Gå til innhold

Noen her som har Volvo XC40? Skal kjøpe elbil, klarer ikke å bestemme meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd mange biler. Jeg elsker volvoen, og vil egentlig ha den. Men den har vonde bakseter, kort rekkevidde og ikke så rask lading. Noen her osm HAR denne bilen og vil dere erfaringer?

Ellers vurderer jeg tesla model Y. Den er fin, men litt "hard" og ukomnfortabel å kjøre og så er det uvant med kun en skjerm og ingen knapper.

Likte også Hyundai Ionic 5. Men den ser så rar ut. Det er slavsagt egentlig mindre viktig....

Hører gjerne andres erfaringer med sånne litt større elbiler.

Audi e-tron, MBW ix og Mercedesen er fine men blir nok litt dyrere enn jeg vil spandere

Anonymkode: a0380...888

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Har prøvd mange biler. Jeg elsker volvoen, og vil egentlig ha den. Men den har vonde bakseter, kort rekkevidde og ikke så rask lading. Noen her osm HAR denne bilen og vil dere erfaringer?

Ellers vurderer jeg tesla model Y. Den er fin, men litt "hard" og ukomnfortabel å kjøre og så er det uvant med kun en skjerm og ingen knapper.

Likte også Hyundai Ionic 5. Men den ser så rar ut. Det er slavsagt egentlig mindre viktig....

Hører gjerne andres erfaringer med sånne litt større elbiler.

Audi e-tron, MBW ix og Mercedesen er fine men blir nok litt dyrere enn jeg vil spandere

Vi har hatt samme runde og har landet på vw id4.

Hyundai utgår pga utseende.

Anonymkode: 06458...f2f

Skrevet

Volvo  XC40 er ganske liten, men dersom den er stor nok for dere er det nok et bra valg. Synes den er pen og liker generelt godt Volvo, men har ingen egne erfaringer med XC40 utenom å ha vært passasjer et par ganger. Vi må ha plass til 3 barn i baksetet, så dessverre mindre utvalg for oss. Har nettopp bestilt BMW ix. 

Anonymkode: 38da8...855

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Vi har hatt samme runde og har landet på vw id4.

Hyundai utgår pga utseende.

Ja, vi vurderer den også. Var god å kjøre, men litt irriterende infotainment-panel. Er dere fornøyd med den?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Volvo  XC40 er ganske liten, men dersom den er stor nok for dere er det nok et bra valg. Synes den er pen og liker generelt godt Volvo, men har ingen egne erfaringer med XC40 utenom å ha vært passasjer et par ganger. Vi må ha plass til 3 barn i baksetet, så dessverre mindre utvalg for oss. Har nettopp bestilt BMW ix. 

HVordan syntes du det var å sitte i baksetet ds (eller...kanskje du bare satt i passasjersetet foran?). Vi har store barn, og er sjelden alle sammen i bilen samtidig, selv om det hender.

Hva kbetalte dere for ix'en (og med hvilket ekstrautstyr, hvis du husker)?
Har den 4hjulsdrift? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ja, vi vurderer den også. Var god å kjøre, men litt irriterende infotainment-panel. Er dere fornøyd med den?

Ja, er fornøyd, men liker ikke helt at det er to skjermer. Vurderte også Skoda enyaq. Har dere sett på den?

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja, er fornøyd, men liker ikke helt at det er to skjermer. Vurderte også Skoda enyaq. Har dere sett på den?

Ja, vi har tenkt litt på den. Jge syns bare den var litt "hard" og kantete og ukomfortabel å kjøre. Den virker "billig" i interiøret. Men utvendig syns jeg den er veldig fin!

Skrevet

Jeg hadde valgt Enyaq. Større bagasjerom enn de fleste andre i samme prisklasse, ikke så alt for dyr, skiluke, masse tilleggsutstyr, lang rekkevidde. 

Anonymkode: a097c...978

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

HVordan syntes du det var å sitte i baksetet ds (eller...kanskje du bare satt i passasjersetet foran?). Vi har store barn, og er sjelden alle sammen i bilen samtidig, selv om det hender.

Hva kbetalte dere for ix'en (og med hvilket ekstrautstyr, hvis du husker)?
Har den 4hjulsdrift? 

Satt kun i passasjersetet, det var komfortabelt. Liker godt Volvo, men vi må opp på xc90 for å få nok plass, og den finnes ikke som helelektrisk ennå.

Ix med største utstyrspakken kostet ca 900.000. Men fikk ca 100.000 i rabatt på storkundefordel via jobb, så totalt ca 800.000. Den er 4-hjulsdrift ja. Vi må ha 4-hjulsdrift og stor bil, og da er de fleste bilene dyre dessverre… Skulle gjerne hatt en mindre og billigere el-bil, men det må bli når ungene ikke trenger bilstoler lenger.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Har prøvd mange biler. Jeg elsker volvoen, og vil egentlig ha den. Men den har vonde bakseter, kort rekkevidde og ikke så rask lading. Noen her osm HAR denne bilen og vil dere erfaringer

Hva mener du er kort rekkevidde? 

Anonymkode: 3ae0a...3e2

Skrevet

Uansett, han Polestar 2, og er meget fornøyd med den. God rekkevidde, flott å se på utvendig og innvendig, god å sitte i, og sprek som et uvær. Og ikke minst, billig. 

Anonymkode: 3ae0a...3e2

Skrevet

Dessverre hørt at det er er flere med denne bilen som har hatt problemer med den, og flere har anbefalt å vente med Volvo -el - bil. Volvo har kanskje ikke blitt så gode på el enda. 

hvis du ikke klarer å bestemme deg ville jeg kanskje gått for en annen el bil enn Volvo , denne gangen. 

Anonymkode: 68662...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...