Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2021 #76 Skrevet 14. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden): Julefeiring pleier å bli godt og utstrakt diskutert her inne. Bare vent på juletretrådene😊 Og du elsker å fyre opp får dekket et oppmerksomhetsbehov, tenker jeg. Anonymkode: 3a0a6...193
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2021 #77 Skrevet 14. oktober 2021 Vi lager vår egne tradisjoner, hvorfor skal mine foreldre sin måte å gjøre ting på være den eneste riktige? vi pynter til jul 1.12. Jeg skulke aldri ha falskt juletre, nå elsker jeg det. Har det på 9. året og gleder meg til å ta det fram, finne pynten ungene har laget osv. jeg er ferdig med julegavene nå, for oss er det magisk å stå opp hver dag i desember. Tenner kun juletreet og stearinlys, spiser frokost og koser oss med juleting hele desember. Vi pakker ned alt utenom juletreet dagen før nyttår. Juletreet tas ned 1.1! jeg har venninner som skal pynte og styre 23.12, som ikke begynner på julegavene før uti desember og som stresser og styrer. Uken mellom jul og nyttår skal alt med jul skje og det er en voldsom timeplan for å rekke å kose seg med alt i jula. Sånn passer for de, ikke for oss. vi feirer til og med egen «thanksgiving!», i nærmeste helg til og med! Hvorfor? Kun fordi vi syntes våre amerikanske venner hadde det så koselig den dagen! Nå når to av ungene studerer borte så er dette fast helg å komme hjem, de har gjerne med en venn og. Vi spiser kalkun og god mat, prater og koser oss! vi lager våre egne tradisjoner som passer vår familie, så får barna våre ta med seg videre det de ønsker! Anonymkode: f8147...2ca
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. oktober 2021 #78 Skrevet 14. oktober 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vi lager vår egne tradisjoner, hvorfor skal mine foreldre sin måte å gjøre ting på være den eneste riktige? vi pynter til jul 1.12. Jeg skulke aldri ha falskt juletre, nå elsker jeg det. Har det på 9. året og gleder meg til å ta det fram, finne pynten ungene har laget osv. jeg er ferdig med julegavene nå, for oss er det magisk å stå opp hver dag i desember. Tenner kun juletreet og stearinlys, spiser frokost og koser oss med juleting hele desember. Vi pakker ned alt utenom juletreet dagen før nyttår. Juletreet tas ned 1.1! jeg har venninner som skal pynte og styre 23.12, som ikke begynner på julegavene før uti desember og som stresser og styrer. Uken mellom jul og nyttår skal alt med jul skje og det er en voldsom timeplan for å rekke å kose seg med alt i jula. Sånn passer for de, ikke for oss. vi feirer til og med egen «thanksgiving!», i nærmeste helg til og med! Hvorfor? Kun fordi vi syntes våre amerikanske venner hadde det så koselig den dagen! Nå når to av ungene studerer borte så er dette fast helg å komme hjem, de har gjerne med en venn og. Vi spiser kalkun og god mat, prater og koser oss! vi lager våre egne tradisjoner som passer vår familie, så får barna våre ta med seg videre det de ønsker! Anonymkode: f8147...2ca Så gøy! Jeg er vokst opp med å feire navnedagen min og den tradisjonen har vi fortsatt med. Alltid hjem til mamma for å feire den med god mat og godt selskap😊
frk Nilsen Skrevet 14. oktober 2021 #79 Skrevet 14. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 2021-10-12 den 10.43): Ja!! Har veldig lyst til å kjøpe julebrus allerede 😁 Dahls julebrus ble trukket fra markedet tidlig i fjor pga feil i produksjon på flaskene. Så må ta igjen det tapte 🙃 Anonymkode: 114bf...4a1 Dahls ❤️
☆☆☆ Skrevet 14. oktober 2021 #80 Skrevet 14. oktober 2021 Ja, gleder meg som ein unge! Og er passe lei av alle desse som furtar over at det er for tidleg med julevarer i butikkane. Det er berre å la vere å kjøpe. Sommarkleda kjem i butikk rett etter påske, utan at eg får raseriutbrot av den grunn...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2021 #81 Skrevet 14. oktober 2021 Ja, jeg har brukt å glede meg til jul. I fjord var første året jeg grudde meg til julaften. Heldigvis ble det koronakarantene i huset så da ble den julaften fin. I år er vi tilbake og den personen jeg liker minst i mitt liv kommer på julaften nok en gang. Så det er veldig kjipt at dette ser ut til å komme opp hvert bidige år fremmover. Leter med lykt og lupe etter en grunn til å si nei uten å måtte avvise våre andre barn med kjærester. Anonymkode: aa7ae...25a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #82 Skrevet 15. oktober 2021 Gleder meg ikke til jula…. Kjenner at jeg gruer meg faktisk. Hos oss er førjulstiden fin, men det drar seg til gjennom desember med stress, mas og forventninger av en annen verden. I år kommer studenten kun hjem på snarvisitt pga jobb og mammahjerte er sønder, det er svigersjul hos oss og det legger en kraftig demper på gleden også….. men det er vel bare å brette opp armene og gjennomføre, er det ikke???? Anonymkode: 1ebd9...bce
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. oktober 2021 #83 Skrevet 15. oktober 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Gleder meg ikke til jula…. Kjenner at jeg gruer meg faktisk. Hos oss er førjulstiden fin, men det drar seg til gjennom desember med stress, mas og forventninger av en annen verden. I år kommer studenten kun hjem på snarvisitt pga jobb og mammahjerte er sønder, det er svigersjul hos oss og det legger en kraftig demper på gleden også….. men det er vel bare å brette opp armene og gjennomføre, er det ikke???? Anonymkode: 1ebd9...bce Det er jo kun dere som familie som kan dempe stresset og maset. Dere står også fritt til å ha den julen som er best for dere. Man kan faktisk endre tradisjoner hvis de ikke fungerer😊
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #84 Skrevet 15. oktober 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Ja, jeg har brukt å glede meg til jul. I fjord var første året jeg grudde meg til julaften. Heldigvis ble det koronakarantene i huset så da ble den julaften fin. I år er vi tilbake og den personen jeg liker minst i mitt liv kommer på julaften nok en gang. Så det er veldig kjipt at dette ser ut til å komme opp hvert bidige år fremmover. Leter med lykt og lupe etter en grunn til å si nei uten å måtte avvise våre andre barn med kjærester. Anonymkode: aa7ae...25a Er det ett av dine barn/svigerbarn du misliker så sterkt? Anonymkode: 0bb23...a0d
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #85 Skrevet 15. oktober 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Gleder meg ikke til jula…. Kjenner at jeg gruer meg faktisk. Hos oss er førjulstiden fin, men det drar seg til gjennom desember med stress, mas og forventninger av en annen verden. I år kommer studenten kun hjem på snarvisitt pga jobb og mammahjerte er sønder, det er svigersjul hos oss og det legger en kraftig demper på gleden også….. men det er vel bare å brette opp armene og gjennomføre, er det ikke???? Anonymkode: 1ebd9...bce Dette er grunnen til at jeg anbefaler å starte egne tradisjoner fra man flytter hjemmefra, tradisjoner som passer en selv, og å feire jul med kun kjernefamilien fra første jul. Anonymkode: 0bb23...a0d
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #86 Skrevet 15. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette er grunnen til at jeg anbefaler å starte egne tradisjoner fra man flytter hjemmefra, tradisjoner som passer en selv, og å feire jul med kun kjernefamilien fra første jul. Anonymkode: 0bb23...a0d Enig, men det er jo ikke alt hun nevner som er så lett å gjøre noe med, verken at studenten kun kommer hjem på snarvisitt eller at de skal feire med svigers… men enig i at stresset kan reduseres. Anonymkode: 3c28d...9e5
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #87 Skrevet 15. oktober 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Enig, men det er jo ikke alt hun nevner som er så lett å gjøre noe med, verken at studenten kun kommer hjem på snarvisitt eller at de skal feire med svigers… men enig i at stresset kan reduseres. Anonymkode: 3c28d...9e5 Nei, dette med barn som vokser fra oss, kan vi jo ikke gjøre noe med. Og hun kan heller ikke plutselig droppe svigers. Men hvis de hadde valgt å feire alene den gang de flyttet sammen/fikk barn, hadde hun ikke hatt svigersproblemet nå. Det er derfor jeg anbefaler nyetablerte å feire for seg selv, så de ikke havner i den karusellen med annenhver jul. Anonymkode: 0bb23...a0d
☆☆☆ Skrevet 15. oktober 2021 #88 Skrevet 15. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, dette med barn som vokser fra oss, kan vi jo ikke gjøre noe med. Og hun kan heller ikke plutselig droppe svigers. Men hvis de hadde valgt å feire alene den gang de flyttet sammen/fikk barn, hadde hun ikke hatt svigersproblemet nå. Det er derfor jeg anbefaler nyetablerte å feire for seg selv, så de ikke havner i den karusellen med annenhver jul. Anonymkode: 0bb23...a0d Det har ikkje slått deg at dei fleste likar å feire med familien? Både eigne foreldre og svigers?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #89 Skrevet 15. oktober 2021 ☆☆☆ skrev (1 time siden): Det har ikkje slått deg at dei fleste likar å feire med familien? Både eigne foreldre og svigers? Jo, selvfølgelig finnes de, men har fått et inntrykk av at mange liker å feire med ene parten, og helst vil droppe den andre. Mens andre syns det er stress å reise hit og dit, eller ha besøk. Og når jeg da snakker med folk som forteller at "første jula skal feires med mor og far ( men samboer vil helst hjem til sine), og så biter vi tennene sammen og feirer med svigers neste år", så anbefaler jeg å skape sin egen jul og egne tradisjoner. Anonymkode: 0bb23...a0d
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2021 #90 Skrevet 15. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Er det ett av dine barn/svigerbarn du misliker så sterkt? Anonymkode: 0bb23...a0d Svigerdatter 😒 hun sitter på rumpen fra hun kommer inn døren til hun går igjen. Snakker kun om seg selv. Hun er travel og det knytter seg i meg om noen bare sier navnet hennes. Anonymkode: aa7ae...25a
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #91 Skrevet 16. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (23 timer siden): Det er jo kun dere som familie som kan dempe stresset og maset. Dere står også fritt til å ha den julen som er best for dere. Man kan faktisk endre tradisjoner hvis de ikke fungerer😊 Vet! Her senkes forventningene så lavt som overhode mulig for å få det til. Og jeg vet at vi «kan» droppe svigers, men de er 80ish ved dårlig helse og har ingen andre så valget er ikke så «enkelt» ……. Da blir det å senke forventnigen og glede seg over de små tingene. Anonymkode: 1ebd9...bce
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #92 Skrevet 16. oktober 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Nei, dette med barn som vokser fra oss, kan vi jo ikke gjøre noe med. Og hun kan heller ikke plutselig droppe svigers. Men hvis de hadde valgt å feire alene den gang de flyttet sammen/fikk barn, hadde hun ikke hatt svigersproblemet nå. Det er derfor jeg anbefaler nyetablerte å feire for seg selv, så de ikke havner i den karusellen med annenhver jul. Anonymkode: 0bb23...a0d Helt sant, og det sier jeg til både egne barn og nieser/nevøer og andre ungdommer i kretsen vår- lag egne tradisjoner, tenk over hva dere ønsker for dere selv litt nedi veien…… Anonymkode: 1ebd9...bce
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #93 Skrevet 16. oktober 2021 Ja, jul er alltid koselig! Har ikke begynt å planlegge årets jul foreløpig da det er noen bursdager og Halloweenfeiringer for barna våre først. I år er min første jul som ansatt i skolen, noe som betyr fra fra 22/12 til 3/1, det har jeg aldri hatt i mine 25 år i arbeidslivet annet enn i mammaperm - det blir deilig det! 🥰 Da min mann er fra UK så feirer vi alltid jul med mine foreldre, samt søster og hennes familie annenhvert år julaften eller 1. juledag. I år skal vi være hos oss «alle sammen», men blir ikke mer enn 10 til bords. God mat og drikke, glade barn og voksne og hyggelig stemning. Anonymkode: 05f0b...38b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #94 Skrevet 16. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 12.10.2021 den 11.10): Ikke spesielt. Jeg er ikke et barn lenger Anonymkode: 4db1a...e1e Hørtes trist ut. Anonymkode: 53a0b...231
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2021 #95 Skrevet 16. oktober 2021 Kan vi ikke snakke om jul ETTER Halloween? Hehe. Blir helt stressa jeg! Når jeg går i butikken og ser spøkelser og julenisser i samme hylle. Men jeg elsker julen! Jeg heter jo JULie! 🤩 Jeg liker å begynne 1.desember. Tiden går så fort synes jeg. Vil kose meg med julelys lenge lenge. Gjerne til 13.dag jul. Har hendt det blir 20.dag jul også. 😂Mannen enser ikke dilldallet og julegardinene engang. Hehe. Barna ELSKER julen. 😁 Anonymkode: 53a0b...231
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. oktober 2021 #96 Skrevet 16. oktober 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Vet! Her senkes forventningene så lavt som overhode mulig for å få det til. Og jeg vet at vi «kan» droppe svigers, men de er 80ish ved dårlig helse og har ingen andre så valget er ikke så «enkelt» ……. Da blir det å senke forventnigen og glede seg over de små tingene. Anonymkode: 1ebd9...bce Å glede seg over de små tingene er alltid en god ide❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå