Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #1 Skrevet 11. oktober 2021 Har to nydelige barn som bor fast hos meg. Det er noen år siden barnefar og jeg flyttet fra hverandre, og siden da jeg har forsøkt å få til en samværsordning som fungerer for alle. Barna storkoser seg for barnefar, problemet er at han nesten ikke ønsker å ha dem. Han har dem en overnatting i uken + en natt hver tredje helg. Ingen fast avtaler for feriene, så det er minimalt med samvær da. Jeg syns dette er så leit for barna! Det tærer på meg også, at jeg omtrent ikke har noen egentid. Finnes det noen kloke hoder som kan gi meg noen råd for hvordan jeg kan gå fram? Anonymkode: f6c0c...58a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #2 Skrevet 11. oktober 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Har to nydelige barn som bor fast hos meg. Det er noen år siden barnefar og jeg flyttet fra hverandre, og siden da jeg har forsøkt å få til en samværsordning som fungerer for alle. Barna storkoser seg for barnefar, problemet er at han nesten ikke ønsker å ha dem. Han har dem en overnatting i uken + en natt hver tredje helg. Ingen fast avtaler for feriene, så det er minimalt med samvær da. Jeg syns dette er så leit for barna! Det tærer på meg også, at jeg omtrent ikke har noen egentid. Finnes det noen kloke hoder som kan gi meg noen råd for hvordan jeg kan gå fram? Anonymkode: f6c0c...58a Hvor mye får du i bidrag da? Prøv å kjøre ny bidragsberegning via NAV; det får ofte farten i menn hvis de ser at de betaler mye mer bidrag ved lite samvær enn ved større. Anonymkode: 46057...3b6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #3 Skrevet 11. oktober 2021 Er det så mye å gjøre med det da? Han må vel betale kraftig barnebidrag med så lite samvær. Om det heller ikke motiverer så vil han vel ikke da...synd..men det finnes faktisk en del ansvarsløse idioter i verden. Høres ut som han kan være en sånn... Anonymkode: 14b0c...afd
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 Det er jo en god del mer enn ingenting, da. Hvis barna faktisk har det fint med ham når de er der, har de i det minste en farsfigur i livet sitt. Han høres ut som en dust, og jeg skjønner deg godt. Det spørs vel om det hjelper å høre at situasjonen kunne vært verre, men det kunne den. Noen må sende barna på samvær til en mann de oppfatter som farlig. Noen fedre ønsker ikke kontakt med ungene i det hele tatt. Selv om dette er kjipt, tror jeg det beste du kan gjøre for ungenes del er å bygge opp under opplevelsen av at det er kjekt de gangene de skal til far, fremfor å gi dem en følelse av at de ikke er ønsket, eller overføre din opplevelse på dem. Ihvertfall til blir større og eventuelt helt selv får en opplevelse av å ikke være prioritert. I så fall kan det bli behov for at du anerkjenner deres følelser, men der er dere vel ikke nå? Anonymkode: 1846b...862
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #5 Skrevet 12. oktober 2021 Har han vært slik hele tiden at han ikke ville ha noe samvær? Eller ville han heller ha noe ala annen hver helg? Gjør som de andre sier, ta det via bidragsveilederen, den pleier å få menn på gli, men gjør det klart at når han ikke vil ha samvær så vil det øke. Anonymkode: ff45b...45b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #6 Skrevet 12. oktober 2021 Man kan ikke tvinge frem dette, ønsker han ikke å være mer med ungene så er det ikke greit for ungene å være der mer heller... Det å føle seg i veien, presset på noen som ikke ønsker å ha deg der, det er ikke godt for et barn. Ikke så mye annet å gjøre enn å være glad for det samværet som er. Anonymkode: 527ed...b1b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #7 Skrevet 12. oktober 2021 20 hours ago, Anonym bruker said: Har to nydelige barn som bor fast hos meg. Det er noen år siden barnefar og jeg flyttet fra hverandre, og siden da jeg har forsøkt å få til en samværsordning som fungerer for alle. Barna storkoser seg for barnefar, problemet er at han nesten ikke ønsker å ha dem. Han har dem en overnatting i uken + en natt hver tredje helg. Ingen fast avtaler for feriene, så det er minimalt med samvær da. Jeg syns dette er så leit for barna! Det tærer på meg også, at jeg omtrent ikke har noen egentid. Finnes det noen kloke hoder som kan gi meg noen råd for hvordan jeg kan gå fram? Anonymkode: f6c0c...58a Vil ikke far ha så mye samvær kan du dessverre ikke gjøre så mye, men prøv og bestil en tid på familievernkontoret og prøv og spør far hvorfor han vil ha de så lite, ellers er det dessverre lite og få gjort med, selvom det selvagt er trist,men samtidlig er det jo far sitt tap. Men skjønner det med alenetid, jeg er selv alene med barn, barnefar har han kun 1 dag i uka i noen timer, er andre grunner her ,men han er flink til og stille opp på ting ellers også når jeg ber han. Anonymkode: c3f3c...554
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #8 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vil ikke far ha så mye samvær kan du dessverre ikke gjøre så mye, men prøv og bestil en tid på familievernkontoret og prøv og spør far hvorfor han vil ha de så lite, ellers er det dessverre lite og få gjort med, selvom det selvagt er trist,men samtidlig er det jo far sitt tap. Men skjønner det med alenetid, jeg er selv alene med barn, barnefar har han kun 1 dag i uka i noen timer, er andre grunner her ,men han er flink til og stille opp på ting ellers også når jeg ber han. Anonymkode: c3f3c...554 Hadde man sagt det samme om en mor? «Vil ikke mor ha så mye samvær, kan du dessverre ikke gjøre så mye.» Man kan ikke som mor bare dumpe ungene sine fordi man ikke gidder. Hvorfor er det greit at far slipper unna ansvaret av den samme grunnen? Hadde en mor gjort det så hadde hun sannsynligvis blitt kastet til ulvene. Anonymkode: 78f75...1a0
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2021 #9 Skrevet 12. oktober 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hadde man sagt det samme om en mor? «Vil ikke mor ha så mye samvær, kan du dessverre ikke gjøre så mye.» Man kan ikke som mor bare dumpe ungene sine fordi man ikke gidder. Hvorfor er det greit at far slipper unna ansvaret av den samme grunnen? Hadde en mor gjort det så hadde hun sannsynligvis blitt kastet til ulvene. Anonymkode: 78f75...1a0 Helt sant, men hva mener du HI skal gjøre? Brekke armen bak på ryggen hans og tvinge ham? Jeg kaster ham gjerne til ulvene, jeg, men nå er han jo ikke deltaker i tråden og vil ikke ta til seg noen eventuell kritikk. Jeg er selv mor til et barn som faren aldri hadde «tid» til å ha samvær med. Men nå som barnet er 23 år, har det jo vist seg at hans arbeidsnarkomane far lagde ris til egen ræv. Det er han selv som ikke får besøk og som feirer bursdag omtrent aleine hvert år. Jobben kommer ikke på besøk. Å bygge en relasjon med et barn krever litt i de første åra, men så er det jo gjort. Og da har man fått en lojal venn, hvis man gadd å være til stede i starten. Anonymkode: 46057...3b6
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #10 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hadde man sagt det samme om en mor? «Vil ikke mor ha så mye samvær, kan du dessverre ikke gjøre så mye.» Man kan ikke som mor bare dumpe ungene sine fordi man ikke gidder. Hvorfor er det greit at far slipper unna ansvaret av den samme grunnen? Hadde en mor gjort det så hadde hun sannsynligvis blitt kastet til ulvene. Anonymkode: 78f75...1a0 Det er ikke greit å dumpe ungene sine uansett kjønn, men man kan ikke tvinge noen som ikke vil. Og det finnes definitivt mødre som dumper ungene sine også. Ene kompisen til sønnen min er vokst opp likt som ungene til HI, men mottsatt, altså han bor hos far og ser bare mor innimellom. Anonymkode: d335f...11e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2021 #11 Skrevet 13. oktober 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hadde man sagt det samme om en mor? «Vil ikke mor ha så mye samvær, kan du dessverre ikke gjøre så mye.» Man kan ikke som mor bare dumpe ungene sine fordi man ikke gidder. Hvorfor er det greit at far slipper unna ansvaret av den samme grunnen? Hadde en mor gjort det så hadde hun sannsynligvis blitt kastet til ulvene. Anonymkode: 78f75...1a0 Det er da ingen her som sier far er en god far, eller ville sagt at en mor som gjorde det samme er en god mor. Ingen, hverken far eller mor, bør dumpe ungene sine fordi de ikke gidder! Likevel finnes det de som gjør det, og flere fedre enn mødre. De må gjerne kastes til ulvene for min del. Men barna bør ikke kastes til en forelder som ikke ønsker de der, det kan ødelegge de for livet. Da er det bedre de er hos den forelderen som ønsker de, eller faktisk kommer i fosterhjem om ingen av foreldrene ønsker de. Man kan ikke tvinge en far som ikke ønsker samvær til å ha det, og det er veldig feil å dumpe ungene hos en far som ikke ønsker dem der. Anonymkode: 527ed...b1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå