Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #1 Skrevet 12. oktober 2021 Tror virkelig ikke Nakstad forstår konsekvensene. Anonymkode: 6fe89...35b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #2 Skrevet 12. oktober 2021 Økte bensinpriser må nok til for å få oss til å bruke mindre bensin. Et alternativ hadde da vært rasjonering. At Nakstad hadde noe med det å gjøre har jeg ikke fått med meg. Anonymkode: 3ff07...405
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Skrevet 12. oktober 2021 Nakstad har nok aksjer i bensinmafien tror jeg. Anonymkode: 58b40...636
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #4 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg synes det er tragisk, for det vil bare gå ut over de som har minst. Anonymkode: 9618a...f04
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #5 Skrevet 12. oktober 2021 Helt idiotisk. Det vil bare gå utover de som har minst, igjen... Anonymkode: 01a6d...c07
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #6 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Økte bensinpriser må nok til for å få oss til å bruke mindre bensin. Et alternativ hadde da vært rasjonering. At Nakstad hadde noe med det å gjøre har jeg ikke fått med meg. Anonymkode: 3ff07...405 Jeg tenker nesten at rasjonering kanskje hadde vært bedre, for nå vil de som har gode biler, gode lønninger og kjører mye, de vil fremdeles kjøre mye fordi de har råd til det. Men den stakkaren med en gammel bensinbil som allerede sliter med å få endene til å møtes, den vil slite mye mer, de er de menneskene som vil straffes hardt. Anonymkode: 9618a...f04
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #7 Skrevet 12. oktober 2021 Hva har Nakstad med dem å gjøre? Ellers så er det jo igjen oss i distriktene som får svi, kollektivt er ikke et alternativ her jeg bor. Anonymkode: 33bbd...eb7
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #8 Skrevet 12. oktober 2021 Spiller ingen rolle for meg, kjører elbil og har ikke fylt bensin eller diesel på 7 år. Anonymkode: ba02e...350
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #9 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Spiller ingen rolle for meg, kjører elbil og har ikke fylt bensin eller diesel på 7 år. Anonymkode: ba02e...350 Nå er strømmen og dyr. Anonymkode: 4c5dc...da0
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #10 Skrevet 12. oktober 2021 Hva med de som har barn i idrett som har mye treninger/kamper/turneringer osv? Da må barna kjøres i øst og vest flere ganger i uka, og ofte flere mil hver vei. Så dette vil og gå utover barna og barnefamilier! Synes det er tragisk, her jeg bor går det sjelden buss. Anonymkode: 00edf...401
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #11 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Nå er strømmen og dyr. Anonymkode: 4c5dc...da0 Men den blir aldri så dyr at den overgår bensin/diesel. Anonymkode: ba02e...350
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #12 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Hva med de som har barn i idrett som har mye treninger/kamper/turneringer osv? Da må barna kjøres i øst og vest flere ganger i uka, og ofte flere mil hver vei. Så dette vil og gå utover barna og barnefamilier! Synes det er tragisk, her jeg bor går det sjelden buss. Anonymkode: 00edf...401 Vi må kanskje godta å redusere litt på sånt, litt mindre kamper langt unna, litt mer samkjøring, litt fler som må gå eller sykle, velge en mindre bil som bruker mindre bensin, flytte til mer sentrale strøk osv. Anonymkode: 3ff07...405
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #13 Skrevet 12. oktober 2021 Supert med økte priser. Det vil få folk til å velge annen transport enn privatbil. Hvorfor nevner du Nakstad her? Anonymkode: 54d51...ef1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #14 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Hva med de som har barn i idrett som har mye treninger/kamper/turneringer osv? Da må barna kjøres i øst og vest flere ganger i uka, og ofte flere mil hver vei. Så dette vil og gå utover barna og barnefamilier! Synes det er tragisk, her jeg bor går det sjelden buss. Anonymkode: 00edf...401 Må hvert barn kjøres i en tom bil da? Kan ikke foreldrene ta hver sin gang og fylle bilen? Anonymkode: 54d51...ef1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #15 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Supert med økte priser. Det vil få folk til å velge annen transport enn privatbil. Hvorfor nevner du Nakstad her? Anonymkode: 54d51...ef1 Men alle bor ikke i Oslo med kollektivt rett utenfor døra. Hvis jeg skal ta kollektivt til jobb så er det buss, tog og buss, vil bruke 1,5 time en vei, vil ikke rekke jobb da bhg åpner kl 7 og jeg begynner kl 8. Og skal vi ha el-bil til vårt bruk med 3 barn og mye kjøring på ferie med mye bagasje så må vi ha tesla modell x som koster skjorta. Så igjen så vil dette gå utover de som har minst og som bor et litt annet sted enn byen. Anonymkode: 01a6d...c07
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #16 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Vi må kanskje godta å redusere litt på sånt, litt mindre kamper langt unna, litt mer samkjøring, litt fler som må gå eller sykle, velge en mindre bil som bruker mindre bensin, flytte til mer sentrale strøk osv. Anonymkode: 3ff07...405 Det er jo en luksus sammenlignet med mye man kunne før. Tror mange kan med fordel strekke seg litt mer her, som samkjøring. Ser jo dette mye i skolesammenheng og idrett, alle turer rundt i egen bil, det har jo blitt en selvfølge. Ser jo det samme med strømpriser, det er kanskje på tide at vi slutter å sløse? Viktigere for meg i hvert fall at minstelønn økes og færre må leve på en minimum inntekt, det er jo her problemene for de med minst starter. Folk flest har god råd, her har vi mye å hente på små endringer i hverdagen, den gjengen trenger å dyttes litt i riktig retning skal vi få til nødvendige endringer. Anonymkode: c31bc...aed
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #17 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Men alle bor ikke i Oslo med kollektivt rett utenfor døra. Hvis jeg skal ta kollektivt til jobb så er det buss, tog og buss, vil bruke 1,5 time en vei, vil ikke rekke jobb da bhg åpner kl 7 og jeg begynner kl 8. Og skal vi ha el-bil til vårt bruk med 3 barn og mye kjøring på ferie med mye bagasje så må vi ha tesla modell x som koster skjorta. Så igjen så vil dette gå utover de som har minst og som bor et litt annet sted enn byen. Anonymkode: 01a6d...c07 Trenger ikke model X for å dra på ferie med unger altså😅 Finnes mange gratis tips og triks på YouTube om det er bagasjen til ferien som velter bilvalget. Anonymkode: c31bc...aed
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #18 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er jo en luksus sammenlignet med mye man kunne før. Tror mange kan med fordel strekke seg litt mer her, som samkjøring. Ser jo dette mye i skolesammenheng og idrett, alle turer rundt i egen bil, det har jo blitt en selvfølge. Ser jo det samme med strømpriser, det er kanskje på tide at vi slutter å sløse? Viktigere for meg i hvert fall at minstelønn økes og færre må leve på en minimum inntekt, det er jo her problemene for de med minst starter. Folk flest har god råd, her har vi mye å hente på små endringer i hverdagen, den gjengen trenger å dyttes litt i riktig retning skal vi få til nødvendige endringer. Anonymkode: c31bc...aed Men de som har minst dyttes jo over kanten. Anonymkode: 9618a...f04
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #19 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men de som har minst dyttes jo over kanten. Anonymkode: 9618a...f04 Som sagt, inntekten er jo problemet. Kan ikke la majoriteten forsette å sløse på billigsalg for å verne kostnadene for noen få. De med minst trenger en sikker inntekt. Resten av oss trenger en holdningsendring. Anonymkode: c31bc...aed
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #20 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Tror virkelig ikke Nakstad forstår konsekvensene. Anonymkode: 6fe89...35b Det tror ikke jeg heller. Det finnes mange i Norges land som bor på steder uten kollektivtilbud. Vi har ikke annet valg enn å bruke bilen. Anonymkode: a5a26...29f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #21 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Økte bensinpriser må nok til for å få oss til å bruke mindre bensin. Et alternativ hadde da vært rasjonering. At Nakstad hadde noe med det å gjøre har jeg ikke fått med meg. Anonymkode: 3ff07...405 Og hvordan skal vi få det til i distriktene der det ikke finnes annet enn skolebuss? Anonymkode: a5a26...29f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #22 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Supert med økte priser. Det vil få folk til å velge annen transport enn privatbil. Hvorfor nevner du Nakstad her? Anonymkode: 54d51...ef1 Hvordan blir det på steder der det ikke finnes annen transport? Anonymkode: a5a26...29f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #23 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Som sagt, inntekten er jo problemet. Kan ikke la majoriteten forsette å sløse på billigsalg for å verne kostnadene for noen få. De med minst trenger en sikker inntekt. Resten av oss trenger en holdningsendring. Anonymkode: c31bc...aed Da må man øke uføretrygd og da, for de som har minst der har ikke mye å rutte med. Det er jo uansett mange som ikke har mulighet for elbil, f.eks mange utleieboliger har jo ikke strømuttak til billading. Det er vel neppe snakk om noen få som blir hardt rammet av dette. Anonymkode: 9618a...f04
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #24 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Da må man øke uføretrygd og da, for de som har minst der har ikke mye å rutte med. Det er jo uansett mange som ikke har mulighet for elbil, f.eks mange utleieboliger har jo ikke strømuttak til billading. Det er vel neppe snakk om noen få som blir hardt rammet av dette. Anonymkode: 9618a...f04 Ja, man må øke inntekter for de med minst, det er definitivt mer treffsikkert. Resten av oss må begynne å bruke hodet når det kommer til forbruk, noe som er på høy tid uansett. Anonymkode: c31bc...aed
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #25 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Men alle bor ikke i Oslo med kollektivt rett utenfor døra. Hvis jeg skal ta kollektivt til jobb så er det buss, tog og buss, vil bruke 1,5 time en vei, vil ikke rekke jobb da bhg åpner kl 7 og jeg begynner kl 8. Og skal vi ha el-bil til vårt bruk med 3 barn og mye kjøring på ferie med mye bagasje så må vi ha tesla modell x som koster skjorta. Så igjen så vil dette gå utover de som har minst og som bor et litt annet sted enn byen. Anonymkode: 01a6d...c07 Jeg bor heller ikke i en by med kollektivtrafikk og jeg har også 3 barn. Er bare ikke så fastskrudd som du. Anonymkode: 54d51...ef1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå