Gå til innhold

Gått på veggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på veggen.
Vært totalt utslitt, hodepine, svimmel, ukonsentrert, ingen livsglede, utmattet med mer i flere måneder.
Nå har jeg blitt sykemeldt.

Andre som har vært der?
Hva gjorde dere for å komme dere igjen slik at dere kunne komme tilbake på jobb igjen, og hvor lang tid tok det?

Anonymkode: c55b5...8eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har gått på veggen.
Vært totalt utslitt, hodepine, svimmel, ukonsentrert, ingen livsglede, utmattet med mer i flere måneder.

Andre som har vært der?
Hva gjorde dere for å komme dere igjen slik at dere kunne komme tilbake på jobb igjen, og hvor lang tid tok det?

Jeg ble sykmeldt før det var gått så ille som du beskriver. Det tok månedsvis med sykmelding, gradert sykmelding, behandling og alt mulig. 

Anonymkode: 5ab92...6b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ble sykmeldt før det var gått så ille som du beskriver. Det tok månedsvis med sykmelding, gradert sykmelding, behandling og alt mulig. 

Og der kjenner jeg at jeg reagerer helt feil.
Flere måneder!!!!! Det har jeg ikke tid til...
Jeg må helt klart jobbe med meg selv.
Tusen takk for svar

HI

Skrevet

Du har MØTT veggen. Å gå på veggen er å bli sprø av noe, det er ikke farlig. Men du er syk. Du risikerer et år eller to med hvile.

Anonymkode: 40d65...5ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har gått på veggen.

Andre som har vært der?

Tok 1 år å bli meg selv igjen 

Anonymkode: 905e4...f4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Tusen takk for svar

HI

Og nettopp det du sier her er det som gjør at du kanskje ikke vil bli bedre uten å legge helt om 

Skrevet

Det har gått 1.5 år og er tilbake ca 40 prosent. Hadde heller ikke tid til dette med ny jobb og små barn. Men så har man ikke noe valg da. Lykke til og god bedring ❤️

Anonymkode: d9a23...b78

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og nettopp det du sier her er det som gjør at du kanskje ikke vil bli bedre uten å legge helt om 

Jeg har vært sykemeldt i 3 dager, selvfølgelig har jeg ikke helt klart å legge fra med jobbtanker.

Har sittet med 100% jobb, 50% studier, 3 barn hvorav 1 med diagnose og en som nå skal utredes.
Aldri 10 minutter for med selv.

Det jeg har brukt de første dagene på er å innse at de studiene der, de trenger jeg faktisk ikke, og meldt meg av.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det har gått 1.5 år og er tilbake ca 40 prosent. Hadde heller ikke tid til dette med ny jobb og små barn. Men så har man ikke noe valg da. Lykke til og god bedring ❤️

Kan jeg spørre om noe, dersom det går over et år, går man da over på AAP?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kan jeg spørre om noe, dersom det går over et år, går man da over på AAP?

Jeg var i lik situasjon med deg da det smalt. Studier, full jobb osv. Føler virkelig med deg der du er nå for det er beintøft. Klart man bekymrer seg og har tanker om fremtiden. Ja, da går du over på aap. Jeg er kommunalt ansatt så får klp sin uførepensjon i tillegg. Siden jeg jobber 40 prosent så lider jeg heldigvis ikke så mye økonomisk. Så nå går dagene i hvile, litt aktivitet og jobb. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg var i lik situasjon med deg da det smalt. Studier, full jobb osv. Føler virkelig med deg der du er nå for det er beintøft. Klart man bekymrer seg og har tanker om fremtiden. Ja, da går du over på aap. Jeg er kommunalt ansatt så får klp sin uførepensjon i tillegg. Siden jeg jobber 40 prosent så lider jeg heldigvis ikke så mye økonomisk. Så nå går dagene i hvile, litt aktivitet og jobb. 

Takk.
Dersom det tar så lang tid har jeg litt tid på meg til å finne ut hvordan vi gjør det økonomisk dersom det går så langt siden jeg i så fall vil gå en del ned i lønn.

HI

Skrevet

Hvor lenge kjørte dere hardt før det smalt?

Anonymkode: 62429...08d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge kjørte dere hardt før det smalt?

Anonymkode: 62429...08d

Jeg fikk de første tegnene i juni, tenkte på det som eksamensstress, og tenkte "snart sommerferie da blir det bedre".
Sommerferien kom og gikk, og jeg var bedre ca 2 uker etter ferien før det ble ille igjen, så smalt det for litt under en uke siden

Skrevet

Jeg fikk depressive symptom kanskje et halvt år før. Det kom og gikk. Noen mnd før det smalt fikk jeg stress utslett over hele kroppen. Følte meg veldig sliten, men kom meg gjennom dagene. Så veldig frem til sommerferien og tenkte at bare jeg kom meg gjennom eksamensperioden så skulle ting løse seg. Så smalt det en kveld og rett inn på sykehus med stressutløst Hjerterytmeforstyrrelse. Dagen etter klarte ikke jeg å stå opp for kroppen var så utmattet. Kjentes ut som jeg hadde blitt påkjørt. Så gikk månedene osv. En grusom tid. Går bedre nå heldigvis. Jeg har virkelig lært, og skal aldri kjøre meg i grøfta igjen. 

Skrevet

Mannen har vært der. Han ble sykmeldt i mars fra en jobb med helt syke krav. 60 timer jobb i uka og fremdeles bakpå. Alt handler om krav, levere og prestere. 

Han skiftet retning, fra prestisje og fin tittel til jobb på gulvet. Jeg ga han ett godt dytt i den retningen, viktigste for meg er å se den morsomme personen han egentlig er, med alt det humøret som følger med. Nå skal han endelig i gang med en helt ny jobb, null ansvar og bare timeliste å forholde seg til. 

Anonymkode: d8fee...57d

Skrevet

Nå dro jeg den veldig langt og ble innlagt på sykehuset med mistanke om slag, men jeg brukte 2,5 år på å komme meg tilbake. Jeg ble oppsagt fra jobben etter 12 mnd med sykmelding, så jeg måtte starte på nytt på nytt sted. Der er det enda mer hardkjør, så etter 3 år tilbake, så er jeg på nytt sykmeldt. Heldigvis kjente jeg igjen signalene litt før denne gangen, men har vært sykmeldt i en mnd nå

Anonymkode: c6b6f...d7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Tusen takk for svar

HI

Det går ikke fortere av at du anstrenger deg mer. Da går det saktere. Som å nekte å sette gips på et beinbrudd og humpe i vei på den skadde foten: man gjør vondt verre. 

Så du MÅ bare ha tid. Enten ta deg tid til 6 måneder nå, eller bli utbrent og bruke flere år. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har vært sykemeldt i 3 dager, selvfølgelig har jeg ikke helt klart å legge fra med jobbtanker.

Har sittet med 100% jobb, 50% studier, 3 barn hvorav 1 med diagnose og en som nå skal utredes.
Aldri 10 minutter for med selv.

Det jeg har brukt de første dagene på er å innse at de studiene der, de trenger jeg faktisk ikke, og meldt meg av.

Bra. Studiene tar du en gang du har tid og overskudd, om 5 år eller mer. Søk avlastning for barna. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Bra. Studiene tar du en gang du har tid og overskudd, om 5 år eller mer. Søk avlastning for barna. 

Den utdanningen er det ikke så farlig med.
Har allerede 2 utdanninger, og en god jobb.
Det å komme meg til hektene, og tilbake til den jobben jeg elsker er mye viktigere.

Er heldigvis ikke alene om barna, vi har snakket en del de siste dagen om hva vi kan gjøre for å gjøre hverdagen bedre for meg. Samboer har blitt litt for bortskjemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...