prekæs Skrevet 16. oktober 2021 #26 Skrevet 16. oktober 2021 Hunder og unger har ingenting på arbeidsplasser å gjøre. De er i veien og tar tar tid, tid man har betalt for å gjøre en jobb.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #27 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg skulle også ønske at folk ikke tok med hunden sin på jobb. Har opplevd det flere ganger, og jeg er allergisk (og litt redd enkelte hunder). Ingen hadde spurt folk om det var ok, og jeg har aldri sagt noe fordi jeg vet jeg ville blitt uglesett som «sutrekjerring». Anonymkode: 08f43...ce4
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #28 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Allergi må man ta hensyn til. Hvis man er redd får man bare ta seg sammen. Er så lei folk som vil bli tatt hensyn til fordi de er redd hund. Jeg er redd fremmede menn i mørket. Skal noen ta hensyn til det liksom? Anonymkode: 77667...ff6 Men blir du ofte utsatt for fremmede menn i mørket på jobb? Hvis ikke så kan det ikke sammenlignes. Jobber man en plass der det i utgangspunktet ikke skal være hund, så må man kunne dra på jobb uten å bli utsatt for frykten sin på jobb. Hvem skal det tas mest hensyn til? En ansatt eller hunden til en ansatt? Anonymkode: f459f...b9d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #29 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 15.10.2021 den 22.40): Er du hi? Anonymkode: 7b1dc...3c6 Nei, hvorfor tror du det? Anonymkode: 74ab8...16d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #30 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Men blir du ofte utsatt for fremmede menn i mørket på jobb? Hvis ikke så kan det ikke sammenlignes. Jobber man en plass der det i utgangspunktet ikke skal være hund, så må man kunne dra på jobb uten å bli utsatt for frykten sin på jobb. Hvem skal det tas mest hensyn til? En ansatt eller hunden til en ansatt? Anonymkode: f459f...b9d Hvem bestemmer at det i utgangspunktet ikke skal være hund der da? Hvorfor skal akkurat den ansatte bli tatt hensyn til pga en irrasjonell frykt? Anonymkode: 77667...ff6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #31 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Hvem bestemmer at det i utgangspunktet ikke skal være hund der da? Hvorfor skal akkurat den ansatte bli tatt hensyn til pga en irrasjonell frykt? Anonymkode: 77667...ff6 Tar du heller ikke hensyn til folk med angst eller ptsd? Det er ikke så viktig bare noen får ta med en hund på jobb? Frykt er ikke rasjonelt uansett, men i øyeblikket det skjer er det helt reelt uansett hvor irrasjonelt noen mener det er Anonymkode: b6fb4...eb4
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #32 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hvem bestemmer at det i utgangspunktet ikke skal være hund der da? Hvorfor skal akkurat den ansatte bli tatt hensyn til pga en irrasjonell frykt? Anonymkode: 77667...ff6 Det vil jo være naturlig at leder, eventuelt at kjeden har en policy på dette. Og den ansatte burde bli tatt hensyn til i større grad enn en hund, da den ansatte er der for å gjøre en jobb. Det å sette en hund høyere enn sine ansatte/medarbeidere, da er man ikke videre god på å være hensynsfull og snill med andre. Og etter din logikk, så kan jo for eksempel jeg som jobber i barnehage bare ta med meg hund på jobb da. De små barna som kanskje er redd hund har jo tross alt bare en irrasjonell frykt. Jeg har ikke problemer med hund eller at noen har med hund på jobb, men jeg mener at på en arbeidsplass så burde hensynet til ansatte (og eventuelle kunder/brukere) komme før en hund. Det er ikke en rett å få ha med seg hunden sin overalt, og dette er noe de som skaffer seg hund på ta med i vurderingen før de skaffer seg hund. De kan ikke tvinge hunden på alle andre, da det faktisk er mange som er redd. Og vil heller ikke kalle det en irrasjonell frykt, da det skjer en del ulykker i løpet av et år involvert med hund. Ikke lenge siden det var et dødsfall, og selv om voksne sjeldent blir alvorlig skadet så er det hunder som angriper mennesker. Som regel fremstår det for eieren som helt uforståelig, for hunden er jo egentlig verdens snilleste. Anonymkode: f459f...b9d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #33 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Hvem bestemmer at det i utgangspunktet ikke skal være hund der da? Hvorfor skal akkurat den ansatte bli tatt hensyn til pga en irrasjonell frykt? Anonymkode: 77667...ff6 Det er forskjell på privatliv og arbeidsplass. På jobb skal du stå 100% til disposisjon for jobben uten private ting som hefter deg eller andre. En hund, gris eller slange, store religiøse sumboler eller et musikkanlegg på fullt vil føles problematisk for andre du møter på jobb og vil ofte virke distraherende, både på deg og andre. Allergi, redsel, ekstraarbeid med renhold ol kommer i tillegg. Anonymkode: 74ab8...16d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #34 Skrevet 17. oktober 2021 En hund har ingenting på en arbeidsplass å gjøre! Jeg er helt enig med hi ! Jeg er redd og klarer ikke å konsentrere meg på jobb når andre plutselig har med seg hunden sin og den att på til går løs.... Anonymkode: 6e312...047
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #35 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er forskjell på privatliv og arbeidsplass. På jobb skal du stå 100% til disposisjon for jobben uten private ting som hefter deg eller andre. En hund, gris eller slange, store religiøse sumboler eller et musikkanlegg på fullt vil føles problematisk for andre du møter på jobb og vil ofte virke distraherende, både på deg og andre. Allergi, redsel, ekstraarbeid med renhold ol kommer i tillegg. Anonymkode: 74ab8...16d Da burde det være en like stor selvfølge at ingen som røyker får røyke i arbeidstiden, for det stjeler ofte mye av arbeidstiden deres. De skal bare ta seg en kjapp røyk, og så blir det så sosialt og koselig... Hund på arbeidsplassen er ikke et problem hvis ingen er allergiske eller har stor frykt for hund, samt at det ikke vil påvirke personer som er viktige for bedriften ellers. Vel og merke, hvis hunden - og eier - er noenlunde veloppdragen. Hvis ikke kan det jo bli slitsomt for alle rundt, og også ta for mye av hundeeiers arbeidstid. Det å tørke av hundens bein/mage hvis den er veldig våt og skitten, det er jo like selvsagt på jobb som hjemme, så så mye mer ekstra renhold blir det ikke hvis hunden har en fast liggeplass på jobb og holder seg der. Hund på jobb kan også ha mange positive effekter. Der man tillater en valp på jobb i en overgangsfase, inntil valpen er stor nok til å være alene hjemme, der opplever mange at miljøet blir bedre, det kan dempe stress og gjøre at folk kommuniserer mer positivt. Fra et arbeidsgivers perspektiv så er det bra å ha ansatte som tar vare på helsen sin, og det å ha hund gjør at man ofte er i mer aktivitet i løpet av dagen, er mindre stresset og har bedre helse, enn de som er mindre aktive og mer stresset. Det å være smidig i en overgang hvor en valp trenger tilpasning, det kan absolutt være til arbeidsgivers beste også. Minner om at allergi eller stor frykt mot hund, eller andre forhold på arbeidsplassen som vanskeliggjør det å ha hund der, utelukker at man tar med en hund på jobb. De fleste har ikke noe behov for å ta med hunden på jobb heller, så det er tross alt et lite problem. (Om det skulle være viktig - jeg har ikke hatt og har ikke hund selv, og heller ingen planer om å skaffe meg en.) Anonymkode: 6cf76...5be
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #36 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 15.10.2021 den 20.59): SLUTT med det. Det er ikke greit. Anonymkode: 8ce9d...8b4 Ja, det er jo helt bak mål... Seriøst ment. Anonymkode: 7d67c...6b3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #37 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Anonym bruker skrev (På 15.10.2021 den 20.59): SLUTT med det. Det er ikke greit. Anonymkode: 8ce9d...8b4 Ja, det er jo helt bak mål... Seriøst ment. Enig Anonymkode: 6e312...047
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #38 Skrevet 17. oktober 2021 Er alle andre dyr greit også? Kan jeg ta med katten? Ilder? Kanin? Om jeg har en liten hest, shetlandsponni som får plass inne for eksempel, er det lov på kontoret? Eller er hunder det eneste dyret som er lov? Anonymkode: a3fc5...385
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #39 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Da burde det være en like stor selvfølge at ingen som røyker får røyke i arbeidstiden, for det stjeler ofte mye av arbeidstiden deres. De skal bare ta seg en kjapp røyk, og så blir det så sosialt og koselig... Hund på arbeidsplassen er ikke et problem hvis ingen er allergiske eller har stor frykt for hund, samt at det ikke vil påvirke personer som er viktige for bedriften ellers. Vel og merke, hvis hunden - og eier - er noenlunde veloppdragen. Hvis ikke kan det jo bli slitsomt for alle rundt, og også ta for mye av hundeeiers arbeidstid. Det å tørke av hundens bein/mage hvis den er veldig våt og skitten, det er jo like selvsagt på jobb som hjemme, så så mye mer ekstra renhold blir det ikke hvis hunden har en fast liggeplass på jobb og holder seg der. Hund på jobb kan også ha mange positive effekter. Der man tillater en valp på jobb i en overgangsfase, inntil valpen er stor nok til å være alene hjemme, der opplever mange at miljøet blir bedre, det kan dempe stress og gjøre at folk kommuniserer mer positivt. Fra et arbeidsgivers perspektiv så er det bra å ha ansatte som tar vare på helsen sin, og det å ha hund gjør at man ofte er i mer aktivitet i løpet av dagen, er mindre stresset og har bedre helse, enn de som er mindre aktive og mer stresset. Det å være smidig i en overgang hvor en valp trenger tilpasning, det kan absolutt være til arbeidsgivers beste også. Minner om at allergi eller stor frykt mot hund, eller andre forhold på arbeidsplassen som vanskeliggjør det å ha hund der, utelukker at man tar med en hund på jobb. De fleste har ikke noe behov for å ta med hunden på jobb heller, så det er tross alt et lite problem. (Om det skulle være viktig - jeg har ikke hatt og har ikke hund selv, og heller ingen planer om å skaffe meg en.) Anonymkode: 6cf76...5be Det er egentlig en like stor selvfølge ved røyking, at ansatte forholder seg til de pausene man har rett på i løpet av en arbeidsdag. Arbeidsgiver har styringsrett her også, selv om mange ikke praktiserer det. Samtidig har ikke arbeidsgiver rett til å legge seg opp i hva en gjør i pausene, kun at de overholdes. Anonymkode: f84ac...b96
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #40 Skrevet 17. oktober 2021 prekæs skrev (På 16.10.2021 den 20.09): Hunder og unger har ingenting på arbeidsplasser å gjøre. De er i veien og tar tar tid, tid man har betalt for å gjøre en jobb. Helt enig! Anonymkode: 0ec75...6b5
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2021 #41 Skrevet 17. oktober 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hvem bestemmer at det i utgangspunktet ikke skal være hund der da? Hvorfor skal akkurat den ansatte bli tatt hensyn til pga en irrasjonell frykt? Anonymkode: 77667...ff6 Ærlig talt. Ansatte er nettopp ansatte for å gjøre en jobb. Om de ønsker å ta tak i sin frykt er helt opp til dem, de kan velge å gjøre det eller de kan drite i å gjøre det. Folk kan virkelig ikke bare bestemme seg for å påtvinge kollegaer tvangsterapi når de er til stede for å utføre et arbeid. Hvorfor skal man hensynta folk som helt frivillig har skaffet seg hund? Anonymkode: 2e5cd...ffe
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #42 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 16.10.2021 den 0.59): Hunder har ikke noe i et profesjonelt miljø å gjøre. Anonymkode: 75e35...c29 Jo. De øker trivsel og effektivitet. Anonymkode: 2a235...7f7
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #43 Skrevet 18. oktober 2021 The benefits for both companies and employees Several studies and research have shown that dogs offer social support, are able to reduce stress, increase cognitive abilities and social interaction and counteract depression and anxiety in people. Not only do the owners benefit from this, but also non-dog owners who share their work environment with the dogs of their colleagues and ultimately also the companies themselves. The reason is obvious: work-related stress can decrease concentration and work motivation, create a tense work environment, reduce the work performance of employees and lead to burnout and increased absenteeism/sick leave. In contrast, the presence of a dog in the office can bring significant benefits to the health and performance of employees, which could help to increase productivity and the efficiency of many companies. Anonymkode: 2a235...7f7
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #44 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 16.10.2021 den 12.27): Prøvetid. Hvis man nekter å følge arb.plassens regler i prøvetida, kan man få avskjed på dagen. Anonymkode: 75e35...c29 Nei, det kan man absolutt ikke. Oppsigelse og avskjed er to helt forskjellige ting. I prøvetiden har man oppsigelsesfrist på 14 dager. Anonymkode: 2c872...22a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #45 Skrevet 18. oktober 2021 prekæs skrev (På 16.10.2021 den 20.09): Hunder og unger har ingenting på arbeidsplasser å gjøre. De er i veien og tar tar tid, tid man har betalt for å gjøre en jobb. Så du sa opp jobben din da du ble pålagt hjemmekontor og hjemmeundervisning av barn i mars 2020? Unge har jo ingenting på arbeid å gjøre? Du kvittet seg også med dyrene dine da du har sittet på hjemmekontor i over ett år? For hunder har jo ikke noe på kontoret å gjøre? Anonymkode: 2c872...22a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #46 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Så du sa opp jobben din da du ble pålagt hjemmekontor og hjemmeundervisning av barn i mars 2020? Unge har jo ingenting på arbeid å gjøre? Du kvittet seg også med dyrene dine da du har sittet på hjemmekontor i over ett år? For hunder har jo ikke noe på kontoret å gjøre? Anonymkode: 2c872...22a Å være kverulant er omtrent like sjarmerende som 50 år gamle, fulle menn som prøver å tafse på alle unge kvinner som er i nærheten av dem. Bare sånn til informasjon. Anonymkode: 5c325...d07
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #47 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Så du sa opp jobben din da du ble pålagt hjemmekontor og hjemmeundervisning av barn i mars 2020? Unge har jo ingenting på arbeid å gjøre? Du kvittet seg også med dyrene dine da du har sittet på hjemmekontor i over ett år? For hunder har jo ikke noe på kontoret å gjøre? Anonymkode: 2c872...22a Hvis du er like korka ellers i livet også, synes jeg virkelig synd på alle som må omgås deg. Anonymkode: 9454c...c5a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2021 #48 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 17.10.2021 den 17.54): Er alle andre dyr greit også? Kan jeg ta med katten? Ilder? Kanin? Om jeg har en liten hest, shetlandsponni som får plass inne for eksempel, er det lov på kontoret? Eller er hunder det eneste dyret som er lov? Anonymkode: a3fc5...385 Det er selvsagt bare hunder, og at du spør tilsier jo bare at du er sosialt tilbakestående av passivaggressiv type. Anonymkode: 952c2...35e
sug lut Skrevet 18. oktober 2021 #49 Skrevet 18. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Så du sa opp jobben din da du ble pålagt hjemmekontor og hjemmeundervisning av barn i mars 2020? Unge har jo ingenting på arbeid å gjøre? Du kvittet seg også med dyrene dine da du har sittet på hjemmekontor i over ett år? For hunder har jo ikke noe på kontoret å gjøre? Anonymkode: 2c872...22a Tror du virkelig på dine eget spørsmål? Og tror du virkelig at alle hadde hjemmekontor og satt klistra til hjemmeunderviste barn?
Kira Skrevet 18. oktober 2021 #50 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg skulle ønske jeg jobbet et sted hvor man kunne ta med hunder, hamster eller hva man måtte ønske. Jeg liker stort sett alt av dyr, og innimellom liker jeg kanskje også dyr bedre enn mange mennesker. For meg personlig hadde dyr på arbeidsplassen vært et pluss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå