Gå til innhold

Dere som tar med hunden på jobb der det også jobber andre mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

SLUTT med det. Det er ikke greit.

Anonymkode: 8ce9d...8b4

Fortsetter under...

Skrevet

Det er jo helt opp til arbeidsplassen. 

Skrevet

Om noen tar med hund uten å avklare med leder og kollegaer så er det selvsagt ikke greit. Om du kommer innom en arbeidsplass og det er en hund der så får du tåle det. 

Anonymkode: 944b6...ff7

Skrevet

Det er helt greit hvis det er avklart med andre først. Da vi skulle få hund fikk faktisk mannen min "kjeft" fra samtlige kollegaer fordi han ikke tok med valpen på jobb, så han begynte å ta den med en gang i uken.

Anonymkode: 5c325...d07

Skrevet

Har ingen planer om å slutte med det!

Anonymkode: 61673...3e7

Skrevet
sug lut skrev (1 time siden):

Det er jo helt opp til arbeidsplassen. 

Det hjelper ikke om leder synes det er greit hvis det går ut over brukere som ikke har noe valg. 

Anonymkode: 74ab8...16d

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det hjelper ikke om leder synes det er greit hvis det går ut over brukere som ikke har noe valg. 

Anonymkode: 74ab8...16d

Er du hi?

Anonymkode: 7b1dc...3c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

SLUTT med det. Det er ikke greit.

Anonymkode: 8ce9d...8b4

Med mindre du er allergisk - TA DEG SAMMEN! Man dropper ikke å ta med hunden pga en stk sutrekjerring

Anonymkode: 77667...ff6

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Med mindre du er allergisk - TA DEG SAMMEN! Man dropper ikke å ta med hunden pga en stk sutrekjerring

Men hvis man er allergisk da? 

Anonymkode: 9454c...c5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hunder har ikke noe i et profesjonelt miljø å gjøre.

Anonymkode: 75e35...c29

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvilken skade det gjorde, at vår den gang lille rolige valp lå under mannens skrivebord og sov? 

Anonymkode: 41cbb...45a

Skrevet

Jeg er allergisk og redd. Men ofte ser man at hundeeiere lar behovet sitt for å være med hunden gå foran allergi. Ene kollegaen min fikk til slutt sparken for å ta led seg hund uten tillatelse. Jeg var konstant opphovnet i ansiktet de to ukene hun nektet å ta hensyn

Anonymkode: b6fb4...eb4

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er allergisk og redd. Men ofte ser man at hundeeiere lar behovet sitt for å være med hunden gå foran allergi. Ene kollegaen min fikk til slutt sparken for å ta led seg hund uten tillatelse. Jeg var konstant opphovnet i ansiktet de to ukene hun nektet å ta hensyn

Da jobber du et useriøst sted. INGEN får sparken pga 14 dager med hund på jobb. 
Trollmor. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Da jobber du et useriøst sted. INGEN får sparken pga 14 dager med hund på jobb. 
Trollmor. 

Etter flere advarsler fra leder og beskjed fra første stund om at det ikke var tillatt med hun på arbeidsplassen, og hunden likevel var med med hver dag, så brøt hun reglene til foretaket og utsatte andre for fare flere ganger

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Etter flere advarsler fra leder og beskjed fra første stund om at det ikke var tillatt med hun på arbeidsplassen, og hunden likevel var med med hver dag, så brøt hun reglene til foretaket og utsatte andre for fare flere ganger

Dette skjer likevel ikke over 14 dager. Det skal gis advarsel, og det skal være møter. Det er umulig å gjennomføre på 14 dager. Det er et sett regler å si opp mennesker. Avskjed på dagen årsak er ikke hund på jobb. 
Får du mye glede av å sitte å lyve anonymt på nett? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dette skjer likevel ikke over 14 dager. Det skal gis advarsel, og det skal være møter. Det er umulig å gjennomføre på 14 dager. Det er et sett regler å si opp mennesker. Avskjed på dagen årsak er ikke hund på jobb. 
Får du mye glede av å sitte å lyve anonymt på nett? 

Jeg sa da ikke at det var avskjed på dagen? Hun fikk beskjed om at det ille var tillatt å ha med hun på arbeidsplassen første dag. Likevel valgte hun å ta den med de neste to ukene etter det. Hun gjorde to kolleger syke, og da måtte leder ta grep så det ikke fortsatte. Nøyaktig hvordan det skjedde vet jeg ikke, hun var nyansatt og var der bare de 14 dagene. Så henne ikke mer og fikk beskjed at hun ikke kom tilbake

Skrevet

Det sier seg selv at man ikke kan ta med hund på jobb hvis det går ut over andre ansatte (eller brukere/kunder osv) som har allergi eller er redde for hund. Har man med hund på jobb er jo dette noe som må avklares med leder først. Men er det derimot avklart, man får lov å ha med hund, så kan man jo det. Da er det viktig at man passer på at hunden holder seg sammen med deg, ligger under pulten din osv. Hvis de andre som er der man jobber vil kose og ha besøk a  hunden er det jo greit, men hvis ikke så må jo hundeeier respektere det. 

Anonymkode: f459f...b9d

Skrevet

Enig, hund på arbeidsplassen er en skikkelig uting. Blir gjerne sendt ut en generell Mail til hele bygget: om noen har motsigelser gi beskjed. Det er vanskelig å si nei om det er et menneske du ikke kjenner og plagene man får er små. Jeg er lett allergisk mot hund, men ikke nok til at jeg synes jeg kan nekte noen som spør. Synes dessuten det er ugreit med hunder som «bare vil hilse». 

Anonymkode: 9ae65...c03

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg sa da ikke at det var avskjed på dagen? Hun fikk beskjed om at det ille var tillatt å ha med hun på arbeidsplassen første dag. Likevel valgte hun å ta den med de neste to ukene etter det. Hun gjorde to kolleger syke, og da måtte leder ta grep så det ikke fortsatte. Nøyaktig hvordan det skjedde vet jeg ikke, hun var nyansatt og var der bare de 14 dagene. Så henne ikke mer og fikk beskjed at hun ikke kom tilbake

Prøvetid. Hvis man nekter å følge arb.plassens regler i prøvetida, kan man få avskjed på dagen. 

Anonymkode: 75e35...c29

Skrevet

Det kommer an på hunden og arbeidsplassen. På min arbeidsplass har vi en maskot med pels og hale. Velopppdragen og rolig hund som sprer glede på kontoret. Eieren er inforstått med at den dagen noen protesterer, skal hunden være hjemme. Hittil har ikke det skjedd.

Anonymkode: dd19e...ef0

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Er du hi?

Anonymkode: 7b1dc...3c6

Hvorfor spør du om det? Kan du ikke se på anonymkoder? 

Anonymkode: a7acb...6c1

Skrevet

Allergi må man ta hensyn til. Hvis man er redd får man bare ta seg sammen. Er så lei folk som vil bli tatt hensyn til fordi de er redd hund. 

Jeg er redd fremmede menn i mørket. Skal noen ta hensyn til det liksom?

Skrevet

Allergi, greit! Da går det jo ikke.  Foruten det, er det ikke bare nydelig om noen har med hunden sin, så lenge det ikke går utover jobb? Regner med veldig mange blir i mye bedre humør av å ha en valp/hund der.

Skrevet

Det jeg synes er en uting, er de som tar med hunden inn på butikker, og særlig et apotek!

Har gitt beskjed til flere at dyr har ingenting på et apotek å gjøre, mye for det finnes mange syke mennesker som går der, og at det er uhygienisk.

Men som noen andre her sier, så er de bare ikke enige i dette, for deres hund er bare best/flinkest/ hygienisk osv

Anonymkode: fc25a...a94

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det jeg synes er en uting, er de som tar med hunden inn på butikker, og særlig et apotek!

Har gitt beskjed til flere at dyr har ingenting på et apotek å gjøre, mye for det finnes mange syke mennesker som går der, og at det er uhygienisk.

Men som noen andre her sier, så er de bare ikke enige i dette, for deres hund er bare best/flinkest/ hygienisk osv

Anonymkode: fc25a...a94

Da får apotekene forby hund da. Så lenge det er lov vil folk ta med hundene sine.

Anonymkode: 2e5cd...ffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...