Gå til innhold

Gleder du deg til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Tja. Blir sittende alene. Barna feirer med eksmannens familie i år. Neste år er de hos meg. 

Anonymkode: 505c0...c19

Det er jo koselig jul likevel om du gjør en innsats! Da feirer jeg enten med min side av familien, eller så lager jeg julemat, dekker pent bord til meg, går i kirken, hører sølvguttene og ser julefilm på kvelden. 

Anonymkode: 034f1...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

❤️ Elsker jul, duften av jul, pakke inn gaver, se julefilmer, spise godteri til frokost 1.juledag med en julefilm, og pynter mitt magiske faketre 1.desember ❤️

Har allerede begynt å titte på utendørs belsyning som skal kjøpes inn til helgen, men julebrus, marsipan skal snart kjøpes inn siden folk er kav hakke gærne i desember og hamstrer. Gjemmer det så ingen i huset ser det :D

Skrevet
KellyTaylor skrev (5 minutter siden):

❤️ Elsker jul, duften av jul, pakke inn gaver, se julefilmer, spise godteri til frokost 1.juledag med en julefilm, og pynter mitt magiske faketre 1.desember ❤️

Har allerede begynt å titte på utendørs belsyning som skal kjøpes inn til helgen, men julebrus, marsipan skal snart kjøpes inn siden folk er kav hakke gærne i desember og hamstrer. Gjemmer det så ingen i huset ser det :D

De som kjøper julebrus og marsipan i oktober er vel hakket mer sprø enn de som kjøper det i desember…😜

Anonymkode: 3c28d...9e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De som kjøper julebrus og marsipan i oktober er vel hakket mer sprø enn de som kjøper det i desember…😜

De gærne har det godt sies det :P Men må forsvare meg litt altså, det holder med 2 x 6- pack GUL julebrus. Viktig at den er gul. Haha

Skrevet
KellyTaylor skrev (11 minutter siden):

De gærne har det godt sies det :P Men må forsvare meg litt altså, det holder med 2 x 6- pack GUL julebrus. Viktig at den er gul. Haha

😄

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (20 timer siden):

Vi har jul i huset fra første søndag i advent/1 des til 3 dag. Det er vår tradisjon . Vi gleder oss selvsagt fortsatt over romjul med tid til venner , god mat og fri. Nyttår feires også. Selv om det er jul på kalenderen i januar er jula hos oss ute da. Har ikke noe med å være lei , men det er vår tradisjon og for meg ( i mitt hus) er det feil å ha jul i det nye året. 

Det der synes jeg er så rart!!

Hvorfor ikke feire jul når det faktisk ER jul? Og da med juletre og stæsj!

Anonymkode: 82e8b...6fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det der synes jeg er så rart!!

Hvorfor ikke feire jul når det faktisk ER jul? Og da med juletre og stæsj!

Vi har vår tradisjon og for oss er det rart å starte nytt år med jul i huset. 

Skrevet

Jeg gleder meg ALLTID til jul. Julestemningen er virkelig en favoritt her 😍I år blir en spesiell jul da det blir den første vi feirer den med eget barn OG etter to tunge år betaler vi 11.12  siste betaling på refinansieringslånet vårt, og er dermed kvitt våre gjeldsproblemer. Can''t wait! 

Anonymkode: c1253...ef0

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg gleder meg ALLTID til jul. Julestemningen er virkelig en favoritt her 😍I år blir en spesiell jul da det blir den første vi feirer den med eget barn OG etter to tunge år betaler vi 11.12  siste betaling på refinansieringslånet vårt, og er dermed kvitt våre gjeldsproblemer. Can''t wait! 

Wow så kult. Bra jobba 👏👏👏

Anonymkode: 85743...cf6

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (22 timer siden):

Vi har jul i huset fra første søndag i advent/1 des til 3 dag. Det er vår tradisjon . Vi gleder oss selvsagt fortsatt over romjul med tid til venner , god mat og fri. Nyttår feires også. Selv om det er jul på kalenderen i januar er jula hos oss ute da. Har ikke noe med å være lei , men det er vår tradisjon og for meg ( i mitt hus) er det feil å ha jul i det nye året. 

Er det en tradisjon du har fått fra dine foreldre eller startet selv? :)

Skrevet
19 minutes ago, Anonym bruker said:

Imponerende, og gratulerer. Kan jeg spørre hva slags bank du benyttet? Min (Nordea) opplever jeg som lite samarbeidsvillig for å hjelpe meg finne en løsning... 

Anonymkode: 801b3...3e2

Skrevet
Fredrikstad82 skrev (9 minutter siden):

Er det en tradisjon du har fått fra dine foreldre eller startet selv? :)

Vi hadde ikke full jul i hele barndommen fra 1 des , men jula forsvant alltid før nytt år begynte. Det var alltid hvite tulipaner til nyttår og rent og pent hus. Jeg har aldri bodd noe sted hvor vi har hatt julehus i januar . 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Vi har vår tradisjon og for oss er det rart å starte nytt år med jul i huset. 

Men det er da en rar tradisjon å skulle feire jul, men ikke når det faktisk ER jul!

Jeg har heller ikke jul i januar, ikke mange dagene i alle fall. Men jeg venter jo til jula er over...

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men det er da en rar tradisjon å skulle feire jul, men ikke når det faktisk ER jul!

Jeg har heller ikke jul i januar, ikke mange dagene i alle fall. Men jeg venter jo til jula er over...

Da feirer jo du slik du selv ønsker 😊. Om vi har en rar tradisjon eller ikke bryr jeg meg overhodet ikke om. 

Skrevet (endret)
mamma til adhd gutt<3 skrev (16 minutter siden):

Da feirer jo du slik du selv ønsker 😊. Om vi har en rar tradisjon eller ikke bryr jeg meg overhodet ikke om. 

Skjønner ikke den greia med at folk skal henge seg opp i når en feirer jul. Her går jula ut 01.01 eller nærmeste mandag etter 1.januar. Vi feirer også jul i hele desember, og de fleste jeg kjenner gjør jammen det med.

Endret av KellyTaylor
Skrevet
KellyTaylor skrev (6 minutter siden):

Skjønner den greia med at folk skal henge seg opp i når en feirer jul. Her går jula ut 01.01 eller nærmeste mandag etter 1.januar. Vi feirer også jul i hele desember, og de fleste jeg kjenner gjør jammen det med.

Mangler du en «ikke»?😊

Skrevet
mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (Akkurat nå):

Mangler du en «ikke»?😊

Takk for påminnelsen :D Hjernen går fortere enn tastaturet tydligvis....

Skrevet
KellyTaylor skrev (2 minutter siden):

Takk for påminnelsen :D Hjernen går fortere enn tastaturet tydligvis....

Ble liksom noe annet budskap uten en ikke 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Imponerende, og gratulerer. Kan jeg spørre hva slags bank du benyttet? Min (Nordea) opplever jeg som lite samarbeidsvillig for å hjelpe meg finne en løsning... 

Anonymkode: 801b3...3e2

Takk! Det har vært litt av en reise om du vil kalle det det.. Opplevde det samme fra vår gamle bank i Eika, virker som de største av de største bankene er ikke interessert i å se på andre ting enn A4 saker. Vi brukte Lån For deg https://lanfordeg.no/. Ingvild der er veldig flink og yter god service. Satt seg ned med oss og hjalp oss lage en plan for å samle all gjelden i en oversiktlig nedbetalingsplan. Gratis hjelp da de jobber med ulike banker. 

Lykke til med gjeldsprobleme,,, det er alltid en vei ut av det! ❤️

Skrevet
mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (1 time siden):

Vi hadde ikke full jul i hele barndommen fra 1 des , men jula forsvant alltid før nytt år begynte. Det var alltid hvite tulipaner til nyttår og rent og pent hus. Jeg har aldri bodd noe sted hvor vi har hatt julehus i januar . 

Hva med mannen din, hadde han denne tradisjonen også?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva med mannen din, hadde han denne tradisjonen også?

Ikke helt. Han vokste opp med jul fra lille julaften til 1 januar. Hans søster har bursdag 2 januar og hun ville ikke ha jul på bursdagen sin og derfor gjorde det slik når han vokste opp. Han har ikke noe i mot å avslutte julehuset før nyttårsaften da han ikke har noen sterke meninger rundt det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.10.2021 den 13.25):

Da har nok vi litt forskjellig erfaring. Jeg er egentlig veldig glad i julen, spesielt da barna var små. Jeg liker pepperkake baking, Lucia tog, juletre tenning, avslutninger, lage julepynt, pynte med barna. Og da var de så entusiastiske, så da elsket jeg julen. Mens nå så er det jeg som gjør alt, prøver å få med de på noe, men de er ikke så lystne. Men jeg koser meg, og har det jo fint, bare føler ikke at det er helt det samme lenger.

Anonymkode: 6012a...842

Du er hvertfall veldig glad i å dele opp ord...

Anonymkode: 7ef16...78d

Skrevet

Elsker jula 🙌 Tenker alltid at jeg skal starte så smått med å pynte til jul 1.desember/1.søndag i advent. Men veldig ofte ender jeg opp med å ta frem det meste da 😊 Utenom juletreet, det kommer opp lille julaften. Pynter sammen med barna, og på juleaften våkner de opp til at det er fullt av pakker under treet. Julemagi som jeg selv hadde som liten 😊 Vi rydder som regel bort jula 13.dag jul, altså 6.januar.

Anonymkode: 0ec75...bff

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det er faktisk mye, mye rarere å henge seg opp i andres tradisjoner? Har du ikke nok med din egen? De fleste bryr seg nok filla om når din jul er ferdig. 

Anonymkode: 3a0a6...193

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Det er faktisk mye, mye rarere å henge seg opp i andres tradisjoner? Har du ikke nok med din egen? De fleste bryr seg nok filla om når din jul er ferdig. 

Anonymkode: 3a0a6...193

Julefeiring pleier å bli godt og utstrakt diskutert her inne. Bare vent på juletretrådene😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...