Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #26 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Som du sikkert har forstått må man ikke være et barn for å glede seg til jul. Eller påske. Eller 17. mai. Eller ID-feiring. Eller noe som helst annet 😀 Anonymkode: 3c28d...9e5 Å glede seg måneder i forveien er for barn etter min oppfatning mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Er julen kun for barn? Hvor skrev jeg det? Anonymkode: 4db1a...e1e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2021 #27 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Å glede seg måneder i forveien er for barn etter min oppfatning Hvor skrev jeg det? Anonymkode: 4db1a...e1e Oj! Jeg er virkelig glad jeg ikke er som deg😊
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #28 Skrevet 12. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden): Oj! Jeg er virkelig glad jeg ikke er som deg😊 Hvorfor det? Kjenner du meg? Anonymkode: 4db1a...e1e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2021 #29 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor det? Kjenner du meg? Anonymkode: 4db1a...e1e Kun basert på dine uttalelser i denne tråden. Jeg er med andre ord glad fordi jeg kan glede meg både til og over mye. I nåtid og lenger frem.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #30 Skrevet 12. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Kun basert på dine uttalelser i denne tråden. Jeg er med andre ord glad fordi jeg kan glede meg både til og over mye. I nåtid og lenger frem. Ja, jeg gleder meg ikke til noe fordi jeg ikke gleder meg til jul enda😂 Anonymkode: 4db1a...e1e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #31 Skrevet 12. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (30 minutter siden): Oj! Jeg er virkelig glad jeg ikke er som deg😊 Jeg er glad jeg ikke er som deg. Når du er lei av jula før nyttårsaften allerede, eller lei av vinteren i februar, gleder deg til jul i oktober og gleder deg til høstferien før sommeren er slutt - da er man jo aldri virkelig fornøyd. Februar ER jo vinter. Og jula er ikke her nå. Men den er der på nyttårsaften. Anonymkode: b10cc...64d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #32 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Jeg hverken gleder eller gruer meg. Nå er barna så store, ene er voksen og andre tenåring. Så nå er ikke jula like spesiell. Og hun som er voksen skal ikke feire med oss, og tror tenåringen skal til far. Så da blir jeg alene på julaften. Anonymkode: 6012a...842 Jeg synes førjulstiden er magisk nå som ungene har blitt store jeg, før var det mye stress med luciatog, basarer, avslutninger og allverdens som skjedde både i barnehagen, skolen og fritidsaktivteter I fjor kom 20-åringen som har flyttet hjemmefra flere ganger for julekos med familien, god mat, baking, pynting av pepperkakehus osv. Julemusikk på høytaleren og julefilmer på TV. Stresset har blitt borte og det er bare kosen igjen nå som vi har en utflyttet og tenåringer igjen. Det var koselig å pynte juletre med småbarn, men det har ikke blitt mindre koselig med store barn. Siste søndagen før julaften er det frem med treet, og de store barna pynter og koser seg. En tradisjon de holder på selv om de er så store, kanskje mye fordi mammaen får helt tårer i øynene av sånn idyll, men jeg tror faktisk de synes det er koselig selv også Selve julaften er koselig, men langt ifra det koseligste med jul 🎅 Anonymkode: b466c...91c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #33 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Gleder meg alltid til jul, men nekter å tenke jul før tidligst i midten på november. Tar på skylapper i butikkene og ignorerer alle fristelser. Anonymkode: 3a0a6...193 Her også. Anonymkode: b10cc...64d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #34 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg synes førjulstiden er magisk nå som ungene har blitt store jeg, før var det mye stress med luciatog, basarer, avslutninger og allverdens som skjedde både i barnehagen, skolen og fritidsaktivteter I fjor kom 20-åringen som har flyttet hjemmefra flere ganger for julekos med familien, god mat, baking, pynting av pepperkakehus osv. Julemusikk på høytaleren og julefilmer på TV. Stresset har blitt borte og det er bare kosen igjen nå som vi har en utflyttet og tenåringer igjen. Det var koselig å pynte juletre med småbarn, men det har ikke blitt mindre koselig med store barn. Siste søndagen før julaften er det frem med treet, og de store barna pynter og koser seg. En tradisjon de holder på selv om de er så store, kanskje mye fordi mammaen får helt tårer i øynene av sånn idyll, men jeg tror faktisk de synes det er koselig selv også Selve julaften er koselig, men langt ifra det koseligste med jul 🎅 Anonymkode: b466c...91c Da har nok vi litt forskjellig erfaring. Jeg er egentlig veldig glad i julen, spesielt da barna var små. Jeg liker pepperkake baking, Lucia tog, juletre tenning, avslutninger, lage julepynt, pynte med barna. Og da var de så entusiastiske, så da elsket jeg julen. Mens nå så er det jeg som gjør alt, prøver å få med de på noe, men de er ikke så lystne. Men jeg koser meg, og har det jo fint, bare føler ikke at det er helt det samme lenger. Anonymkode: 6012a...842
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2021 #35 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg er glad jeg ikke er som deg. Når du er lei av jula før nyttårsaften allerede, eller lei av vinteren i februar, gleder deg til jul i oktober og gleder deg til høstferien før sommeren er slutt - da er man jo aldri virkelig fornøyd. Februar ER jo vinter. Og jula er ikke her nå. Men den er der på nyttårsaften. Anonymkode: b10cc...64d Jeg tenker at det er fullt mulig å glede seg både til og over det meste jeg.
Kathrine. Skrevet 12. oktober 2021 #36 Skrevet 12. oktober 2021 Gleder meg veldig til jul. Istedenfor å irritere meg over at jula er butikken allerede i oktober, skal jeg heller omfavne det. 😃 Var faktisk i butikker og leita etter juleting før det hadde kommet i år. 🙊 Elsker heile desember, og håper å være ferdig med mest mulig shopping før desember. I desember vil eg pynte, bake og se adventsserier og julefilmer. 🥰 ❤️ Jul ❤️
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2021 #37 Skrevet 12. oktober 2021 Kathrine. skrev (1 minutt siden): Gleder meg veldig til jul. Istedenfor å irritere meg over at jula er butikken allerede i oktober, skal jeg heller omfavne det. 😃 Var faktisk i butikker og leita etter juleting før det hadde kommet i år. 🙊 Elsker heile desember, og håper å være ferdig med mest mulig shopping før desember. I desember vil eg pynte, bake og se adventsserier og julefilmer. 🥰 ❤️ Jul ❤️ Julefilmer ja!!! Runder Netflix når det gjelder det hvert år⭐️.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #38 Skrevet 12. oktober 2021 10 hours ago, Anonym bruker said: Jeg gleder meg allerede masse! Anonymkode: 09fc9...74b veldig masse ❤️ men jeg elsker hele desember ❤️ Anonymkode: e8e01...212
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #39 Skrevet 12. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden): Jeg tenker at det er fullt mulig å glede seg både til og over det meste jeg. Nå du kaster ut juletreet og fjerner pynten før nyttår må jo det være fordi du er lei før jula er slutt. Anonymkode: 14f74...a53
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #40 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nå du kaster ut juletreet og fjerner pynten før nyttår må jo det være fordi du er lei før jula er slutt. Anonymkode: 14f74...a53 Når du henger deg opp i andre sine tradisjoner må jo det være fordi du er ganske begrenset. Anonymkode: 3a0a6...193
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2021 #41 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nå du kaster ut juletreet og fjerner pynten før nyttår må jo det være fordi du er lei før jula er slutt. Anonymkode: 14f74...a53 Vi har jul i huset fra første søndag i advent/1 des til 3 dag. Det er vår tradisjon . Vi gleder oss selvsagt fortsatt over romjul med tid til venner , god mat og fri. Nyttår feires også. Selv om det er jul på kalenderen i januar er jula hos oss ute da. Har ikke noe med å være lei , men det er vår tradisjon og for meg ( i mitt hus) er det feil å ha jul i det nye året.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #42 Skrevet 12. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden): Vi har jul i huset fra første søndag i advent/1 des til 3 dag. Det er vår tradisjon . Vi gleder oss selvsagt fortsatt over romjul med tid til venner , god mat og fri. Nyttår feires også. Selv om det er jul på kalenderen i januar er jula hos oss ute da. Har ikke noe med å være lei , men det er vår tradisjon og for meg ( i mitt hus) er det feil å ha jul i det nye året. Du må gjerne feire "jul" i november for min del men da er du jo lei når det riktige tidspunktet kommer. Anonymkode: 14f74...a53
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2021 #43 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du må gjerne feire "jul" i november for min del men da er du jo lei når det riktige tidspunktet kommer. Anonymkode: 14f74...a53 Altså… om jeg så hadde tatt inn jula lille julaften så hadde den gått ut 3 dag. Det er det jeg er vandt med og det er tradisjon . Jeg blir ikke lei av vår tradisjon .
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #44 Skrevet 12. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden): Altså… om jeg så hadde tatt inn jula lille julaften så hadde den gått ut 3 dag. Det er det jeg er vandt med og det er tradisjon . Jeg blir ikke lei av vår tradisjon . Som sagt, du kan feire "jul" når du vil for min del. Anonymkode: 14f74...a53
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #45 Skrevet 12. oktober 2021 Nei, det er et pliktløp som jeg må gjennom. Anonymkode: 817d9...200
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #46 Skrevet 12. oktober 2021 Ikke selve jula. Pleide å glede meg til alle høytider. Alltid. Men med en ustabil eks og unger i bildet har dette nå blitt til noe jeg må gjennom. Gleder meg til ungene er bare litt større for da blir det enklere. Men har løst det med masse kos og glede i førjulstiden og så vidt ungene vet så gleder jeg meg veldig. Selvsagt. Julen skal være magi 🌟 Anonymkode: 85743...cf6
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #47 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (På 12.10.2021 den 9.01): Ja! Starter å glede meg til neste jul, når jeg pakker ned julepynten etter jula som har vært😊 Anonymkode: 0bb23...a0d Eg og 😂🤩 Anonymkode: e6c22...c55
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #48 Skrevet 13. oktober 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (14 timer siden): Altså… om jeg så hadde tatt inn jula lille julaften så hadde den gått ut 3 dag. Det er det jeg er vandt med og det er tradisjon . Jeg blir ikke lei av vår tradisjon . Eg pynte i slutten på no november og tar den vekk ca 6 januar og sjølv då så ville eg gjerne hatt den lenger Anonymkode: e6c22...c55
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #49 Skrevet 13. oktober 2021 Ja jeg gleder meg til jul med god mat og mye pynt og koselige ting. Elsker julemusikken også. Det er imidlertidig alltid en vond klump i meg på denne tiden fordi jeg aner ikke hvordan jeg skal komme i havn med gaver. Det er såvidt jeg klarer hverdagslivet, så å skal kjøpe gaver er vanskelig. Det ødelegger noe av gleden. Anonymkode: 79603...28b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #50 Skrevet 13. oktober 2021 Tja. Blir sittende alene. Barna feirer med eksmannens familie i år. Neste år er de hos meg. Anonymkode: 505c0...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå