Gå til innhold

Mange her som jobber kveld og helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trives dere med det? 

Anonymkode: be58e...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har alltid likt det.

Deilig å ha formiddagen fri til trening, husarbeid, handling og avslapning og å komme hjem til ferdig lagte barn noen dager. Deilig å bare overlate middag, ettermiddag og legging til pappaen, tror både ungene og far selv har godt av det ;) 

Anonymkode: 48dbf...c94

Skrevet

Ja, elsker det! Tre kvelder i uka; helger etter avtale. 

Anonymkode: db7f7...bdd

Skrevet

Ja, elsker det. A4-livet har aldri vært noe for meg. 

Anonymkode: 22bfa...f46

Skrevet

Nei! Hater å jobbe når de fleste har fri. 

Anonymkode: 215c2...055

Skrevet

Gjort det i mange år og det er virkelig ikke for meg lenger. Gikk over til barnehage istedenfor, og går barnehagelærer ved siden av jobb. Bedre arbeidstider og så elsker jeg å jobbe med barn 💕 Gått fra å grue meg til jobb, til å glede meg 😊

Anonymkode: eea0a...cbf

Skrevet

Må være de som ikke trives som foreldre som trives med turnus(kveld,helg). Ungene mine er på skolen så å ha fri på dagtid for å drikke kaffe og gjøre husarbeid, nei takk. Å jobbe redusert på dagtid derimot for å være hjemme og ha mye tid med de mellom skole og leggetid er herlig. Og helgene, da har vi mye tid sammen, kunne ikke tenke meg å få fri fra ungene fordi jeg er på jobb i stedet. Grøss. 

Anonymkode: eb34a...59b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Må være de som ikke trives som foreldre som trives med turnus(kveld,helg). Ungene mine er på skolen så å ha fri på dagtid for å drikke kaffe og gjøre husarbeid, nei takk. Å jobbe redusert på dagtid derimot for å være hjemme og ha mye tid med de mellom skole og leggetid er herlig. Og helgene, da har vi mye tid sammen, kunne ikke tenke meg å få fri fra ungene fordi jeg er på jobb i stedet. Grøss. 

For meg ble det omvendt. Følte jeg fikk mye bedre tid med ungene når jeg begynte å jobbe turnus. Slapp stresset om morgenen med å dra tidlig på jobb, kunne følge opp barna istedet. 
slapp å jobbe til 16, for så å være hjemme 16.30 og så skal lage middag, hjelpe med lekser, lufte hunden, og så leggetid. 
Alt var bare stress. Nå har jeg mye mer overskudd. Å ha fri flere dager i uka, mot å jobbe hver tredje helg, har passet min familie og vår familiestruktur, mye bedre 😊

Anonymkode: 22bfa...f46

Skrevet

Trives godt med turnusarbeid. Jobber hver tredje helg og ca 1-2 kveldsvakter midt i uka. Hvis kunne velge hadde jeg foretrukket å jobbe hver fjerde helg. 

Anonymkode: 47045...889

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det var jo en lite sjarmerende antakelse? Å jobbe redusert på dagtid er jo ikke er alternativ, hverken for meg eller for samfunnet. 

Anonymkode: 47bb0...76a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fy faen, så jævli dum du er. 

Anonymkode: 583e6...eba

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Når du skriver slik, framstår du som veldig uopplyst og dermed litt dum. Jeg håper at du IRL tenker deg litt og ikke kommer med slike uttalelser slik at andre ikke betrakter deg slik. Turnusarbeid er for det første nødvendig for samfunnet, og for det andre jobber man da på en måte som gir mange dager med fri. Ingen jobber hver helg, f.eks.

Anonymkode: c11e9...402

Skrevet

For en idiotisk kommentar!

Når man jobber kveld slipper man stresse om morgenen, og det å stå opp og ha god tid er gull. Det å gå til barnehagen med en opplagt unge og se på blomstene og ha gode samtaler med en opplagt unge er så utrolig verdifullt, og helt på nivå med middag og legging.

Jobber man en lørdag har man fri en tirsdag, og ungen kan ha helt fri, eller bare være i barnehagen kjernetiden. God tid i hverdagen er herlig. Ungene mine har alltid hatt mye fri i forhold til de som har foreldre som jobber bare dagtid.

Mine unger har også en pappa som setter pris på litt alenetid med dem og koser seg med å hente i barnehagen når jeg jobber kveld, lage middag med dem og legge dem uten at jeg "blander meg".

Du aner jo ikke hva du snakker om...

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Godt vi er forskjellige. 

Noen må jobbe i helsevesenet, som butikkmedarbeidere og i kulturskolen.

Hvordan tror du underholdningverdenen så ut om ingen ville jobbe på kvelds og i helgen?

Skrevet

Jeg har alltid gjort det og tives. Når ungene var mindre var dette veldig greit for da kunne jeg få gjort unna slt det kjedelige hjemme uten at unger hang i beina mine, hente de tidlig i barnehagen osv. Var de litt pjuske endag så kunne de være hjemme og slappe av. Min samboer jobbet natt, så dette fungerte veldig bra for våre unger. De hadde alltid noen hjemme og det var ikke så mye tidsklemme siden jeg fikk gjort mye når jeg jobbet kveld. 
På denne måten har vi også kunne utsette barnehagestart på ungene. Dette passet oss.

Nå som ungene er ungdommer er de veldig fornøyde med st jeg jobber kveld og helg, for da har de huset litt alene. 

Anonymkode: e2b2d...aad

Skrevet

Jepp, skal jobbe hele helga, men så har jeg fri en uke. Fem-skifts ordning med fri hver femte uke. Helt topp. 

Skrevet

For en idiotisk kommentar!

Når man jobber kveld slipper man stresse om morgenen, og det å stå opp og ha god tid er gull. Det å gå til barnehagen med en opplagt unge og se på blomstene og ha gode samtaler med en opplagt unge er så utrolig verdifullt, og helt på nivå med middag og legging.

Jobber man en lørdag har man fri en tirsdag, og ungen kan ha helt fri, eller bare være i barnehagen kjernetiden. God tid i hverdagen er herlig. Ungene mine har alltid hatt mye fri i forhold til de som har foreldre som jobber bare dagtid.

Mine unger har også en pappa som setter pris på litt alenetid med dem og koser seg med å hente i barnehagen når jeg jobber kveld, lage middag med dem og legge dem uten at jeg "blander meg".

Du aner jo ikke hva du snakker om...

Barnehagen... jeg snakker om skolebarn. De MÅ opp, de MÅ på skolen. Tipper turnus er knallfint helt til skolestart. Med mindre man misliker morsrollen, da er det jo perfekt å ha fri når ungene er ute av huset. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Barnehagen... jeg snakker om skolebarn. De MÅ opp, de MÅ på skolen. Tipper turnus er knallfint helt til skolestart. Med mindre man misliker morsrollen, da er det jo perfekt å ha fri når ungene er ute av huset. 

De barna har i det minste ikke en dum og fordomsfull mor som ikke skjønner hva turnus betyr...

Anonymkode: c11e9...402

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Skjønner godt at du ikke har fullført noe mer enn ungdomsskolen. 

Anonymkode: 754a2...f47

Skrevet

Er sykepleier og jobber turnus. Hater det. Bare kaos. Må organisere kjøring til ungenes aktiviteter, kommer hjem til rot og kaos, dårlig samvittighet for å være borte fra dem. Eldste barnet mitt er 17, og er barnevakt når jeg jobber. Er alenemor 

Anonymkode: 58c43...0cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Du får det ikke helt til, dette her? 

Anonymkode: b3df7...3ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Haha, du prøver så hardt å provosere at det faller på steingrunn. 

Du har nok helt rett, alle barn av f.eks sykepleiere har det nok grusomt og mødrene misliker morsrollen 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...