Gå til innhold

Gud så pinlig med denne boken til Nakstad..

Anbefalte innlegg

Folk er dritt lei av korona, så skal denne maniske typen spre om seg med kritikk av alle som ikke gjorde nøyaktig slik han mente var best.. Hjelpes så flaut at Guldvog må ut å presisere at de er fornøyd med Oslo byrådet, mens Nakstad «som privatperson» skal kritisere🙄

Anonymkode: 9bbf4...33c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Folk er dritt lei av korona, så skal denne maniske typen spre om seg med kritikk av alle som ikke gjorde nøyaktig slik han mente var best.. Hjelpes så flaut at Guldvog må ut å presisere at de er fornøyd med Oslo byrådet, mens Nakstad «som privatperson» skal kritisere🙄

Vi har et uttrykk i landet jeg kommer fra - man slenger ikke med nevene etter at slåsskampen er ferdig. Det er nettopp det Nakstad gjør nå. Krisen er enda ikke helt over, situasjonen er oversiktlig, og det er enda ikke rette tiden til å ta storoppvasken. I tillegg fremstår han som svært negativ i boka. Noe som egentlig er forventet, når man har hatt 150 artikler per år med overskriften "Nakstad bekymret". Han klarer å finne negativitet i selv de mest positive nyhetene, han ønsker bare ikke å se noe positivt. Må være veldig trist å ha et slikt liv.

Anonymkode: 32b2e...d22

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi har et uttrykk i landet jeg kommer fra - man slenger ikke med nevene etter at slåsskampen er ferdig. Det er nettopp det Nakstad gjør nå. Krisen er enda ikke helt over, situasjonen er oversiktlig, og det er enda ikke rette tiden til å ta storoppvasken. I tillegg fremstår han som svært negativ i boka. Noe som egentlig er forventet, når man har hatt 150 artikler per år med overskriften "Nakstad bekymret". Han klarer å finne negativitet i selv de mest positive nyhetene, han ønsker bare ikke å se noe positivt. Må være veldig trist å ha et slikt liv.

Han melker situasjonen for det han kan, så enkelt er det.

Anonymkode: 026cc...75b

Jeg er enig, begge bøkene som kom nå i etterkant tenker jeg de kunne spart seg for. Ikke alt man trenger å skrive bok om. Har ingen planer om å lese noen av de, det holder langt nok for meg at dette vurderes av en kommisjon og informasjonen der brukes til å møte neste pandemi litt bedre. Mistet litt respekten etter dette og det irriterer meg grønn at mediene skriver side opp og side ned for å kline alle de personlige uenighetene på veggen så de får klikk og reaksjoner. 🤮

Anonymkode: 4833f...b96

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Må melke det vet du. Lurer på hvem som gidder å lese den. Ja, vi er drittlei korona... Heldigvis har det blitt færre tråder om dette. 

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Du får lese en annen bok da. Det er ikke værre.

Anonymkode: d89c8...4f8

Jeg har ikke tenkt til å lese den, og klikker av prinsipp ikke inn på en eneste artikkel. Likevel får man smurt det inn på forsiden av alle aviser, og jeg ser nyhetene på tv. Da er det rett og slett litt vanskelig å unngå. Mannen er så negativ at jeg klarer ikke å forstå hvorfor alle forguder denne mannen. Selvhøytidelig katastrofemaker.. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke tenkt til å lese den, og klikker av prinsipp ikke inn på en eneste artikkel. Likevel får man smurt det inn på forsiden av alle aviser, og jeg ser nyhetene på tv. Da er det rett og slett litt vanskelig å unngå. Mannen er så negativ at jeg klarer ikke å forstå hvorfor alle forguder denne mannen. Selvhøytidelig katastrofemaker.. 

Du ER klar over at det ikke er Nakstad selv som skriver artiklene med overskriften "Nakstad bekymret" osv.? Nakstad har hele veien vært tydelig, trygg, saklig og en dyktig fagperson. Som en med medisinsk kompetanse er det naturlig at media henvender seg til ham med akkurat den type spørsmål som gjør at de vinkler det som om han kronisk er bekymret. Jeg tror egentlig ikke at han mer bekymret eller negativ enn det andre oppegående mennesker har vært og er i pandemien, men han har fått den rollen. 

Anonymkode: 27193...3f5

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du ER klar over at det ikke er Nakstad selv som skriver artiklene med overskriften "Nakstad bekymret" osv.? Nakstad har hele veien vært tydelig, trygg, saklig og en dyktig fagperson. Som en med medisinsk kompetanse er det naturlig at media henvender seg til ham med akkurat den type spørsmål som gjør at de vinkler det som om han kronisk er bekymret. Jeg tror egentlig ikke at han mer bekymret eller negativ enn det andre oppegående mennesker har vært og er i pandemien, men han har fått den rollen. 

Ser du aldri Dagsrevyen eller debattprogrammer? Dette er faktisk ikke bare medias vinkling, fyren er sånn. Hva avisene skriver er en ting, hvordan han selv ordlegger seg i intervjuer og debatter noe annet. Det er bare at hele Norge elsket Nakstad fra dag en, og særdeles få evner å se på han med et kritisk blikk. (Dog leser man gjennom linjene at en del fagfolk mener han krisemaksimerer kraftig). 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er enig i dette. Han fikk tildelt en rolle, og der han som fagperson så at han måtte være tydelig(ere), der har han vært det. Etter min mening er han en av ytterst få som har stått stødig hele eller det meste av veien. Der andre var vage og tidvis selvmotsigende, der var Nakstad tydelig og konsekvent. Måten han fikk frem bekymringen rundt situasjonen, den tror jeg var viktig, for det var all grunn til dyp bekymring, en bekymring folk flest også delte i større eller mindre grad. Og da trenger man noen som gir et så stødig uttrykk som det Nakstad har gjort gjennom det meste av pandemien til nå.

Det jeg imidlertid synes er svært betenkelig, det er at disse personene, Camilla Stoltenberg, Guldvog og Nakstad alle midt i pandemien - for den er fremdeles pågående - gir ut bøker om prosessen. Måten boken om Stoltenberg bl.a. har drevet offentlig skittkasting rundt interne personer og forhold, mens pandemien fremdeles er pågående, det er for meg helt uforståelig, og jeg mener det er svært uprofesjonelt. Hva Nakstad skriver om, det vet jeg ikke.

At de har deltatt i arbeidet med disse bøkene, mtp. å få dokumentert hva som har skjedd, når det har skjedd, prosessene bak bestemmelsene osv., det tenker jeg er viktig for ettertiden, ikke minst for å synliggjøre de områdene systemet må bli bedre på. Men å gi ut disse bøkene her og nå, det mener jeg blir helt feil. Boken om Stoltenberg kom jo også før samfunnet åpnet igjen. Dette er personer som må og skal samarbeide sammen, og de større uenighetene burde vært tatt internt og ev. med hjelp utenfra. Ikke begynne å slenge med leppa, før pandemien er over, for å tjene penger på det selv.

Mulig de har hatt ønsker om å sette fokus på ukultur og har et ønske om at det å løfte dette i det offentlige skal skape endringer. Jeg mener dette er helt feil fokus, for det som er saken er at Ernas H og Frp har kuttet flere hundre stillinger i Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratet og dermed også betydelig senket disses muligheter for analyser, skaffe seg dybdekunnskap raskt nok, være gode nok på beredskap. Dette er etater som selv utenom en pandemi har store og viktige arbeidsområder, og når de får så store kutt av fagpersoner, så er det opplagt at de vil slite. Da blir det også mer gnisninger. Det som er viktig er å få fokuset der det bør være - nemlig alle følgene av de uforståelig store kuttene Erna og Frp valgte å gjøre fra disse viktige etatene - nemlig følger for arbeid for den generell og spesifikke folkehelsen for fremtiden (som også vil bli berørt av miljøendringene som kommer), men også for beredskap for fremtiden. De fikk drastisk redusert antall fagpersoner. Og så fikk de pandemien på toppen. Da burde fokuset gått til Erna og co og hva deres politikk har fått av følger (C. Stoltenberg har jo vært intervjuet om dette og vist tydelig til følgene kuttene ville få, flere år før pandemien) - ikke på internt grums.

Anonymkode: 371ac...434

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ser du aldri Dagsrevyen eller debattprogrammer? Dette er faktisk ikke bare medias vinkling, fyren er sånn. Hva avisene skriver er en ting, hvordan han selv ordlegger seg i intervjuer og debatter noe annet. Det er bare at hele Norge elsket Nakstad fra dag en, og særdeles få evner å se på han med et kritisk blikk. (Dog leser man gjennom linjene at en del fagfolk mener han krisemaksimerer kraftig). 

Dette. Uansett hvor positiv utviklingen var, måtte han alltid komme med noen sure oppgulp om noe negativt. Han kunne virkelig ha tonet det hele ned hvis han ønsket at folk fortsatt var motivert til å følge tiltakene. Det er ikke motiverende å høre at "til tross for positiv utvikling fordi vi har vært flinke til å følge tiltak, er alt fortsatt bare ræva". Hvorfor skal man gidde å fortsette med restriksjonene hvis alt er bare negativt uansett? Det er viktig for folk å se lyset i enden av tunnelen. Derfor kunne han ha vinklet det som "Vi har vært kjempeflinke til å følge tiltak, og dette har gitt følgende positive resultater: x og y. Men vi må fortsette, fordi det er risiko for z".

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette. Uansett hvor positiv utviklingen var, måtte han alltid komme med noen sure oppgulp om noe negativt. Han kunne virkelig ha tonet det hele ned hvis han ønsket at folk fortsatt var motivert til å følge tiltakene. Det er ikke motiverende å høre at "til tross for positiv utvikling fordi vi har vært flinke til å følge tiltak, er alt fortsatt bare ræva". Hvorfor skal man gidde å fortsette med restriksjonene hvis alt er bare negativt uansett? Det er viktig for folk å se lyset i enden av tunnelen. Derfor kunne han ha vinklet det som "Vi har vært kjempeflinke til å følge tiltak, og dette har gitt følgende positive resultater: x og y. Men vi må fortsette, fordi det er risiko for z".

Så rart. Det jeg oppfattet fra ham var omtrent akkurat det du syntes han burde sagt.

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Så rart. Det jeg oppfattet fra ham var omtrent akkurat det du syntes han burde sagt.

Samme her. Min teori er at de som har vært mest imot tiltak og synes det hele har vært hysteri, er de som oppfatter Nakstad som veldig negativ. De VIL IKKE høre at det fortsatt gjenstår en jobb og lar seg provosere av at noen minner dem på det.

Annonse

Gul beredskap i Tromsø: – Bekymringsfullt (msn.com)

Igjen bekymret. Han må jo ha superfrynsete nerver så bekymret som han er hver eneste dag. Bare bekymringer, ingen lyspunkter noe sted.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Gul beredskap i Tromsø: – Bekymringsfullt (msn.com)

Igjen bekymret. Han må jo ha superfrynsete nerver så bekymret som han er hver eneste dag. Bare bekymringer, ingen lyspunkter noe sted.

Han blir kontaktet av en journalist og spurt. Hva skal han svare da? At det er happy times at smitten stiger og antall innleggelser øker? Beklager, men jeg synes faktisk at folk som ikke forstår at en person i den rollen Nakstad har fått (han har faktisk ikke bedt om det selv, men måtte steppe inn som vikar) der han er forpliktet til å være saklig, informerende og ærlig, er litt enkelt møblert. At du er lei av korona og lei av å høre at noe er bekymringsfullt er ditt problem, og det er ikke Nakstad eller andre sin feil. Hva ville du selv ha svart da om du ble spurt om hva du synes om denne saken? At det er fint? Lovende? Bra?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Han blir kontaktet av en journalist og spurt. Hva skal han svare da? At det er happy times at smitten stiger og antall innleggelser øker? Beklager, men jeg synes faktisk at folk som ikke forstår at en person i den rollen Nakstad har fått (han har faktisk ikke bedt om det selv, men måtte steppe inn som vikar) der han er forpliktet til å være saklig, informerende og ærlig, er litt enkelt møblert. At du er lei av korona og lei av å høre at noe er bekymringsfullt er ditt problem, og det er ikke Nakstad eller andre sin feil. Hva ville du selv ha svart da om du ble spurt om hva du synes om denne saken? At det er fint? Lovende? Bra?

150 "bekymret"-overskrifter om samme person på 1,5 år, sammen med det pissure fjeset er unødvendig. Og ja, jeg mener at han er altfor negativ. Man må ikke være bekymret hver eneste dag hele tiden.

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

150 "bekymret"-overskrifter om samme person på 1,5 år, sammen med det pissure fjeset er unødvendig. Og ja, jeg mener at han er altfor negativ. Man må ikke være bekymret hver eneste dag hele tiden.

Igjen, forstår du virkelig ikke at det ikke er Jan som lager overskriftene og velger bildene? Seriøst? Han gjør jo bare jobben sin, og uansett hvordan du vrir og vender på det, så er korona bekymringsfullt. Du svarer heller ikke på spørsmålet mitt om hva du ville sagt selv på et direkte spørsmål om hva du mener om at antall innleggelser øker.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Igjen, forstår du virkelig ikke at det ikke er Jan som lager overskriftene og velger bildene? Seriøst? Han gjør jo bare jobben sin, og uansett hvordan du vrir og vender på det, så er korona bekymringsfullt. Du svarer heller ikke på spørsmålet mitt om hva du ville sagt selv på et direkte spørsmål om hva du mener om at antall innleggelser øker.

Autocorrec, altså. Jan =han

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg hadde gjort dem oppmerksom på at jeg ikke ønsket å fremstå som en negativ, evig bekymret surpomp. De gangene jeg har vært i avisen, fikk jeg alltid sendt utkastet til artikkelen for korreksjon før de publiserte det. Og jeg hadde i hvert fall ikke gitt ut en bok på toppen av pandemien, der jeg rakker ned på alt og alle og sprer enda mer negativ gruff. 

Anonym bruker skrev (På 13.10.2021 den 23.11):

Han melker situasjonen for det han kan, så enkelt er det.

Anonymkode: 026cc...75b

Han tjener godt på pandemien.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MLPeXB/nakstad-aksjonaer-i-smittevernselskap-som-tyvedoblet-omsetningen

Assisterende helsedirektør Espen Nakstad er aksjonær i et smittevernselskap som tyvedoblet omsetningen i 2020.

Nakstad er styremedlem i selskapet, EpiGuard, som i 2019 omsatte for 4,8 millioner kroner. I coronaåret som fulgte omsatte selskapet for 99,9 millioner kroner, med et driftsresultat på 47 millioner. Nakstad eier 2,6 prosent av aksjene. Finansavisen skriver at Nakstads aksjepost kan være verdt 15 til 16 millioner kroner.

Anonymkode: be9ac...881

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Autocorrec, altså. Jan =han

Fnis, jeg var akkurat klar for å kommentere det 😂 Hæ, er det ikke Jan som har skrevet alle artiklene. 🤭🤣

Helt hysterisk festlig autokorrekt. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Han tjener godt på pandemien.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MLPeXB/nakstad-aksjonaer-i-smittevernselskap-som-tyvedoblet-omsetningen

Assisterende helsedirektør Espen Nakstad er aksjonær i et smittevernselskap som tyvedoblet omsetningen i 2020.

Nakstad er styremedlem i selskapet, EpiGuard, som i 2019 omsatte for 4,8 millioner kroner. I coronaåret som fulgte omsatte selskapet for 99,9 millioner kroner, med et driftsresultat på 47 millioner. Nakstad eier 2,6 prosent av aksjene. Finansavisen skriver at Nakstads aksjepost kan være verdt 15 til 16 millioner kroner.

Anonymkode: be9ac...881

Herre Jesus altså, det har ingenting med pandemien å gjøre, det er en patent han var med å utvikle lenge før koronaen. 

Du må gjerne irritere deg over boka, det gjør jeg også og har lite til overs for at de blander roller på den måten. 

• Opprett ny...