Gå til innhold

Jeg har så lyst å droppe veska og bruke sekk i stedet!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har en lommebok fra Adax med håndleddsreim, i den er det plass til mobil og bilnøkkel, så jeg bruker heller ikke sekk til hverdags.

Men skal jeg litt lenger, være borte litt lenger e.l. så det er greit å ha med noen våtservietter, en flaske vann og noen sånne småting så bruker jeg en liten sekk.

Anonymkode: 41ab0...f20

Samme har jeg, mulig litt større. Jeg får plass til en del i den. Og elsker den!

Anonymkode: 9e948...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke noe ungdom lengre, og til eldre jeg har blitt, jo mer praktisk ser jeg at ryggsekk er 😂 Det finnes jo mange fine sekker der ute. Er det noen av dere som har erstattet veska med sekk? Eller er det grusomt harry å gå med sekk?😂 

Gi meg gjerne tips om hvilken sekk dere har viss noen bruker det i stedet for veske!☺️

Anonymkode: 294ee...55e

Jeg går med sekk, orker ikke å gå med veske for det er så ubehagelig og upraktisk. Får vondt i rygg og skuldre av det. 

Anonymkode: 874b7...271

Skrevet

Hei igjen dere!:D

Så kjekt med engasjement, liker at så mange bruker sekker!😍 Det er selvsagt til hverdags, til/fra jobb og høyskole osv😃 finere vesker viss det er noe spesielt såklart. Har ergret meg over alt jeg ikke får plass til i veska siste tiden, samtidig som den er vond å bære på når den blir for tung. Mange fine sekker dere linker til, de Marimekkosekkene var veldig fine, men blir nok litt i dyreste laget for meg som studerer😅 Jeg får heller ønske meg til jul med husbonden😁 Får kikke skikkelig på dem når barna har lagt seg i kveld:)

Jeg er mest glad for at så mange synest der er helt supert med sekk, da er jeg ikke født bak en stein likevel😂

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Huff nei, sekk er skikkelig kjærring med mindre du skal på tur i skog og mark!

Anonymkode: 01891...350

Faktisk er veske meir kjærring enn sekk. Det kan kanskje vere litt traust om du har fjellsekk på på pubben, men ingenting er meir kjærring enn ei skikkeleg god leopardveske. 

Hi eg har nettopp gått over frå veske til sekk på jobb, fantastisk!! Og skal etterkvart kjøpe ein litt stiligare, men akkurat no trumfar ryggverk alt. Hadde med veske på bytur i haustferien, den måtte mannen bære... 

Skrevet

Det gode med å bli ordentlig voksen er jo også at jeg ikke bruker et sekund på å tenke på hva andre tenker og mener. Jeg bruker akkurat det som passer meg der og da. Men akkurat når det gjelder sekk, så har jeg brukt det siden ungdommen. Jeg har aldri likt å gå rundt og bære på ei veske, og ikke å ha den over skulderen heller. 

Jeg bruker aldri veske, og har nesten aldri brukt det heller. Eneste veska jeg av og til bruker, er en liten skulderveske med lang reim (som jeg kan ha tvers over) og som jeg bruker i tilfeller hvor jeg enten bare har med meg telefonen og et par andre små "nødvendigheter". 

Anonymkode: 15145...e4b

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Huff nei, sekk er skikkelig kjærring med mindre du skal på tur i skog og mark!

Anonymkode: 01891...350

Er forskjell på sekker man bruker på tur i skog og mark. De kjøper man på sportsbutikken. Sekker som brukes istedenfor vesker er gjerne i skinn, har mer pynt etc. Det er lurt å gå innom en butikk som selger kofferter og vesker.

Skrevet
Himmel og hav skrev (6 timer siden):

Smell på deg en kjole uten lommer, så skjønner du det. Mobil i baklomma skjønner jeg ikke at noen tør. Det er det enkleste stedet en lommetyv kan snappe den vekk fra. 

Derfor syr jeg kjolene mine selv - alltid lommer! :D 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke noe ungdom lengre, og til eldre jeg har blitt, jo mer praktisk ser jeg at ryggsekk er 😂 Det finnes jo mange fine sekker der ute. Er det noen av dere som har erstattet veska med sekk? Eller er det grusomt harry å gå med sekk?😂 

Gi meg gjerne tips om hvilken sekk dere har viss noen bruker det i stedet for veske!☺️

Jeg har bestandig tenkt på vesker som harry jeg.

Anonymkode: 8e952...490

Skrevet
Listedamen skrev (1 time siden):

Derfor syr jeg kjolene mine selv - alltid lommer! :D 

Så artig! Jeg har aldri sydd kjole til meg selv, kun til ungene. Hva slags modeller syr du? 

Skrevet
sug lut skrev (57 minutter siden):

Så artig! Jeg har aldri sydd kjole til meg selv, kun til ungene. Hva slags modeller syr du? 

Jeg syr mye forskjellig, som oftest lager jeg mønstrene selv. Men av ferdigmønstre har jeg dilla på blant annet disse:

https://www.namedclothing.com/products/kielo-wrap-dress

https://idavictoria.no/produkt/jerseykjole-med-sving-xs-4xl/

Legger alltid til lommer om det ikke er på mønsteret 😄 

Skrevet
Listedamen skrev (2 minutter siden):

Jeg syr mye forskjellig, som oftest lager jeg mønstrene selv. Men av ferdigmønstre har jeg dilla på blant annet disse:

https://www.namedclothing.com/products/kielo-wrap-dress

https://idavictoria.no/produkt/jerseykjole-med-sving-xs-4xl/

Legger alltid til lommer om det ikke er på mønsteret 😄 

Inmari fint snitt på den øverste der om jeg hadde hatt fasong til det, aldri sett den løsningen før. Har du laget den som jumpsuit også?

Den nederste er jo gull, har hatt et par kjoler i den fasongen (men ikke sydd dem selv!). Med lommer, selvsagt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Mobil og nøkler i hånda går og helt fint.

Anonymkode: c7b79...308

Men trenger du ikke begge hendene frie? Når jeg har de i hendene må jeg jo legge dem fra meg overalt. 

Anonymkode: 16d00...7e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Men trenger du ikke begge hendene frie? Når jeg har de i hendene må jeg jo legge dem fra meg overalt. 

Nei, sjelden jeg trenger det. Legger det veldig sjelden fra meg. Hva tenker du jeg trenger begge hendene til?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, sjelden jeg trenger det. Legger det veldig sjelden fra meg. Hva tenker du jeg trenger begge hendene til?

Åpne døren og ta ut melk, plukke frukt og grønnsaker i pose, skjære brød, ta smågodt, legge varer på båndet og oppi pose…. Og det er bare på kolonialbutikken. Klarer du alt dette med én hånd så er du god, må jeg si. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Åpne døren og ta ut melk, plukke frukt og grønnsaker i pose, skjære brød, ta smågodt, legge varer på båndet og oppi pose…. Og det er bare på kolonialbutikken. Klarer du alt dette med én hånd så er du god, må jeg si. 

Selv om jeg har nøkler og mobil i hånda så klarer jeg fint bruke fingrene til å åpne døra til melka,  holde posen som jeg putter frukt og grønnsaker oppi, legge varer på båndet klarer jeg helt fint med en hånd. Skjære brød og ta smågodt gjør jeg ikke. Når jeg pakker varer så legger jeg det noen ganger fra meg, det er vel en av de få gangene jeg gjør det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Selv om jeg har nøkler og mobil i hånda så klarer jeg fint bruke fingrene til å åpne døra til melka,  holde posen som jeg putter frukt og grønnsaker oppi, legge varer på båndet klarer jeg helt fint med en hånd. Skjære brød og ta smågodt gjør jeg ikke. Når jeg pakker varer så legger jeg det noen ganger fra meg, det er vel en av de få gangene jeg gjør det.

Har ikkje fire ungar du? Her er nøklar og mobil i handa oppskrift på katastrofe😆

Anonymkode: 646c4...66a

Skrevet
sug lut skrev (2 timer siden):

Inmari fint snitt på den øverste der om jeg hadde hatt fasong til det, aldri sett den løsningen før. Har du laget den som jumpsuit også?

Den nederste er jo gull, har hatt et par kjoler i den fasongen (men ikke sydd dem selv!). Med lommer, selvsagt.

Jeg har ikke laget den som jumpsuit, men tror jeg må teste det ut. Det er et helt genialt mønster og jeg tror faktisk de fleste vil kle fasongen fordi du kan knyte båndet der det passer seg best. Har sett den på alt fra en størrelse xs til en xxl og alle - uten unntak, har kledd den skikkelig godt!

Skrevet

Fjällräven kånken. Alt annet enn fjellreven er mer kjærring. 

Anonymkode: 83ba8...d41

Skrevet

Db. Sekker som fungerer til alt. 
Men om budsjettet er 259 kr, anbefaler jeg å få tak i en gratis sekk i sort farge fra arbeidstakerorganisasjon eller lignende. 

Anonymkode: d1537...b39

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det ikke jeg fatter er hvorfor det er nødvendig å bruke sekk eller veske i det det hele tatt... Hva har dere med dere egentlig? Jeg har kun med nøkkel og telefon... 

Anonymkode: c1260...e5b

Skrevet

Mulig at jeg er litt rar, men her er det jeg har i sekken om jeg så bare skal en kort tur: 

Vannflaske

Lommebok med penger (i tilfelle jeg kommer over en butikk som ikke tar kort...), bankkort og reisekort.

Penn og papir - I tilfelle jeg må notere et eller annet. 

Mobiltelefon

Vanter (på høsten) og solkrem (om sommeren). 

Solbriller 

Lypsyl og lommetørkle. 

Nøkler 

I tillegg god plass til det jeg eventuelt skal handle. 

Jeg burde vært en kenguru... 

Skrevet
prebs skrev (6 timer siden):

Mulig at jeg er litt rar, men her er det jeg har i sekken om jeg så bare skal en kort tur: 

Vannflaske

Lommebok med penger (i tilfelle jeg kommer over en butikk som ikke tar kort...), bankkort og reisekort.

Penn og papir - I tilfelle jeg må notere et eller annet. 

Mobiltelefon

Vanter (på høsten) og solkrem (om sommeren). 

Solbriller 

Lypsyl og lommetørkle. 

Nøkler 

I tillegg god plass til det jeg eventuelt skal handle. 

Jeg burde vært en kenguru... 

Du er ikke den eneste rare, vi er minst to. Alle jeg kjenner bruker veske eller sekk i de aller fleste tilfeller, så vi kan lage en god klubb for oss rare.

Jeg har omtrent det samme som du i sekken min: Mobiltelefon, lommebok med ekstra kort, penn og papir, solbriller, brillepuss, medisiner, nøkler, wipes og en liten flaske håndsprit (kommer ikke til å slutte med det, og hadde vel nesten alltid med med wipes før også), håndkrem, leppestift. Noen ganger vannflaske (men da har jeg en av de litt større sekkene mine), kanskje en pakke tyggis. Noen ganger mer, andre ganger mindre, men i det minste har jeg med meg telefon, kort, nøkler, medisiner, brillepuss og wipes. 

Anonymkode: 15145...e4b

Skrevet
sug lut skrev (23 timer siden):

Den nederste er super og enkel å sy. 😃 Kan bli totalt forskjellige kjoler etter hvilket stoff du velger. Syr alltid inn lommer. 
 Den øverste så jo også flott ut, men usikker på om jeg skal prøve meg på den.

Har også begynt å lage mønster selv, kjempegøy å lage forskjellige ting fra mønsterblokker som passer. 😃

Anonymkode: db82a...654

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...