Gå til innhold

Dette med ansiennitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som leder i kommunal sektor, gikk opp til 10 års ansiennitet nylig. Ifølge KS sine tariffer tilsier dette 46 000 kroner i lønnstillegg da jeg er i en stilling uten særskilt krav til utdanning. Denne økningen kommer ikke automatisk da jeg er ansatt som leder og dermed må forhandle lønn. Problemet er at kommunen er kjempevanskelige og vil ikke gi meg mer enn 10 000. Kan de virkelig nekte meg dette, skal ikke de følge tariff?

Anonymkode: 5d4da...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp med klubben du er organisert i, de vil kunne hjelpe deg.

Anonymkode: e8e70...701

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ta det opp med klubben du er organisert i, de vil kunne hjelpe deg.

Har tatt det opp med dem ja, de stiller seg spørrende til dette. Han jeg har kontakt med i fagforbundet er han som skal inn i forhandlinger med kommunen denne uka, men det virker som kommunen ikke er så velvillige. Hva kan jeg gjøre om de nekter?

HI

Skrevet

Hvis du allerede har forhandlet deg frem til en lønn som er høyere enn tariffen har du ikke automatisk rett på tillegget.

Anonymkode: a1dd7...254

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hvis du allerede har forhandlet deg frem til en lønn som er høyere enn tariffen har du ikke automatisk rett på tillegget.

Anonymkode: a1dd7...254

Jeg fikk tilbud 20 000 over tariff da jeg tok jobben for 3 år siden, det var ingen forhandlinger. Dette er første gang jeg er i lønnsforhandlinger siden da.

HI

Skrevet

Det er ingen selvfølge at de i kap 3 og 5 følger kap 4., så om forhandlingene ikke fører frem, er det ikke så mye i få gjort med det.

Anonymkode: 16016...da1

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er ingen selvfølge at de i kap 3 og 5 følger kap 4., så om forhandlingene ikke fører frem, er det ikke så mye i få gjort med det.

Så da sitter jeg med dårligere lønn i lederstilling med dobbelt så mye å gjøre enn når jeg var medarbeider. Da tenker jeg at jeg ser meg etter ny jobb gitt.

HI

Skrevet

Du har vel i utgangspunktet bedre lønn? Og jeg vil tro de også har en sikretsbestemmelse som gjør at du skal tjene bedre enn de du er satt til å lede? Det er ikke alltid du tjener så veldig mye mer som leder. Men er det ikke utdanningskrav, verken til din stilling eller til de du er satt til å lede?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du har vel i utgangspunktet bedre lønn? Og jeg vil tro de også har en sikretsbestemmelse som gjør at du skal tjene bedre enn de du er satt til å lede? Det er ikke alltid du tjener så veldig mye mer som leder. Men er det ikke utdanningskrav, verken til din stilling eller til de du er satt til å lede?

Dette var svar til hi på innlegget over 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Så da sitter jeg med dårligere lønn i lederstilling med dobbelt så mye å gjøre enn når jeg var medarbeider. Da tenker jeg at jeg ser meg etter ny jobb gitt.

HI

Da tenker jeg at hvis dette er et reelt alternativ for deg, altså at du lett kan få en annen jobb, så ville jeg faktisk brukt det som forhandlingskort før du sier opp. Gi meg høyere lønn, ellers slutter jeg, liksom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...