Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Sparer/samler dere utstyr til barn som flytter hjemmefra, evt samler de selv? Det husker jeg vi gjorde, og jeg har fremdeles mye av det jeg samlet den gang og gledet meg til å kunne bruke. Nå er det sønn som teller ned til han flytter og vurderer hva han ønsker seg av ting vi har (det er mye han godt kan ta), og hva man trenger, og ønsker seg sengetøysett og oldemors hverdagsservise til jul (hun tilbyr, altså, ham tømmer ikke skapene hennes 😀).. Han ble inspirert av hvor fint søstrene fikk det da de flytta med ting de selv hadde valgt ) Anonymkode: 5e861...4dd
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Mine er så små enda at jeg ikke har tenkt noe på det. Men jeg husker at da jeg flyttet hjemmefra så fikk jeg med diverse mamma hadde i skapene fra før, var jo ikke stort jeg trengte alene. Noen kasseroller par fat, noen kopper osv Anonymkode: fb23d...85e
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg sparte selv. Det samme gjør mine barn. Aner ikke hvorfor, men fra vi konfirmeres, så begynner vi å samle på servise, bestikk, gardiner, sengetøy osv. hadde alt jeg trengte den dagen jeg flyttet ut som 19-åring Anonymkode: cef1f...115
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 De har noen ting, særlig den ene har en del kjøkkenutstyr og møbler som passer i et voksent hjem, men de sparer ikke utstyr systematisk, bare penger. Anonymkode: 1bc55...035
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 De to eldste her er gutter, og ikke spesielt interessert i å spare på sånt... Eldste har flyttet hjemmefra og han hadde spart en del penger så da han flyttet ble det et par turer på Ikea for å handle inn. Han fikk en ganske stor verktøykoffert av oss i utflytningsgave da, og det kommer nestemann også til å få. Greit å ha alt fra water til skrutrekker og hammer liksom. Anonymkode: 32d5d...c2c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 Mine barn har ikke vært interessert i å samle eller raide våre skap. Jeg tok dem med en tur på Ikea og utstyrte dem med alt grunnleggende da de flyttet hjemmefra. Det er mye mamma vet at man trenger som en tyveåring ikke kommer på Anonymkode: 71e83...0c9
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #7 Skrevet 16. oktober 2021 Nei, ingen av mine gjør det. Det gjorde ikke jeg heller. Eldste har akkurat flyttet på hybel. Bortsett fra egne ting, sengetøy og noen håndklær var det ikke mye han trengte. Da flyttet hjemmefra flyttet jeg inn en delvis møblert hybel. Jeg husker jeg fikk med meg litt service, tok med meg sengetøy og håndklær og var på knea og kjøpe et par kjeler og bestikk. Det er virkelig ikke mye en person trenger når man lytter hjemmefra første gang. De færreste flytter i stor leilighet som skal møbleres, trenger service til store middagsselskaper eller trenger bøttevis med gardiner, sengetøy og håndklær. Anonymkode: cd230...d8e
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #8 Skrevet 16. oktober 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Nei, ingen av mine gjør det. Det gjorde ikke jeg heller. Eldste har akkurat flyttet på hybel. Bortsett fra egne ting, sengetøy og noen håndklær var det ikke mye han trengte. Da flyttet hjemmefra flyttet jeg inn en delvis møblert hybel. Jeg husker jeg fikk med meg litt service, tok med meg sengetøy og håndklær og var på knea og kjøpe et par kjeler og bestikk. Det er virkelig ikke mye en person trenger når man lytter hjemmefra første gang. De færreste flytter i stor leilighet som skal møbleres, trenger service til store middagsselskaper eller trenger bøttevis med gardiner, sengetøy og håndklær. Anonymkode: cd230...d8e Hehe, tror du blander service og servise litt her Anonymkode: 32d5d...c2c
It's all about me Skrevet 16. oktober 2021 #9 Skrevet 16. oktober 2021 Begynte å spare et par-tre år før og hadde alt det nødvendige jeg trengte av småting da jeg flyttet.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #10 Skrevet 16. oktober 2021 Nei, verken jeg da jeg bodde hjemme eller de eldste på 17 og 19 år som skal flytte ut neste år. Vi kommer til å kjøpe det de måtte trenge. Anonymkode: 78f6a...d52
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #11 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg og min søster gjorde det, for å si det slik så har vi alt for mye av ting som ikke brukes. Så jeg har sagt til mine barn at de ikke bør kjøpe og lagre opp mye før de skal flytte ut. De vet vi har servise, glass osv de kan ta på loftet. De har fått velge ett service fra farmor/oldemor så penservise har de. Jeg har sagt at de bør ønske seg skikkelige kjeler og slike litt dyre ting i gaver fra de som ønsker å gi de slik til jul og bursdag. Glass, servise osv er hyggelig å kjøpe slik at det passer litt inn i stilen deres når de flytter ut. Hva de syns var pent når de var 15år har ofte endret seg når de flytter ut. Såfremt til de har kommet inn kan de raide eskene mine på loftet, er mye der som jeg liker men ikke har plass til i skapene her vi bor nå. Litt av gleden å flytte ut er å handle slike ting også, men greit å slippe de dyre tingene som kjeler feks. Anonymkode: 5f951...e01
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #12 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg gjorde ikke det og det gjør ikke mine barn heller Anonymkode: bb15e...9a7
Nyttårs barn Skrevet 16. oktober 2021 #13 Skrevet 16. oktober 2021 Når jeg flyttet ut var vi en tur innom Ikea husker jeg og kjøpte litt nødvendigheter. Synes det er en uting å spare opp masse greier, ofte endrer smaken seg ganske så mye også og de skal kanskje bo i kollektiv eller med samboer. Tenker jeg kommer til å hjelpe til der og da om de trenger ting. Min mamma kjøpte inn komfyr og kjøleskap når jeg kjøpte min første leilighet og det satte jeg stor pris på.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #14 Skrevet 16. oktober 2021 Da jeg flyttet ut, fikk jeg ikke med meg noe annet, enn mine klær. Men så hadde vi et elendig forhold. Jeg er dessverre alene og ufør, så jeg har ikke mulighet til å hjelpe. Men de kan jo ta med seg det de har på rommene sine, så de har jo seng, hyller, pult, kommode, TV, dyne og puter. Og de vil få med sengetøy, håndklær og litt kjøkkenutstyr. Her er eldste 20 år, og bor hjemme, og får bo gratis, men kjøper mye av sin egen mat. Sånn så hun kan spare opp til hun skal flytte ut. Hun har planer om det til sommeren. Og den dagen de flytter hjelper jeg selvfølgelig med kjøring og bæring. Anonymkode: 95372...e21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå