Gå til innhold

64 km/t i 60 sonen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Viste bilen din 64 km/t, eller vet du hastigheten fra et annet sted, og så du den blinke?
Dersom bilen din viste det er det ikke sikkert det blir noe, de fleste biler viser noen km over det man faktisk kjører.
Alle fotobokser er heller ikke aktive hele tiden, og du skal kunne se den blinke dersom du blir tatt.

Du finner også oversikten over størrelsen på en eventuell bot her:
https://www.indre.no/nye-satser-sa-mye-koster-det-a-kjore-for-fort/s/5-25-324306

Anonymkode: e1631...580

Annonse

I tillegg til det de andre sier så er det ikke kamera i alle fotobokser til en hver tid. Har det ikke blinket så er du mest sannsynlig ikke fått bot pga. at speedometeret ofte viser høyere hastighet enn det som er reelt, det er feilmarginer i fotoboksen og/eller det var ikke kamera i fotoboksen. 

Anonymkode: d75c2...ef4

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så du vil se blitz viss du blir tatt? Kjørte forbi en der jeg såg det var et rødt lys i bare….

ikke Hi

Anonymkode: c1bc3...e9c

De jeg vet om som er blitt tatt i fotoboks sier at de ikke har vært i tvil om det har blitt tatt bilde, det merkes godt. Men jeg ikke, jeg kjørte forbi en fotoboks i en tunnel en gang, og da kom det et skikkelig lysblink så jeg var helt sikker på at jeg ble tatt, men jeg fikk aldri noe bot.

Anonymkode: b7479...ce7

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så du vil se blitz viss du blir tatt? Kjørte forbi en der jeg såg det var et rødt lys i bare….

ikke Hi

Ja, du ser det godt. Jeg lå bak en bil som kjørte for fort en gang, og det var skikkelig blits. 

Anonymkode: 82289...1fc

Annonse

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det kan være strekningsmåling.

Anonymkode: f59a3...038

Ok, er det bare at det blir målt, eller får en bot viss det viser rødt lys, på strekningsmåling?

Har aldri vært borti det før, var på Østlandet mot Kristiansand 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Seriøst? 😒

Anonymkode: 9347e...80b

Ja. Det er helt vanlig. Speedometeret viser alltid for lavt, og når man kjører i trafikk med mye biler blir det bedre flyt hvis man legger seg bitte litt over. Hovedproblemet på slike strekk der det er 60-sone og 70-sone ganske lenge, er de som kjører akkurat i fartsgrensen i forhold til sitt speedometer og så skapes det kø lengre bak.

Anonymkode: 82289...1fc

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

ikke Hi

Det er kun strekningsmåling. Får ikke bot.

Anonymkode: 9d29e...b06

Har du 64 på speedometeret så har du under 60 i reell fart. 

Det er jo helt normalt å ha fartsholderen innstilt på litt over grensa, siden alle speedometre viser høyere fart enn hva som er reelt. 46 i 40-sone, 57 i 50-sone osv. 

Anonymkode: 973ad...656

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...