Gå til innhold

Hvor dyre smykker kunne dere kjøpt dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt lyst på et rådyrt Lyngaard armbånd, men tja det er mye penger for noe å henge rundt håndleddet.

Jeg har råd til det. 

Hva ville du kjøpt deg om du kunne kjøpe noe til deg selv til rundt 40000/50000

Har hus og bil😇

Anonymkode: bf419...b27

Skrevet

Max 2000 kanskje. Synes ikke noe er så fint at det er verdt 40000/50000

Anonymkode: bb3da...c14

Skrevet

Hm… si det. Jeg tror i grunn jeg ikke ville brukt noe særlig på smykker nå. Jeg har så mye smykker jeg aldri bruker og bruker ofte kun det samme. For mange år siden kjøpte jeg meg en diamant ring til nesten 40 tusen . Jeg bruker den aldri og hadde ikke betalt noe slikt for noe smykke igjen . 

Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt et så dyrt smykke til meg selv. 

Jeg bruker lite smykker og selv om det jeg bruker er relativt kostbart er det ikke i nærheten av så dyrt.

Jeg har nok litt dyre vesker, må tilståes, men ikke der heller noe så dyrt. 

Nei, så mye hadde jeg ikke brukt på meg selv i den forstand. 

Skrevet

Hvis jeg så et kult et på glitter som var helt min smak kunne jeg kanskje brukt noen hundrelapper, men det tviler jeg på at skjer. Jeg er ikke en person som liker smykker og dilldall noe særlig og ser på det som bortkastede penger å kjøpe ekte vare til meg siden jeg uansett ikke setter pris på det. Men jeg kunne brukt en del penger på noe annet som betyr noe for meg. Et smykke faller vel heller ikke i verdi, så du kan jo ev. selge det igjen senere hvis du har behov for det så lenge du tar godt vare på sertifikatet som følger med.

Anonymkode: bfe6d...d83

Skrevet

Hadde nok ikke kjøpt så dyrt selv men mannen overrasket meg med morgengave fra Langaard. Vet ikke verdien men den er spesialforsikret. Elsker den ringen. 

Anonymkode: 49a24...ea2

Skrevet

Jeg bruker knapt smykker bortsett fra gifteringen. Mannen kjøpte et kjede til over 10 000 kroner til meg til 30-årsdagen, det er vakkert, og det var en fin og romantisk gest, men jeg ville nok ikke brukt så mye penger på det selv. Jeg tjener over middels, men smykker er langt nede på listen over hva jeg bruker penger på.

Anonymkode: ca4f9...d9c

Skrevet

Max 500

Anonymkode: 2779d...f61

Skrevet

Familien min eide en gang i tiden en fantastisk brudekrone. Hvis den kom ut for salg ville jeg kunnet betalt mye, over 100.000,-, men det skjer nok aldri. En fin gammel sølje kunne jeg også betalt opp mot 10.000 for hvis det var noe helt spesielt.

Nye smykker hadde jeg ikke betalt mye for. Det tar gjerne bare noen år før de er umoderne og jeg hadde blitt lei av dem.

Anonymkode: 92ceb...59f

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hadde nok ikke kjøpt så dyrt selv men mannen overrasket meg med morgengave fra Langaard. Vet ikke verdien men den er spesialforsikret. Elsker den ringen. 

Hvilken ring er det?

Skrevet

Jeg har en signetring til ca 7 000, den blir dessverre ikke særlig brukt. Ellers er bunadssølvet det dyreste vi har av smykker her i huset. Bruker nesten aldri noe annet enn gifteringen uansett. Så dyre smykker til over 2 000 utgår. 

Anonymkode: feec8...195

Skrevet

Jeg synes det er ekstremt å kjøpe dyre smykker om man ikke skal bruke de hver dag. Samtidig ville jeg ikke turt å bruke så dyre smykker hver dag. Jeg bruker sjelden smykker. Det dyreste jeg har er vel et armbånd som datteren min laget til meg. Det bruker jeg nesten hver dag

Anonymkode: 69f88...f2e

Skrevet

Jeg har ikke giftering men går med mannens og barnas fingeravtrykk i hver sine anheng på ett halskjede, forresten, det koster jo litt når jeg tenker meg om. Men ikke 40-50000 og de er ikke kjøpt i én omgang.

Skrevet

Jeg bruker lite smykker, og synes ofte at det blir voldsomt eller prangende. Jeg tror det dyreste smykket jeg har kjøpt til meg selv lå like under 10000. Prisen er ikke det som er avgjørende for meg, det er rett og slett at jeg ikke liker det jeg oppfatter som voldsomme smykker. Antagelig ville jeg ikke kjøpt et smykke til 40-50000 fordi det er meningsløst i min verden.

Skrevet

Jeg er veldig glad i smykker, men bruker ikke så dyre ting. Det har jeg ikke råd til. Går stort sett med gulløredobber og gjerne smykke i gull, daglig. Men det skjer ganske ofte at jeg dessverre mister en øredobb, så jeg kjøper altså ikke så dyre. Jeg tenker at dersom du har råd til det, må du gjerne kjøpe et dyrt smykke. Spesielt hvis det er gull. Med mindre du mister det (noe jeg ville vært redd for selv) så er det jo begrenset hvor mye verdien taper seg. 

Anonymkode: f0069...b67

Skrevet

Jeg kunne nok brukt 3-4.000 på en klokke, men jeg ville aldri brukt så mye som deg på et smykke.

Skulle jeg brukt 40-50.000 på meg selv hadde jeg heller brukt det på opplevelser.

Anonymkode: bef06...700

Skrevet

40.000 er altfor mye. Tror min personlige grense er på ca 5000. Utenom søljer, men de kjøpes ikke ofte og varer "evig" 

Anonymkode: 4ba96...d10

Skrevet

Hadde aldri brukt så mye på smykker. Men jeg er ikke en smykker person. Har arvet en dyr diamtring, men den blir jo ikke brukt. Har brukt den i selskap noen ganger, men er jo bare redd for å miste den.

Hadde jeg hatt 50 000 å bruke nå, hadde det blitt reise.

Anonymkode: 11005...6ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Hvilken ring er det?

Google juveler Langaard i Oslo. Ingen bildet av min der, eller noen som ligner. 

Skrevet

Jeg har aldri noen gang kjøpt smykker til meg selv og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Jeg har arvet et gullarmbånd fra min bestemor som jeg bruker hver dag. Jeg har god råd og har råd til å bruke 40-50000, men jeg hadde brukt de pengene på en reise.

Anonymkode: 79fcf...47f

Skrevet

Hadde jeg hatt råd kunne jeg brukt den summen på et smykke/ring som jeg falt for. Øredobber er for lette å miste og armbånd bruker jeg aldri, så det er uansett ikke aktuelt. 

Ringer spesielt går da sjelden av mote? En pen diamant er jo ganske tidløs, det samme er ganske enkle kjeder. Store og prangende smykker er ikke min stil.

Den dyreste ringen jeg har fikk jeg til 30 års dagen og kostet vel da ca 5000,-. Jeg elsker den!

Anonymkode: 2f7a4...7c6

Skrevet

Hvilket armbånd er det du ønsker deg, hi

Jeg googlet Lynggaard og må si det var lite der i min smak :) Og så DYRT :D 

Anonymkode: 2f7a4...7c6

Skrevet

Hvis jeg hadde kommet over riktig art deco smykke hadde jeg glatt gitt 50.000, men da burde ikke bil eller vaskemaskin ryke det neste året.

Anonymkode: b646c...ec9

Skrevet

Her er det dårlig råd som bestemmer at jeg kjøper ikke smykker overhodet. Klarer knapt å kjøpe nok klær. Kjæresten min og jeg har heller ikke råd til å kjøpe oss forlovelsesringer 🙄 

Hvis jeg hadde god råd, så god råd som du sier du har, så er det vel ikke noe problem å kjøpe det du vil ha. 

Anonymkode: 8637c...68b

Skrevet

Så mye hadde jeg aldri brukt på et smykke. Ikke fordi jeg ikke kunne tatt meg råd til det, men fordi jeg ikke ser noen grunn til å bruke så mye penger på pynt. Jeg har smykker og bruker smykker, både de med gull og diamanter og de til 69.90 fra Glitter, men sånne summer ligger det ikke i meg å bruke. Jeg ville heller kjøpt en reise for hele familien, noe å glede seg over sammen, noe å huske og minnes, og ikke noe som de aller fleste dager ligger i en boks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...