette å bo med dere og enda før drt vil det være veldig fint for ungdomen å ha et sted å samles som er adskilt fra resten av familien. Om 6 til 8 år vil familien likevell sansynlig vis bli mindre, mens dere kanskje skal bo der i 30 til 40 år til. Da tenker jeg at det vil være bedre å ha bedre plass både oppe og nedre enn å ha innvendig tilgang til flere rom når ungene flytter ut.

Anonymkode: ef62c...a74

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Slik du beskriver det ville jeg droppet trapp. En trapp tar mye plass både oppe og nede og det er ikke så mange år til eldste blir så gammel at fet vil være mer stas å ha leilighet i kjelleren enn å fortsette å bo med dere og enda før drt vil det være veldig fint for ungdomen å ha et sted å samles som er adskilt fra resten av familien. Om 6 til 8 år vil familien likevell sansynlig vis bli mindre, mens dere kanskje skal bo der i 30 til 40 år til. Da tenker jeg at det vil være bedre å ha bedre plass både oppe og nedre enn å ha innvendig tilgang til flere rom når ungene flytter ut.

Anonymkode: ef62c...a74

Ja, det er det jeg og egentlig tenker 🤔og sikkert kanskje bare stas å ha utvendig inngang slik at 12 åringen og venner kan få mer privatliv. Små brødrene krever en del ekstra og i forhold til at de er aktive (ADHD).

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er det jeg og egentlig tenker 🤔og sikkert kanskje bare stas å ha utvendig inngang slik at 12 åringen og venner kan få mer privatliv. Små brødrene krever en del ekstra og i forhold til at de er aktive (ADHD).

Da ville jeg satt inn en trapp med dør, en litt bratt kjellertrapp med dør øverst.

Plutselig er disse aktive adhd guttene også store nok til å være i kjelleren med venner, og da er det greit å ha litt kontroll altså.

Jeg har fire barn selv, og en kjeller med stue, bad, soverom og egen inngang. Utrolig mye brukt de siste 10 årene, men jeg synes det er veldig greit å ha trapp ned dit både for å gå ned å sjekke rydding og vasking der og for å rett og slett ha de litt "nærmere".

Jeg har aldri snust der nede når de har venner på besøk, men mine to eldste flyttet ned der når de begynte på ungdomsskolen, og kommer opp for å spise, melde fra når de kommer og går osv. Trappa blir brukt flere ganger om dagen.

Vi har en litt bratt kjellertrapp med dør på toppen.

Siden det er kjøkken og bad der nede, hadde jeg ikke giddi å satt inn trapp. Jeg har trapp, og synes det er veldig kjekt. Men vet ikke om jeg hadde orket å gjøre noe med det. 

Anonymkode: d3e92...fd7

prekæs skrev (16 minutter siden):

Hadde ikke satt inn trapp. Tiden går fort altså og plutselig "trenger" datter en liten leilighet hun kan ha besøk i, uten at du får "rennet" av folk gjennom stua.

Man fjerner jo ikke inngangsdøra nede selv om man setter inn trapp...

Vi ha begge deler, og gjestene til ungene går selvfølgelig inn nede.

Jeg ville satt inn trapp. Dine barn er fortsatt barn, men du vet ikke hvordan de blir som 16 åringer, eller 18-åringer… Det KAN være veldig greit at de IKKE har en helt adskilt leilighet å oppholde seg i. Og hvis du skulle være så uheldig at det da blir tanken, så kommer det nok ikke til å bli like lett å få satt inn den trappa da, som det er å gjøre det nå.

Anonymkode: e1111...fc5

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville satt inn trapp. Dine barn er fortsatt barn, men du vet ikke hvordan de blir som 16 åringer, eller 18-åringer… Det KAN være veldig greit at de IKKE har en helt adskilt leilighet å oppholde seg i. Og hvis du skulle være så uheldig at det da blir tanken, så kommer det nok ikke til å bli like lett å få satt inn den trappa da, som det er å gjøre det nå.

Anonymkode: e1111...fc5

Her flytter de fleste vekk for å gå på skule som 15/16 åringer fordi det ikke er mange alternativ i forhold til VGS her. Enten på internatskoler eller på hybel 🤔  HI

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Her flytter de fleste vekk for å gå på skule som 15/16 åringer fordi det ikke er mange alternativ i forhold til VGS her. Enten på internatskoler eller på hybel 🤔  HI

Kommer selvsagt heim forhåpentligvis de fleste helger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...