Gå til innhold

Har du arvemøbler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det uvanlig å ha arvet møbler? Jeg har et skatoll og en kiste og en gyllenlærstol, samt en liten og nett gammel salong, alt nedarvet i familien. Noen som var på besøk i går syntes det var så spesielt, men jeg trodde ikke det?

Anonymkode: 36959...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. 

Anonymkode: 9a0d0...756

Skrevet

Jeg har to stoler, krakk og ett bord, men har de ikke fremme. Nå står de på loftet til min mor. Jeg må pusse de opp, eller de må få nye stolseter. Begynte engang, men fant ut at det er noe jeg må ha mere tid på siden det ikke bare er å skifte stoffet. Når jeg skal gjøre det skal jeg gjøre det skikkelig.

Har endel ting og tang som jeg både bruker i hverdagen og har til pynt. 

Har ett maleri farmor laget, det blir det alltid spm om når noen nye kommer inn. Virker det som er unormalt å ha ett stort arvet maleri på veggen. 

Anonymkode: 6f8b2...f85

Skrevet

Vi har noen arvede møbler, noen loppisfunn, litt ikea og Møbelringen, og noen få designmøbler. Aldri fått kommentarer på noe av dette. 

Anonymkode: e7972...cb1

Skrevet

Vi har en mix av alt mulig: noen virkelig gamle «snirklete» arvemøbler, noen slitte arvemøbler andre neppe ville sett noen verdi i, litt IKEA (også her litt nytt og litt gammelt), noen hjemmesnekrede greier og noen få dyre designermøbler/lamper. Funker helt utmerket og har aldri fått kommentarer på det. 

Anonymkode: e7351...d1e

Skrevet

Har to gamle skjenker. Et hjemmelaget bord, litt nytt, ikea, bohus osv i skjønn forening. Hva andre synes om det er meg knekkende likegyldig. De bor ikke her.

Anonymkode: 87bea...216

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det uvanlig å ha arvet møbler? Jeg har et skatoll og en kiste og en gyllenlærstol, samt en liten og nett gammel salong, alt nedarvet i familien. Noen som var på besøk i går syntes det var så spesielt, men jeg trodde ikke det?

Anonymkode: 36959...de5

Kanskje de bare syns det var spesielt på en positiv måte :) Er rart med det, når hjemmene ser nesten like ut, alle tror de har oppfunnet kruttet, så ser de plutselig at gjenbruk kan være kult det og.

Har mer gjenbruk enn nytt, noe er arv, noe kjøpt på impuls og sitter bare å venter på at jeg skal bli trendy igjen, noe jeg er med jevne mellomrom.

Skrevet

Eg har kjøpt sofaen ny. Spisebord og stolar og salongbord brukt. Resten har eg arva (evt forbarma meg over) er ikkje nokon som reagerer på det. 

Anonymkode: 46442...8d9

Skrevet

Omtrent halvparten av møblene våre ee arvede og ca 1/4 kjøpt på loppemarked eller laget selv.

Anonymkode: 203dd...eb9

Skrevet

Her er også en salig blanding av nytt og gammelt, kjøpt og arvet, billig og dyrt.

Jeg personlig synes de nye minimalistiske hjemmene er veldig upersonlige, jeg ønsker litt mer sjel og sjarm i mitt hjem.

Av arvet har vi et "snirkelbord", et lite settebord med mye snirkler og utskjæringer i foten. Et lite bord med fliser på toppen, står ved siden av sofaen. Aner ikke hvor gammelt det er, men arvet det etter bestemor. En 70 tallskommode, i eik, sånne møbler er jo veldig populære. Også har vi et gammelt antikt skap, men det er kjøpt.

Har også et par eldgamle malerier, litt nyere rammer, men selve maleriet er gammelt.

Anonymkode: f9b62...85f

Skrevet

Vi har et salongbord, en kiste og en kommode som er arvet - alle i jugendstil. I tillegg har vi fire spisestuestoler som jeg fikk for over 20 år siden, da var de allerede 20 år, disse har vi pusset opp så de passer resten. Har også noe arvet kunst på veggene. Ellers er det møbler som er alt fra 20 år gamle til i dag, fra ulike forhandlere. En god mix som passer sammen (synes vi) 

Skrevet

Vil tippe ar cirka halvparten av møblene våre er enten arvet eller kjøpt brukt. Synes gamle møbler gir en helt annen sjel og stemning  til boligen.

Anonymkode: af323...198

Skrevet

Vi har en stor kiste fra 1700-tallet. Super til oppbevaring av dyner o.l. 

Anonymkode: a2eeb...fc1

Skrevet

Arvet skatoll, designstol fra femtitallet (skikkelig dyr sak) og en gyngestol. Så har vi en brisk fra 1800-etellerannet som vi har kjøpt. Liker gamle møbler med historie. 

Anonymkode: e276a...dd4

Skrevet

Har et digert hjørneskap, skjenk og vogge, som min manns oldefar laget rundt 1880. Og så har vi ei kiste som har tilhørt min oldemor. Har også mye annet som er godt over 100 år, som f.eks eggeglass etter min ene oldemor, og en duk etter en annen. 

Anonymkode: b453a...e2c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har et digert hjørneskap, skjenk og vogge, som min manns oldefar laget rundt 1880. Og så har vi ei kiste som har tilhørt min oldemor. Har også mye annet som er godt over 100 år, som f.eks eggeglass etter min ene oldemor, og en duk etter en annen. 

Anonymkode: b453a...e2c

Aaaaah. Vi har også en vugge fra 1870. Glemt den. 😊

Anonymkode: e276a...dd4

Skrevet

Nei, men det er fordi det ikke er min type smak på interiør. 

Anonymkode: 05c8c...c57

Skrevet

Ja. Bondemøbler fra den ene siden, og bymøbler (mahogni) fra den andre. Kombinert med noe nytt gir det en personlig og hyggelig enhet.

Anonymkode: e1ed2...05c

Skrevet

Ja, vi har teak tv-benk og en femtitallsstol fra mormor, et teakskrivebord fra broren min, en gammel kommode etter noen andre i familien på soverommet. Og et speil. 

Synes det er fint med en blanding, jeg. Blir ofte så pregløst hvis alt er nytt. 

Skrevet

Vi har litt teak som vi har arvet fra familien, og litt som vi har arvet (eller kjøpt, da) på Finn. Syns det er hyggelig å ha skapet til oldemor, og hyggelig å ha skjenken til noen andres oldemor. 

Anonymkode: 53788...340

Skrevet

Vi har diverse arvet, noen småmøbler, bilder og et fint, gammelt gulvteppe. Eller, det er kanskje ikke fint, men det var mormors store stolthet, og det holder for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...