Gå til innhold

Er det noen psykologer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dette kan være sosial angst... jeg er hele tiden livredd for at mennesker rundt meg (familie, venner og kollegaer) skal oppdage at jeg er en idiot! Dette tærer på meg. Jeg får angst når noen kommer å vil prate med meg. Jeg klarer ikke å konsentrere meg 😢😢😢😢

Anonymkode: e2388...32a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo egentlig ikke lov å svare som fagperson her, men prøver meg. Ja, jeg er psykolog, og ja, dette kan være sosial angst. Er det nyoppstått? Holder det deg unna vanlig aktivitet? Hvis det er snakk om en endring, og særlig hvis det hindrer deg i å gjøre ting du ellers behersker, synes jeg du skal oppsøke hjelp. Selve ubehaget og de negative selvinstruksjonene er jo ikke farlig på noe vis, men selvfølgelig krevende for deg.

Anonymkode: 7504c...ef8

Skrevet

Jeg har det også sånn. Mest pga at jeg stammer. Gjør ikke det bestandig men når jeg blir usikker. Er derfor redd når noen jeg ikke kjenner veldig godt begynner å prate med meg 

Anonymkode: c0bdb...8a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det er jo egentlig ikke lov å svare som fagperson her, men prøver meg. Ja, jeg er psykolog, og ja, dette kan være sosial angst. Er det nyoppstått? Holder det deg unna vanlig aktivitet? Hvis det er snakk om en endring, og særlig hvis det hindrer deg i å gjøre ting du ellers behersker, synes jeg du skal oppsøke hjelp. Selve ubehaget og de negative selvinstruksjonene er jo ikke farlig på noe vis, men selvfølgelig krevende for deg.

Anonymkode: 7504c...ef8

Tusen takk for svar ❤ jeg har hatt det sånn de siste årene. Det er svært ubehagelig pga folk merker det! Folk begynner å lure på meg pga de ser tydeligvis at jeg forandrer meg i fjeset 😢😢 ja, bør kanskje nevne det for legen. Men det er så pinlig. Og jeg er hele tiden redd for at jeg ikke klarer å oppføre meg 😢 takk for svar forresten 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg har det også sånn. Mest pga at jeg stammer. Gjør ikke det bestandig men når jeg blir usikker. Er derfor redd når noen jeg ikke kjenner veldig godt begynner å prate med meg 

Anonymkode: c0bdb...8a9

Da kan jeg forstå det. Føler med deg ❤

Skrevet

https://www.kognitiv.no/psykisk-helse/ulike-lidelser/angstlidelser/sosial-angstlidelse/ Det kan være det ja. Du kan jo se filmen Tankens kraft her. Det ligger også et selvhjelpsopplegg nederst :) De fleste kommuner har tilbud om kommunepsykolog eller rask psykisk helsehjelp. Kanskje det er et lavterskeltilbud der du bor? Sosial angst er en av de vanligste angstlidelsene. Legen din har garantert vært borti det før. Lykke til 😊

Anonymkode: 32925...839

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

https://www.kognitiv.no/psykisk-helse/ulike-lidelser/angstlidelser/sosial-angstlidelse/ Det kan være det ja. Du kan jo se filmen Tankens kraft her. Det ligger også et selvhjelpsopplegg nederst :) De fleste kommuner har tilbud om kommunepsykolog eller rask psykisk helsehjelp. Kanskje det er et lavterskeltilbud der du bor? Sosial angst er en av de vanligste angstlidelsene. Legen din har garantert vært borti det før. Lykke til 😊

Anonymkode: 32925...839

Du aner ikke hvor godt det er å høre at det er vanlig. Det betyr at jeg er normal ❤ det gjør meg lettet og glad. Tusen takk for link

Skrevet

Redd for at de skal oppdage at du er en idiot?  Hvorfor mener du at du er en idiot?

Anonymkode: 2ca77...8be

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Redd for at de skal oppdage at du er en idiot?  Hvorfor mener du at du er en idiot?

Det er ikke reelt, det er angsten som gir slike tanker.

Anonymkode: d04bb...fac

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke reelt, det er angsten som gir slike tanker.

Jeg mener at jeg ikke er en idiot i utgangspunktet. Men føler at jeg fremstår som en idiot 😢

Skrevet

HI; du er fullstendig og helt normal. Frykten for å bli avslørt for noe en ikke er er det mange av oss som kjenner på. Dette er et helt vanlig fenomen i psykologien. Stor klem til deg!!

Anonymkode: cd3b1...b0a

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

HI; du er fullstendig og helt normal. Frykten for å bli avslørt for noe en ikke er er det mange av oss som kjenner på. Dette er et helt vanlig fenomen i psykologien. Stor klem til deg!!

Anonymkode: cd3b1...b0a

Å kjære deg. Tusen takk for klemmen. Det varmet 💕❤ klem tilbake 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...