Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg tror på Jesus og har gjort det fra jeg var liten. Men uansett hvilket kristent miljø jeg har vært borte i så er de ikke inkluderende. Jeg snakker aldri om min tro til noen. Er heller ikke hverken skinnhellig og jammen kan det komme noen gloser hvis jeg stanger hodet i et skap eller jeg er sint. Men jeg er snill. Hvis jeg ser noen som trenger hjelp, så hjelper jeg. Jeg ber hver kveld før jeg sovner- ikke for meg, men for de jeg vet har det vanskelig og vondt. Jeg tror på at et åpent hjerte er viktig. Jeg går hverken i kirke eller menighet. Men jeg har vært med på ulike tilstelninger som er arrangert av kristne miljøer. Felles er at de er smilende og greie- men å inkludere andre fullt ut har jeg til gode å oppleve. Kjenner jeg er lei meg og skuffet. Tror jeg har oppsøkt kristne miljøer for aller siste gang.. Anonymkode: e7148...72b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Mitt inntrykk er at det er store forskjeller på hvor inkluderende de er, og at menigheter/miljøer enkelte steder kan være håpløse, mens samme type menighet/miljø et annet sted kan være helt fantastisk. Kjenner personer som er blitt eskludert fra ulike trosmiljøer og fryst ut (så mye for den nestekjærligheten...) uten egentlig god grunn. Men kjenner også personer som er blitt inkludert på veldig fine måter i miljøet og hvor man forstår at det er oppriktig interesse og omtanke for andre. Så vet jeg også om et par tilfeller hvor menigheter tilsynelatende har inkludert nye medlemmer fullt ut, mens det egentlig har dreid seg om personer i veldig sårbare livssituasjoner som har blitt påvirket til å "bli kristen", og at inkluderingen bare gjelder så lenge personene gjør som forventes av dem og tror "riktig". Det siste synes jeg er skummelt. Jeg oppsøkte tidligere i år en menighet i en helt spesiell situasjon, jeg var åpen om at jeg ikke tilhører deres tro, men at jeg den dagen trengte å komme dit. Måten jeg ble møtt på der var helt fantastisk, en utrolig hjertevarme, og helt tydelig at det var ærlig ment. Så det er store forskjeller der ute. Jeg har funnet ut at jeg ikke helt passer inn i noen trosmiljø, selv om jeg har min tro. Men jeg har hatt mange utrolig givende samtaler med personer fra ulike trosmiljøer, og det synes jeg er spennende. Jeg kan føle meg like nær Gud i naturen som i en kirke, alt til sin tid. Hold på din tro når den er viktig for deg. Men du må ikke høre til et bestemt trosmiljø. Anonymkode: fd609...026
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Altså ganske likt de aller fleste miljøer da. Anonymkode: 08e61...f57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå