Gå til innhold

Blir gal av evigvarende husarbeid 🤪

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av å rydde, rydde, rydde, rydde, hele tiden, om igjen å om igjen, men blir aldri bra, er så mye rot rundt meg til enhver tid, er kjøkkenet ryddig er stua rotete, mens jeg rydder en plass rotes det en annen plass. 
Både jeg og ungene må være veldig rotete av oss, bare at det er jeg som må ta det. Maser hele tiden på at de skal rydde, men skjer jo ingenting 🤷🏼‍♀️. Blir mer klar av å mase enn av å rydde. Men de må jo seriøst lære seg å rydde, de er 6, 8 og 15 år, største er god til å rydde, meeen enda bedre på å rote 😵💫.

Dro fra ett skikkelig rotete hus til hytta i dag, orket ikke mer rydding, så bare dro, VET jeg angrer på det når jeg kommer hjem.

Trenger supertips på hva som funker. Må gjøre noe slik at det ikke blir såå rotete hele tiden.

Anonymkode: 85302...9fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dere har for mange ting og dårlig system for oppbevaring?

Jeg ville tatt en skikkelig storopprydding sammen med barn (og partner om du ikke er alene).

Noe kan selges på Finn, noe gis bort, noe kastes. 

Deretter må alt ha fast plass og alle må lære seg å rydde kontinuerlig.

Kanskje faste oppgaver til barna hvis dere ikke allerede har det?

Skrevet

Først tar dere en skikkelig opprydning, kast eller gi bort alt dere ikke trenger.

Så finner dere en god løsning på oppbevaring, hyller, kommoder, skap, kurver, ting har en plass.

Så må du slutte og se på det som rydding. Skal man flytte seg fra et sted til et annet så tar man med det som skal samme veien, om det er inn på kjøkkenet eller opp i andre etasje så ta det med.

Reiser du deg fra sofaen og går ut på kjøkkenet så går du ikke fra en asjett eller kaffekopp som står på bordet, da tar du det med. Er det automatikk i det at du alltid bærer med deg noe så blir det ikke så mye hver gang og det blir aldri kjemperotete.

Ungene er mer enn gamle nok til å rydde en ting før de drar frem noe nytt.

Jeg har fire barn selv, og har skjønt at det å rydde bare er en evig "tilstand", man smårydder absolutt hele tiden og da ser det helt okei ut. Nytter ikke å bruke energi på å irritere seg over rydding, man må bare ha det hendene hele tiden.

Anonymkode: be60c...572

Skrevet
Fornax skrev (5 minutter siden):

Kanskje dere har for mange ting og dårlig system for oppbevaring?

Jeg ville tatt en skikkelig storopprydding sammen med barn (og partner om du ikke er alene).

Noe kan selges på Finn, noe gis bort, noe kastes. 

Deretter må alt ha fast plass og alle må lære seg å rydde kontinuerlig.

Kanskje faste oppgaver til barna hvis dere ikke allerede har det?

Har prøvd å lage system, vanskelig å få med resten av familien, er nok ikke flink nok til å inkludere de,føler det er «mitt» rot, mannen er borte annenhver mnd, og får dårlig samvittighet for han for rotet hoper seg opp når han er på jobb. 
Ønsker meg alenetid for rydding.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Først tar dere en skikkelig opprydning, kast eller gi bort alt dere ikke trenger.

Så finner dere en god løsning på oppbevaring, hyller, kommoder, skap, kurver, ting har en plass.

Så må du slutte og se på det som rydding. Skal man flytte seg fra et sted til et annet så tar man med det som skal samme veien, om det er inn på kjøkkenet eller opp i andre etasje så ta det med.

Reiser du deg fra sofaen og går ut på kjøkkenet så går du ikke fra en asjett eller kaffekopp som står på bordet, da tar du det med. Er det automatikk i det at du alltid bærer med deg noe så blir det ikke så mye hver gang og det blir aldri kjemperotete.

Ungene er mer enn gamle nok til å rydde en ting før de drar frem noe nytt.

Jeg har fire barn selv, og har skjønt at det å rydde bare er en evig "tilstand", man smårydder absolutt hele tiden og da ser det helt okei ut. Nytter ikke å bruke energi på å irritere seg over rydding, man må bare ha det hendene hele tiden.

Anonymkode: be60c...572

Og jeg blir mer stresset av å gjøre husarbeid 24 timer i døgnet i stedet for å ta skippertak et par ganger om dagen. Man trenger ikke å ha det strøkent hvert eneste minutt av dagen. Her rydder vi på morgenen før vi drar på jobb og skole og på kvelden før vi legger oss, og så oppvask etter middag.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Er så lei av å rydde, rydde, rydde, rydde, hele tiden, om igjen å om igjen, men blir aldri bra, er så mye rot rundt meg til enhver tid, er kjøkkenet ryddig er stua rotete, mens jeg rydder en plass rotes det en annen plass. 
Både jeg og ungene må være veldig rotete av oss, bare at det er jeg som må ta det. Maser hele tiden på at de skal rydde, men skjer jo ingenting 🤷🏼‍♀️. Blir mer klar av å mase enn av å rydde. Men de må jo seriøst lære seg å rydde, de er 6, 8 og 15 år, største er god til å rydde, meeen enda bedre på å rote 😵💫.

Dro fra ett skikkelig rotete hus til hytta i dag, orket ikke mer rydding, så bare dro, VET jeg angrer på det når jeg kommer hjem.

Trenger supertips på hva som funker. Må gjøre noe slik at det ikke blir såå rotete hele tiden.

Quick fix: Du må ta vare på deg selv, gjør deg selv attraktiv, finne deg en mann. La han ta ansvar for det hele. Han vil kaste mye av det dere ikke behøver, og sette klare grenser og stille krav til ungene. Selv begrenser du mannens tilgang til sex med deg, slik at du har kontroll på han. Vanskeligere er det ikke. Men du må finne en som virkelig elsker deg. 

Anonymkode: fc4c2...f70

Skrevet

Når det blir for ille bare gir jeg beskjed om at de har 5 minutter til å plukke opp alle lekene fra stua, og alt som ikke er plukket opp havner i en sekk som jeg setter vekk for en periode. Da blir det fart i dem :) Setter en timer for eldste elsker tall og nedtelling så da blir det som en konkurranse. 

Men vi rydder også vekk og gir bort alt som ikke brukes eller de har vokst fra og kjøper ikke nytt i hytt og vær, og når vi kjøper nytt blir det gamle enten kastet, solgt eller gitt bort. 

Når man har mindre ting i huset blir det mindre rot. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...