Gå til innhold

Dere som tar med hunden på jobb der det også jobber andre mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

The benefits for both companies and employees

Several studies and research have shown that dogs offer social support, are able to reduce stress, increase cognitive abilities and social interaction and counteract depression and anxiety in people. Not only do the owners benefit from this, but also non-dog owners who share their work environment with the dogs of their colleagues and ultimately also the companies themselves. The reason is obvious: work-related stress can decrease concentration and work motivation, create a tense work environment, reduce the work performance of employees and lead to burnout and increased absenteeism/sick leave. In contrast, the presence of a dog in the office can bring significant benefits to the health and performance of employees, which could help to increase productivity and the efficiency of many companies. 

Anonymkode: 2a235...7f7

Legg ved en link til dette, hvis ikke vil det bli slettet!

Ikke lov å legge ut slikt uten en link iflg. forumreglene.

Anonymkode: 6cf76...5be

Fortsetter under...

Skrevet

For meg kommer det an på hunden (og eier). Er den stille og rolig er det ok at den ligger under pulten til eier, selv om jeg i utgangspunktet er livredd dyr generelt. Er den vilter og krever mye av eier er det ikke ok. Har opplevd begge deler. 

Gjelder for så vidt barn på arbeidsplassen også. Du har de som sitter stille og tegner/leker og ser søt ut og som du knapt merker er der. Så har du de som løper rundt og herjer og hyler, og maser hull i hodet på alle på kontoret. 

Anonymkode: 26d66...8c1

Skrevet

Jeg er ikke hverken redd eller allergisk mot hund. Men jeg KLARER ikke lukten! Og dere hundeeiere kan si alt dere makter at deres hunder ikke lukter, at dere vasker og steller deres hunder, det er bare de som ikke er nøye med hygienen som lukter. - Jeg har ALDRI!! møtt en hund som ikke har luktet! Og jeg klarer det bare ikke, jeg vrenges og brekker meg av lukten! Og jeg kjenner den på LANG avstand! 

Så hadde noen insistert på å drasse disse udyrene på min jobb, så hadde faktisk min hverdag blitt helt uholdbar! Uansett hvor rolig hunden var...

Anonymkode: 6408d...27e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke hverken redd eller allergisk mot hund. Men jeg KLARER ikke lukten! Og dere hundeeiere kan si alt dere makter at deres hunder ikke lukter, at dere vasker og steller deres hunder, det er bare de som ikke er nøye med hygienen som lukter. - Jeg har ALDRI!! møtt en hund som ikke har luktet! Og jeg klarer det bare ikke, jeg vrenges og brekker meg av lukten! Og jeg kjenner den på LANG avstand! 

Så hadde noen insistert på å drasse disse udyrene på min jobb, så hadde faktisk min hverdag blitt helt uholdbar! Uansett hvor rolig hunden var...

Du trenger psykolog.

Anonymkode: 952c2...35e

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du trenger psykolog.

Anonymkode: 952c2...35e

Pga luktesans? Jojo, kan jo prøve å snakke den bort.. 

Helt sikker på det er ting her i livet du ikke takler du også, som du ville satt pris på å ikke bli utsatt for på jobb, mot din vilje, hver dag. 

Kan ikke skjønne det skal være så vanskelig å skjønne at vi mennesker er forskjellige.  Letteste ting i verden er jo å la hunden være igjen hjemme,  ikke prakke den på alle andre. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...